فروش داروخانه‌ها آب رفت

کد خبر: 1275274

بین 25 تا 30 درصد داروخانه‌ها در سطح شهر تهران با مشکلات اساسی مواجه‌اند. داده‌های حاصل از پیمایش آکادمی سامان نشان می‌دهد که حجم فروش دارو در 29 درصد داروخانه‌های شهر تهران کاهش پیدا کرده است.

فروش داروخانه‌ها آب رفت

فردین یزدانی پژوهشگر  معتقد است فروش سایر اقلامی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود همچون اقلام آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و ... هم در 25 درصد داروخانه‌ها کاهش داشته و این یعنی عملکرد حقیقی یک چهارم و حتی یک سوم داروخانه‌های سطح شهر تهران، با مشکل روبه‌رو شده است.

یزدانی درباره درآمد فروش داروخانه‌های پایتخت هم توضیح می‌دهد که درآمد فروش حدود ۲۴ درصد داروخانه‌ها کاهش داشته و این کاهش با وجود تورم ۸۱ درصدی اتفاق افتاده است. وضعیت در داروخانه‌های بالای شهر بهتر است، زیرا افراد پردرآمد قرص‌های مکمل و لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر و داروهای باکیفیت‌تر و گران‌تری را مصرف می‌کنند و بنابراین وضعیت کسب و کار این صنوف از صنوف مشابه در مناطق فقیرنشین شهر بهتر است.

به گفته این پژوهشگر بسیاری از خانوارهای کم درآمد به داروخانه‌های بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند تا دارو را در صورتی که تحت پوشش بیمه باشد با هزینه‌های نزدیک به صفر تهیه کنند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها