قلعه نویی: دو پا و یک کتفم را به استقلال دادم

کد خبر: 44521

امیرقلعه نویی در نشست خبری امروز باشگاه مس کرمان با ابراز تشکر از حمیدرضا نیک نفس و گروه مدیریتی این باشگاه گفت: حمایت خوبی از مس کرمان به عمل می آید که این مسئله نوید افق های روشن را برای این تیم خواهد داشت. با حضور آقایان پورمند و اسلامیان و همچنین همدلی خوبی که بین مسئولان استان و تیم مس کرمان وجود دارد امیدوارم به نتایج مثبت دراین تیم دست یابیم.

مهر: سرمربی تیم فوتبال مس کرمان با ابراز امیدواری از کسب نتایج قابل قبول با این تیم در نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر گفت: پس از حضور در کرمان و بررسی شرایط متوجه شدم اوضاع از آنچه فکر می کردم بدتر است. امیرقلعه نویی در نشست خبری امروز باشگاه مس کرمان با ابراز تشکر از حمیدرضا نیک نفس و گروه مدیریتی این باشگاه گفت: حمایت خوبی از مس کرمان به عمل می آید که این مسئله نوید افق های روشن را برای این تیم خواهد داشت. با حضور آقایان پورمند و اسلامیان و همچنین همدلی خوبی که بین مسئولان استان و تیم مس کرمان وجود دارد امیدوارم به نتایج مثبت دراین تیم دست یابیم.
وی در ادامه خطاب به خبرنگاران کرمانی گفت: من مهمان شما هستم و پس از چند صباحی کرمان را ترک می کنم. با رفتن من باشگاه مس است که می ماند و باید شرایط تقویت آن را مهیا کنید.
قلعه نویی با ابراز خوشحالی از حمایت و استقبال هواداران تیم فوتبال مس کرمان از این تیم گفت: اینکه بیش از 15 هزار تماشاگر برای تماشای بازیهای مس به ورزشگاه می آیند نشان دهنده توجه ویژه به این تیم است. امیدوارم در آینده این پشتیبانی ها بیش از گذشته باشد.
وی درپاسخ به سئوال خبرنگاری که او را فردی خواند که بر خلاف جریان روز حرکت می کند، گفت: عادت ندارم در خلاف جریان حرکت کنم و این جریان در نهایت به ضرر مجموعه تمام می شود. من همیشه عادت دارم که کارهای سخت و دشوار انجام شود شاید این خلق و خوی من باعث شده که چنین طرز تفکری برای شما بوجود آید.
قلعه نویی در ادامه به برقراری تعامل میان مربیان، بازیکنان ومسئولان باشگاه مس کرمان تاکید کرد و گفت: هر مربی یک تاکتیک و شخصیت خاص خود را دارد. ما باید قبول کنیم که من در شرایط سخت و دشوار آن هم در میانه مسابقات لیگ تیم مس را تحویل گرفتم. تیمی که بر اساس افکار من بسته نشده و باید آن را مطابق با خواسته های خود بسازم.
سرمربی تیم فوتبال مس کرمان افزود: در تیم مس قابلیت های خوبی به چشم می خورد. نقاط ضعفی وجود دارد که در صدد برطرف کردن آن هستیم تا درنیم فصل دوم شروعی خوب و امیدوارکننده داشته باشیم.
وی که از خردادماه سال آینده قصد حضور در باشگاه پاختاکور ازبکستان را دارد، گفت: تا خرداد ماه لیگ تمام می شود. قرارداد من با باشگاه مس کرمان نیز به اندازه یک نیم فصل است. با این شرایط جای نگرانی نیست و من تا پایان مسابقات لیگ تیم مس را هدایت می کنم.
وی خاطر نشان ساخت: من هدایت تیم پانزدهم جدول رده بندی را بر عهده گرفتم زمانی که قرار بود با این تیم قرارداد امضا کنم به من گفته شد که می توانم دو بازیکن بزرگسال به خدمت بگیرم اما در شرایط فعلی تنها اجازه جذب یک بازیکن را دارم علاوه بر این با مشکل آسیب دیدگی و محرومیت برخی بازیکنان روبرو هستیم. در کل شرایط از آنچه که فکر کردم بدتر است. با این حال باید تلاش کنیم تا تیم مس شرایط ایده آل را کسب کند.
قلعه نویی خاطرنشان کرد: آنچه که در تیم مس مرا امیدوار می کند انگیزه و فراگیری بازیکنان جوانی است که تشنه یادگیری هستند. با نیروی آنها و تقویت نقاط ضعف می توانیم به موفقیت امیدوار باشیم.
وی از اظهار نظر در خصوص سیستم مورد نظرش برای تیم فوتبال مس کرمان خودداری کرد و گفت: آنچه مسلم است نسبت به گذشته تغییرات تاکتیکی خواهیم داشت اما نمی توانم به صراحت اعلام کنم که چه تاکتیکی را در زمین پیاده خواهیم کرد.
قلعه نویی با اشاره به حضورش در تمرینات 10 روز اخیر تیم فوتبال مس کرمان، گفت: فراگیری بازیکنان مس خوب است. در مجموع آینده تیم را روشن می بینم اگر بتوانیم درکرمان حداکثرامتیازات را کسب کنیم موفقیت ما درپایان فصل دور از ذهن نیست.
سرمربی تیم فوتبال مس کرمان، افزود: باید قبول کنیم تیم مشکلاتی دارد. تیمی که رده پانزدهم جدول است حتما نقاط ضعفی دارد و باید آنها را برطرف کنیم.
وی تاکید کرد: من بچه جنوب شهر تهران است و همیشه علاقه مندم که کارهای دشوارانجام دهم زمانی که برای نخستین بار سرمربی استقلال تهران شدم تیم ما مسابقات لیگ و جام باشگاه های آسیا را از دست داده بود اما در همان سال با تلاش وهمت بازیکنان توانستیم عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.
وی ادامه داد: پس از جدایی از استقلال به اهواز رفتم و در بدترین شرایط مالی تیم را در لیگ برتر حفظ کردم.
قلعه نویی در ادامه تاکید کرد: از میان 9 پیشنهادی که داشتم مس کرمان را انتخاب کردم. آن هم به خاطر همدلی که بین مدیران این باشگاه وجود داشت. من مربی خانه نشین نبودم و حتی از تیم های خارجی نیز پیشنهاد داشتم. با این حال هدایت مس کرمان را قبول کردم زیرا اعتقاد داشتم این تیم پتانسیل خوبی دارد و می تواند به جایگاهی بهتر از این دست یابد. سرمربی تیم فوتبال مس کرمان اذعان داشت: زمانی که با مسئولان باشگاه وارد مذاکره شدم هدف اصلی ما این بود که مس را در لیگ برتر نگاه داریم و به رده های بالای جدول نیز نیم نگاهی داشته باشیم. با این شرایط هدایت تیم را بر عهده گرفتم زیرا علاوه بر نگاه مثبت مربیان، امکانات خوبی نیز در این باشگاه وجود دارد که برای هر مربی امتیازی ویژه است.
قلعه نویی در پاسخ به سئوالی خبرنگاری که از وی پرسید آیا مس کرمان اولویت اول شما بوده است، گفت: معلوم است که اولویت اول من مس کرمان نبوده زیرا آخرین تیمی که به من پیشنهاد داد، همین تیم مس بود.
وی پیرامون مذاکره اش با باشگاه پاختاکور ازبکستان، گفت: پس از پایان مسابقات جام ملت های آسیا، باشگاه پاختاکور خواهان عقد قرارداد با من شد. حتی در جریان سفر من به تاشکند و بازدید از این باشگاه مدیران پاختاکور از من درخواست کردند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز با این تیم همکاری کنم.
سرمربی تیم مس کرمان در خصوص اینکه چرا حضوری پررنگ در فصل نقل و انتقالات برای برطرف ساختن نقاط ضعف تیم مس کرمان نداشته است، گفت: من به هیچ عنوان دنبال بازیکن نمی روم در هر تیمی بوده ام نیز این عقیده را داشته ام. من به عنوان سرمربی از مدیریت باشگاه درخواست می کنم نقاط ضعف تیم را در خطوط مختلف برطرف کند. درهمین راستا فهرستی از بازیکنان نیز به مسئولان باشگاه ارائه می کنم که به ترتیب اولویت برای جذب آنها اقدام می کنیم. من در شان و شخصیت خود نمی بینم که بر آمد و رفت بازیکنان نظارت کنم زیرا این کار دور از رسم و رسوم حرفه ای گری است.
قلعه نویی در پاسخ به این سئوال که چرا عنایتی به عضویت این تیم در نیامد، گفت: آقای نیک نفس پیگیر حضور عنایتی در تیم مس بود اما باشگاه الامارات با جدایی وی موافقت نکرد تا نتوانیم این مهاجم توانمند را در اختیار داشته باشیم.
وی تاکید کرد: اگر درشان خود نمی دیدم که سرمربی مس کرمان شوم قطعا از امضا قرارداد با این تیم خودداری می کردم.
قلعه نویی در خصوص دیدار تیم مس کرمان با استقلال در نیم فصل مسابقات لیگ برتر گفت: هر کسی جوانی دارد. من نیز 18 سال از جوانی ام را در تیم استقلال پشت سرگذاشته ام و تمام رده های این تیم را گذرانده ام. در استقلال دو پا و یک کتفم را داده ام با این حال بعضی ها می گویند قلعه نویی استقلال نیست. اما با توجه به همه مسائل من امروز مسئول فنی تیم فوتبال مس کرمان هستم. برای من استقلال جایگاه خود را دارد و متعلق به قلب من است. اما در بازی با این تیم ناچارم که برای موفقیت مس تلاش کنم.
وی ادامه داد: امیدوارم بازی مس - استقلال یک بازی زیبا و تماشایی باشد. تحقق این مسئله دور از ذهن نیست زیرا من و کریمی هر دو به دنبال بازی زیبا هستیم و همین مسئله تقابل دو تیم استقلال و مس را زیبا می کند. با این حال اذعان دارم که رویایی با استقلال یک مسابقه سخت برای ما خواهد بود.
قلعه نویی تاکید کرد: نمی توانم جایگاه مس کرمان را در پایان فصل پیش بینی کنم من مس را در رده پانزدهم جدول رده بندی تحویل گرفته ام و به آنچه در سال های گذشته بر این تیم گذشته و در انتظار آن است کاری ندارم.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا برای تیم مس کرمان که از ضعف خط حمله رنج می برد یک هافبک میانی به خدمت در آورده اید، گفت: باید توجه داشت که خط حمله را کدام بازیکن تغذیه می کند اگر ما خط میانی خوبی داشتم قطعا آمار گلزنی تیم نیز بهتر ازامروز بود که با توجه به این نظریه اقدام به جذب یک هافبک و یک مهاجم کردیم که ضعف خط حمله و میانی تیم مان را برطرف سازد.
سرمربی تیم فوتبال مس کرمان تصریح کرد: هیچ مربی نمی تواند اظهار نظری صریح نسبت به جایگاه تیم خود در پایان فصل داشته باشد مربی که در فوتبال کار کرده باشد نمی تواند پیش بینی کند که در پایان مسابقات تیمش چه جایگاهی خواهد داشت زیرا فوتبال سختی ها و مشقت های خاص خود را دارد. پیش بینی کردن شرایط تیم در بازی کاری بیهوده است.
وی اذعان داشت: تمام هدف ما این است که ساختاری مناسب برای تیم فوتبال مس بوجود آوریم و بابت پولی که از بیت المال می گیریم ساختار سازی خوبی در این تیم داشته باشیم. قطعا مس را در لیگ حفظ می کنیم و اگر تیم جایگاه خوبی در جدول رده بندی کسب کرد خدا را شکر می کنیم.
قلعه نویی ازاظهارنظرپیرامون فعالیت دوباره در تیم ملی خودداری کرد و در پاسخ به سئوال خبرنگاری که او را ژنرال شکست خورده خواند، گفت: من نه به آن اندازه مغرورم که خود را ژنرال بخوانم و نه چنان شکست هایی خورده ام که مغموم باشم. من هیچ وقت ژنرال نبودم همیشه امیر قلعه نویی هستم وهیچ وقت به کسی اجازه نداده ام به من لقبی بدهد اما در پاسخ به کسی که مرا ژنرال شکست خورده خوانده بود باید بگویم، این ژنرال شکست خورده از 9 تیم پیشنهاد داشت و حتی جزء کاندیدای هدایت تیم ملی بود حتی در بدترین شرایط و تقابل دو جناح سیاسی در 18 بازی ملی فقط یک شکست داشتم. قبل از اینکه سرمربی تیم مس شوم تیم های زیادی خواهان جذبم بودند و یکی از تیم های بالا جدولی حاضر به پرداخت چک سفید در ازای جذبم شده بود.
وی تصریح کرد: دنبال این حرف ها نیستم. اگر به تیتر روزنامه ها توجه می کردم از خانه بیرون نمی آمدم و اگر مغرور بودم در کرمان حضور نمی یافتم و به باشگاه های لیگ برتری می رفتم که حاضر بودند به من چک سفید بدهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها