خبر خوش دولت برای یارانه بگیران | واریز یارانه نقدی یک میلیون و 100 هزار تومانی فجرانه به دهک های اول تا هفتم

مدیرکل تعاون گیلان از راه اندازی طرح «فجرانه» مجله کالاهای الکترونیکی همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: برای اعشار یک تا هفت، وام جدید 220 هزار تومانی اعمال می شود.

خبر خوش دولت برای یارانه بگیران | واریز یارانه نقدی یک میلیون و 100 هزار تومانی فجرانه به دهک های اول تا هفتم
کدخبر : 17770
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: علی طاهری

از هفته گذشته خبرهای خوبی مبنی بر افزایش یارانه نقدی الکترونیکی منتشر شد. به نظر می رسد دولت یارانه جدیدی را در قالب قبض الکترونیکی به مبلغ یک میلیون تومان به حساب هر ایرانی واریز کند. به غیر از یارانه کمک معیشتی جدید دولت، کارت الکترونیک کالابرگ ماهانه مبلغ 520 هزار تومان شارژ می شود. جزئیات جدید در مورد افزایش سطح بودجه کاتالوگ الکترونیکی از خانواده ها دعوت می کنیم از وب سایت دیجی اینترتینمنت دیدن کنند.

سیاوش آقاجانی با اعلام آغاز فاز جدید طرح فهرست کالاهای الکترونیکی اظهار داشت: فاز اصلی طرح فهرست کالاهای الکترونیکی با عنوان فجران در دهه مبارک فجر آغاز می شود تا حمایت مضاعف از سبد غذایی کشور انجام شود. افراد برای خانوارهای یارانه ای خانواده های دهک اول تا هفتم درآمدی.

وی با بیان اینکه تمامی خانوارها از دهک اول تا هفتم مشمول دریافت وام 220 هزار تومانی برای خرید 11 قلم کالا می شوند، گفت: در این طرح سبدی 11 قلمی برای تامین حداقل کالری لازم در نظر گرفته شده است. پروتئین ها، ریزمغذی ها و تامین ویتامین ها. برای هر نفر (طبق نظر انستیتو تغذیه ایران) قیمت ها بر اساس سال 1401 انتخاب شد و مابه التفاوت قیمت سبد بر اساس سال 1401 و قیمت روز (1402) با یارانه جدید دولت تعلق می گیرد، بنابراین قیمت روز سبد 11 قلمی 743 هزار و 750 تومان بود. خانوار دهک اول تا هفتم در هنگام خرید بسته باید قیمت 1401 را به مبلغ 523 هزار و 300 تومان از جیب خود و مابه التفاوت تا قیمت روز را 220 هزار تومان بپردازند. 450 تومان از محل وام جدید دولت تامین می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: وام جدید (220 هزار تومان) علاوه بر یارانه فعلی 300 و 400 هزار تومانی است و خانوارهای یارانه دار یارانه نقدی خود را به صورت جداگانه به صورت ماهانه دریافت می کنند. مبلغ حمایت دولت به صورت اعتباری به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و در زمان خرید و متناسب با مبلغ خرید مصرف می شود.

آقاجانی تصریح کرد: خانوارها می توانند اقلام طرح را در محدوده وزنی و محصولی تعریف شده خریداری کنند و امکان انتقال اعتبار بین گروه های کالایی وجود ندارد، به عنوان مثال امکان خرید روغن با اعتبار برنج وجود ندارد، فقط برای گروه لبنیات (شیر) امکان پذیر نیست. . ، پنیر) و ماست) امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: این طرح در چارچوب شبکه اعتباری ملی و با همکاری سازمان مجری طرح (فارا) و با همکاری سایر نهادها اجرا می شود. از 120 هزار تومان (اعتبار تشویقی کالا) به 220 هزار تومان رسیده بود، یعنی شرط خرید 200 هزار تومانی برای گرفتن اعتبار تشویقی 220 تومانی در این طرح حذف شد.

با این حساب یک خانواده 5 نفره مبلغ یک میلیون و 100 هزار تومان به علاوه 300 و 400 هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

مدیرکل تعاون گیلان دهک های یک تا هفت را مشمول اعتبار جدید دانست و افزود: یارانه بگیران در این دهک ها می توانند با مراجعه به فروشگاه های عضو طرح کاتالوگ الکترونیک اقلام ضروری را خریداری کرده و از این حمایت تشویقی بهره مند شوند.

وی با برآورد وجود 119 میلیون و 667 هزار خانوار یارانه ای در دهک های یک تا هفت در استان گیلان، ادامه داد: متقاضیانی که مایل به استفاده از فاکتور الکترونیکی هستند می توانند با فروشگاه های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (200 هزار خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش) تماس حاصل کنند. فروشگاه های اینترنتی جهانبو، هفت، دیلی مارکت، قدم، هایپر فامیلی، والمارت، محسن، مینومارت، ترقی و اسنپ و دیجی کالا اقلام ضروری را خریداری کنند.

کاتالوگ الکترونیکی به ارزش یک میلیون تومان برای این خانوارها

استاندار خراسان رضوی گفت: 27 هزار و 665 کودک در خراسان رضوی کالای الکترونیکی دریافت کرده اند و برای هر کودک 600 تا 1 میلیون تومان.

یعقوب علی نظری صبح امروز در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت فهرست کالاهای الکترونیکی خراسان رضوی گفت: ایجاد بستری برای مردم به ویژه کسانی است که توان کمتری دارند. برای انجام این کار «از مواد غذایی و کالاهای اساسی با همان قیمت های ثابت استفاده کنید که برای سلامت و آینده همه جانبه موضوع بسیار مهمی است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه 11 قلم از طرح کاتالوگ الکترونیکی در گذشته ارائه شده است، تصریح کرد: هدف اصلی کالابرگ، توانایی و ظرفیت فروش 16 کالای اساسی و مصرفی مورد نیاز خانواده از طریق کالابرگ با نرخ یارانه ای است. ارائه شود.

استاندار خراسان رضوی با اعلام در دسترس بودن کالاهای یارانه ای برای اقشار کم برخوردار استان گفت: حدود یک میلیون و 700 هزار خانوار تحت پوشش کالابرگ هستند که تقریبا 50 درصد از این خانوارها از این فرصت استفاده کرده اند. یکی از استان های پیشرو در این زمینه است.

کاتالوگ الکترونیکی

نظری ضمن ابراز امیدواری خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، امیدواریم خانواده های بیشتری تحت پوشش کالابرگ الکترونیک بتوانند از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: 16 کالا شامل برخی لبنیات، پروتئین ها، میوه هایی مانند سیب و سایر کالاها که از کالاهای اساسی مورد نیاز عموم مردم و شناخته شده برای نیازهای بدن هستند در فهرست این کالاها قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی درباره کاتالوگ کودکان گفت: در صورت عدم تامین به موقع وسایل مورد نیاز کودکان در معرض خطر ویژه قرار دارند و به همین دلیل 27 هزار و 665 کودک در خراسان رضوی تحت پوشش کاتالوگ الکترونیک هستند.

27 هزار و 665 کودک در خراسان رضوی مشمول کارت الکترونیک هستند و برای هر فرزند 600 هزار تا یک میلیون تومان کمک هزینه در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است در این طرح برای هر نفر 10 میلیون ریال برای دهه اول تا پنجم و برای هر کودک 6 میلیون ریال برای دهه ششم تا هفتم و در خانواری که نیاز به تامین غذای دو کودک دارد 20 خانوارهای مربوطه در دهک های اول تا پنجم درآمدی میلیون ها ریال و برای خانوارهای دهک های ششم و هفتم درآمدی 12 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر برای خانوارها پیامک ارسال شده است و اگر خانواده ای از دهک های 1 تا 5 باشد، 10 میلیون ریال اعتبار کالابرگ دریافت می کند و خانواده ها می توانند اقلام مورد نیاز خود را از طریق سامانه الکترونیک کالابرگ خریداری کنند.

خانواده ها می توانند با مراجعه به اپلیکیشن شام، لیست اقلام و فروشگاه های مشروط این برنامه را مشاهده و به آنها مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان