در انتخابات كمترين سخنراني را در زمينه اقتصادي داشتم

کد خبر: 44421

احمدي نژاد در گفت و گو با شبكه تلويزيوني الجزيره قطر: در انتخابات رياست جمهوري ‪ ۸‬نفر نامزد شدند و من كمترين سخنراني را در زمينه اقتصادي داشتم. هنوز يك سال و نيم به انتخابات آينده رياست جمهوري باقي مانده است، ما براي ثانيه‌ها برنامه‌ريزي مي‌كنيم و از دوره‌اي كه‌مردم در اختيارمان قرار داده‌اند استفاده مي‌كنيم تا بهترين خدمات را ارائه دهيم.

در انتخابات كمترين سخنراني را در زمينه اقتصادي داشتم
شبكه تلويزيوني الجزيره قطر پنجشنبه شب با دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران گفت و گو كرد.
به گزارش «فردا» وبه نقل از ایرنا، احمدي نژاد در ابتدا با بيان تاريخچه كوتاهي از علل قيام امام حسين(ع) گفت: "اين روزها در سالگرد عاشوراي حسيني هستيم امام حسين (ع) كه فرزند دختر رسول خدا هستند، با ايمان و آگاهي محكم خود بر عليه ستم و فساد و تجاوز عليه حقوق بشر و حقوق ملت‌ها و عليه دور كردن انسان از توحيد و بندگي خداوند قيام كرد، در برابر انحراف از خط رسول مكرم اسلام مقاومت كرد و با توهين به انسان‌ها و خدشه وارد كردن به كرامت انسانها مقابله كرد.
مجري الجزيره از احمدي نژاد درباره سخنان اخير بوش كه از ملت ايران خواسته بود، رئيس جمهوري را عوض كنند سووال كرد. احمدي نژاد خطاب به ملت ايران گفت: "آقاي بوش پيامي كه امروز به ملت ايران و همه ملت‌هاي عالم داد پيامي برخاسته از افكار و اخلاقيات او بود، پيامي كه آقاي بوش مي‌دهد، پيام تفرقه و كينه‌ورزي و رويارويي و پيام تحقير انسان‌ها و تحقير كرامت انسان و پيام دوگانگي و چند گانگي است.
وي افزود: البته پيام و سخنان آقاي بوش بر ملت ايران و ملت‌هاي منطقه تاثيري ندارد. من در سال گذشته در آمريكا بودم و خبرنگاري سوال كرد: "امروز آقاي بوش خطاب به ملت ايران صحبت كرده، نظر شما چيست؟" من پاسخ دادم كه ما از آقاي بوش درخواست مي‌كنيم كه هر روز نيم ساعت براي ملت ما صحبت كند. ملت ما از آنجايي كه سخنان ايشان را شنيده‌اند مخالف ايشان هستند".
در ادامه، مجري سوال كرد: ملت ايران كه شما را انتخاب كردند، امروز از مشكلات زياداقتصادي رنج مي‌برند. در دوره شما ميزان بيكاري افزايش يافته و تورم بيشتر شده و هزينه‌هاي زندگي براي شهروند ايراني گران شده است و شما پيش از سفرتان به حج در تلويزيون ايران گفتيد كه ايران با مشكلات اقتصادي زيادي مواجه است، آيا شما با توجه خود به مسائل خارجي، مسائل داخلي را كمتر مد نظر قرار نداديد؟"
رئيس جمهوري پاسخ داد: "من متوجه نشدم ارتباط پيام آقاي بوش با شرايط داخلي ايران چيست؟" مجري توضيح داد كه مورد سووالش اوضاع داخلي ايران در حال حاضر است. بوش هم از عامل اقتصادي استفاده كرد و گفت ايران بايد به فقر و مشكلات اقتصادي خود توجه كند". رئيس جمهوري گفت: "به خاطر اين توجه شما به ملت ايران تشكر مي‌كنم، در انتخابات رياست جمهوري ‪ ۸‬نفر نامزد شدند و من كمترين سخنراني را در زمينه اقتصادي داشتم. وي افزود: سخنان من بيش از هر چيز ديگري مربوط به عزت و كرامت و پيشرفت عمومي ملت ايران، قدرت ملي ، تحقق عدالت و دفاع از حقوق ملت در صحنه‌هاي جهاني و نيز درباره دفاع از اصول الهي و انساني بود.
احمدي نژاد گفت: ملت مرا انتخاب كردند و من همين موضع را در داخل و خارج ادامه دادم و طبيعتا اگر بحث‌هاي اقتصادي داشته باشيم مي‌توانيم با آمار و ارقام ثابت كنيم كه ملت ايران حركت سازنده‌اي به سوي جلو در اقتصاد داشت و هر روز شاهد آن هستيم كه ملت ايران يك گام بلند در عرصه‌هاي اقتصادي و علمي و فني و پزشكي برمي‌دارد.
وي افزود: گزارش پيشرفت‌هاي ايران هر روز منتشر مي‌شود. در سال گذشته رشد اقتصادي به ميزان ‪ ۷‬درصد بود و ميزان بيكاري هم با سرعت زياد در حال كاهش است. رئيس جمهوري گفت: همچنين توزيع عادلانه درامد و افزايش سطح درآمد فردي و سرمايه گذاريها در زمينه‌هاي مختلف در صنعت، نفت، كشاورزي و سازندگي نيز در حال افزايش است. وي خاطرنشان كرد:اما اكنون جاي بحث راجع به اقتصاد ايران نيست، اگر افرادي مثل آقاي بوش تصور مي‌كنند با تكيه بر اين مفاهيم مي‌توانند بر اراده ملت ايران تاثير داشته باشند، در اشتباه هستند همچنانكه در گذشته هم در اشتباه بودند".
مجري الجزيره با اشاره به سخنان قبلي آقاي احمدي نژاد دال بر سياسي بودن مساله انرژي هسته‌اي گفت: "اگر اين مساله سياسي است، آيا با يك معامله سياسي بين ايران و آمريكا پايان مي‌پذيرد كه برگ چانه‌زني در اين معامله عراق يا افغانستان باشد؟"
رئيس جمهوري پاسخ داد: "ما فكر مي‌كنيم در مساله حقوق يك ملت معامله و بازي سياسي معنا ندارد. موضوع هسته‌اي از نظر ما پايان يافته است زيرا همه متوجه شده‌اند در اشتباه بودند. امروز مشكل متعلق به ملت ما نيست بلكه مشكل كساني است كه عمدا يا سهوا اطلاعات جعلي را مورد تكيه قرار دادند و حيثيت جوامع بين‌المللي را در معرض خطر قرار دادند تا مطامع سياسي خود را پيش ببرند اما در مقابل ديوار بلند ملت ايران متوقف شدند و تيرهاي آنان به سنگ خورد و دنيا حقانيت ملت ايران را به رسميت شناخت.
مجري برنامه از رئيس جمهور پرسيد: "آيا تصميم داريد براي انتخابات آينده رياست جمهوري نامزد شويد؟" وي پاسخ داد: "هنوز يك سال و نيم به انتخابات باقي مانده است، ما براي ثانيه‌ها برنامه‌ريزي مي‌كنيم و از دوره‌اي كه‌مردم در اختيارمان قرار داده‌اند استفاده مي‌كنيم تا بهترين خدمات را ارائه دهيم. هنوز زود است درباره چنين مسائلي صحبت كنيم".
در ادامه مجري با اشاره به نزديك شدن زمان برگزاري انتخابات مجلس گفت: "رقباي سياسي شمااز گروه اصلاح‌طلبان و حتي بعضي از محافظه‌كاران انتقادهايي از شما دارند، از تندروي در سياست خارجي تا مشكلات اقتصادي داخلي. چه پيش بيني از اين انتخابات داريد؟"
احمدي نژاد در پاسخ اظهار داشت: "كشور ما يك كشور آزاد است و ملت ما بر اين كشور حكومت مي‌كند، ملتي فهيم و روشنفكر كه منافع خود را بخوبي مي‌شناسد. طبيعي است كه در يك كشور آزاد، سليقه‌هاي گوناگون فرصت بيان نظرات خود را دارند و اين مساله امري مهم و ضروري براي ملت و كشور ما است.
وي افزود: تصميمي كه ملت ما اتخاذ كند به نفع او است و همه از اين تصميم ملت حمايت مي‌كنند. گروه‌ها و جناح‌ها در فعاليت‌ها و تبليغ براي برنامه‌هاي خود آزاد هستند و تصميم گيرنده نهايي ملت ايران خواهد بود و تصميم اين ملت در سمت و سوي صحيح و تحقق عزت اين ملت و پيشرفت او است".
مجري برنامه با اشاره به راي طبقات محروم جامعه به آقاي احمدي نژاد گفت: "در قاموس ويكي پيديا كه شامل اطلاعاتي درباره شخصيت‌هاي جهاني است درباره شما نوشته شده كه هنوز هم به لباس ساده خود مقيد هستيد. چه چيزي شما را بر آن داشت تا به اين وضع ادامه دهيد؟"
رئيس جمهوري گفت: "من عضوي از خانواده بزرگ ايران هستم، ملت ايران مرا به عنوان خادم خود انتخاب كرد و فرهنگ اين ملت و فرهنگ اسلامي و انتظار ملت به ما مي‌گويد كه زندگي مشابه ساده‌ترين افراد ملت داشته باشيم. اين مسووليت‌ها و پست‌ها براي كسي شخصيت و برتري نمي‌آورد بلكه فرصتي است براي ارائه خدمت به ملت. متن کامل را در قسمت گفتگو بخوانید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها