کوتاه از دور دنيا 30دی

کد خبر: 44470

منبع: تهران امروز

سيدحسن نصرالله: حزب‌الله در آمادگي كامل به سر مي‌برددبيركل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت در برابر حمله مجدد احتمالي رژيم اسرائيل، در آمادگي كامل به سر مي‌برد.
سيد حسن نصرالله در جمع هزاران نفر از عزاداران حسيني (ع) در ورزشگاه الرابيه در بيروت به فلسفه قيام عاشورا پرداخت و اين قيام را درسي جاودانه در تاريخ توصيف كرد.به گزارش مهر، وي در سخنان خود كه به‌طور مستقيم از شبكه تلويزيوني العالم پخش شد، افزود: ما هرساله قيام عاشوراي حسيني را گرامي مي‌داريم و امام حسين(ع) ميان تسلیم شدن در برابر طاغوت، ظلم وستم و انحراف از يك سو و مقابله و مبارزه با طاغوت و شهادت گزينه دوم را با بينش و آگاهي برگزيد زيرا مي‌دانست احقاق حق نياز به اين خون پاك دارد.
همچنين سيدحسن نصرالله به موج تازه حملات و تجاوزگري صهيونيست ها عليه ملت فلسطين بويژه نوارغزه و محاصره آنها اشاره كرد و خواستار مسووليت‌پذيري حاكمان و ملت‌هاي منطقه در قبال اين مساله شد و از همه اعراب و مسلمانان خواست تا در كنار ملت فلسطين بايستند و محاصره غزه را بشكنند.دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد: ما در لبنان با بينش و آگاهي و خواست خويش راه امام حسين(ع) را برگزيديم و با رژيم صهيونيستي با شعار «هيهات منا الذله» مقابله كرديم. وي به مقاومت و ايستادگي در برابر اشغالگران صهيونيست و پيروزي مقاومت لبنان در تجاوز رژيم صهيونيستي در تابستان سال 2006 ميلادي عليه لبنان اشاره كرد و گفت: اگر رژيم صهيونيستي جنگ جديدي را عليه لبنان صورت دهد، ما به گونه‌اي به آن پاسخ خواهيم داد كه سرنوشت همه منطقه را تغيير خواهد داد.
پوتين: استقلال كوزوو را نمي‌پذيريم گروه جهان - رئيس جمهور روسيه گفت: استقلال كوزوو راه حل اين استان جنوبي صربستان نيست.
ولاديمير پوتين در جريان ديدار از بلغارستان اعلام كرد: اعلام استقلال يك جانبه كوزوو و به رسميت شناخته شدن آن از سوي كشورهاي غربي، غير قانوني و غير اخلاقي است.وي افزود: روسيه، هيچگاه چنين راه حلي را براي مشكل اين استان صربستان نمي‌پذيرد.اين در حالي است كه «نيكولا ساركوزي» رئيس جمهوري فرانسه از اعضاي اتحاديه اروپا خواست تا به طور كامل از استقلال كوزوو حمايت كنند.

تغيير فرمانده ناتو در افغانستان گروه جهان- رئيس‌جمهور آمريكا، فرماندهي نيروهاي ناتو در افغانستان را تغيير داد. جورج‌ بوش بعد از انتقادهاي رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا از عملكرد ناتو در افغانستان، ژنرال مك كرنان را به عنوان فرمانده جديد ناتو در افغانستان معرفي كرد.اگر سناي آمريكا‌ با انتصاب ژنرال مك كرنان موافقت كند، وي به جاي ژنرال دان مك نيل كه در يك سال گذشته رياست ايساف - نيرو‌هاي بين‌المللي كمك به امنيت افغانستان - را برعهده داشت، انجام وظيفه خواهد كرد.

کناره‌گيري سومين مقام وزارت خارجه آمريكا مهر: وزارت خارجه آمريكا از استعفاي معاون وزير خارجه اين كشور خبر داد. كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا ديروز اعلام كرد كه نيكلاس برنز نفر شماره سوم وزارت خارجه اين كشور به دلايل شخصي استعفا خواهد كرد. وي تصريح كرد كه برنز 52 ساله تا ماه مارس در سمت خود باقي خواهد ماند. رايس خاطرنشان كرد كه از برنز خواسته تا روي پرونده هند بويژه قرارداد هسته‌اي غيرنظامي با اين كشور كار كند.

استعفاي دولت آفريقاي مركزي مهر: نخست‌وزير آفريقاي مركزي به همراه اعضاي دولت استعفاي خود را به رئيس‌جمهوري اين كشور تسليم كردند.
«سيراك گوندا» سخنگوي رياست جمهوري آفريقاي مركزي در جمع خبرنگاران گفت: «الي دوته» نخست‌وزير استعفانامه خود را به همراه اعضاي دولت شب جمعه تسليم فرانسوا بوزيز رئيس‌جمهوري كرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها