رخ و رخداد 30 دی

کد خبر: 44468

منبع: تهران امروز

مراسم عزاداري با حضور رهبر معظم انقلاب گروه سياسي - همزمان با شب عاشوراي حسيني، مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين عليه السلام و ياران با‌وفايش، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رهبر معظم انقلاب در اين مراسم سوگواري كه با حضورگسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان نظام بر پا شد، ضمن تبيين ابعاد و اهداف نهضت مقدس اباعبدالله‌الحسين ‌عليه‌السلام و قيام عاشورا، مداحان و مرثيه سرايان اهل بيت عصمت و طهارت در رثاي سالار شهيدان به نوحه سرايي پرداختند. اين مراسم كه از هفتم محرم آغاز شد تا يازدهم محرم برابر با روز يكشنبه سي‌ام دي ماه ادامه خواهد داشت.

تحريم‌ها ايران را قدرتمندتر كرده است فارس: مدير مطالعات در شوراي روابط خارجي و مدير مركز بين‌المللي وودرو ويلسون در سميناري تاكيد كردند: صدور دو قطعنامه شوراي امنيت و تحريم‌ها شكست خورده و ايران قدرتمند‌تر شده است. بر اساس گزارش راديو آمريكا به تازگي سميناري به نام چشم‌انداز توافقي با ايران در خصوص برنامه اتمي تهران در مركز بين‌المللي وودرو ويلسون برگزار شد. گري سيمور، مدير مطالعات در شوراي روابط خارجي در اين سمينار گفت: دو قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي برقراري تحريم‌هاي اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران و اقدام اخير كاندليزا رايس، وزير خارجه آمريكا در آمادگي براي ملاقاتي دو جانبه با همتاي ايراني خود در صورت توقف روند غني‌سازي اورانيوم متاسفانه موفقيت‌آميز نبوده است و به احتمال زياد اين استراتژي تا پايان دوران دولت فعلي آمريكا نيز همچنان بي‌اثر خواهد بود.
رابرت ليتواك، مدير بخش مطالعات امنيت بين‌الملل مركز ويلسون نیز سه دليل عمده را براي اين عدم موفقيت در استراتژي اغناي ايران براي توقف غني سازي به اين شرح بر شمرد: اولا تا دو سال بعد از دخالت آمريكا در عراق علايم بسياري از دل نگراني تهران و تمايل آن كشور براي سازش در خصوص عناصر كليدي روند غني سازي به چشم مي‌خورد كه به طبع در مذاكرات آن كشور با هيات اروپايي طرف گفت‌وگوها با تهران نيز اثر مثبت زيادي داشت، اما در حال حاضر مقام‌هاي تهران آشكارا تصور مي‌كنند كه شرايط موجود در عراق توازن قواي منطقه‌اي را به نفع آنها بر هم زده است و همزمان احتمال تهاجم نظامي ايالات متحده عليه جمهوري اسلامي ايران را كاهش داده است. ليتواك اضافه كرد: دومين عامل در قدرت‌گيري ايران قيمت يكصد دلاري براي هر بشكه نفت است كه طبيعتا توان تهران براي مقاومت در برابر تحريم‌هاي اقتصادي را افزايش داده است و سومين عامل عدم يكدستي‌هايي است كه در جامعه بين‌المللي به ويژه درمورد مسكو و پكن در ارتباط با نحوه برخورد با تهران وجود دارد.

آيت‌الله يحيي نوري درگذشت مهر: آيت‌الله يحيي نوري از علماي برجسته و مبارز و از پيشگامان انقلاب اسلامي ظهر ديروز در سن 75 سالگي درگذشت. ‌آيت‌الله يحيي نوري از چهره‌هاي شاخص حماسه هفده شهريور بوده و عمر پربركتش صرف ترويج فقه اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و تدريس فقه و اصول و فلسفه شده است. پيكر مطهر آن فقيد سعيد 9:30 صبح فردا از مقابل حوزه علميه مدرسه الشهدا و روز سه شنبه از مقابل حسينيه مدرسه الشهدا به سمت شهرستان بلده نور جهت تدفين در جوار جدش مرحوم شيخ احمد نوري تشييع خواهد شد. همچنين مجلس بزرگداشت آن مرحوم چهارشنبه از ساعت 3 الي 5 بعد‌از‌ظهر در حسينيه مدرسه الشهدا برگزار مي‌گردد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها