چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟

کد خبر: 1189272

همه‌ ما ممکن است در زندگی درگیر مشکلات حقوقی و کیفری شویم و برای دفاع از خود در دادگاه به وکیل نیاز داشته باشیم. در چنین وضعیتی پیدا کردن یک وکیل خوب و کاربلد بهترین اقدامی است که باید انجام دهیم. اگر به یک وکیل در کرج نیاز دارید در این مقاله توصیح داده‌ایم که چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ پس لطفا تا پایان مقاله ما را با دقت مطالعه بفرمایید.

چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟

 

همه‌ ما ممکن است در زندگی درگیر مشکلات حقوقی و کیفری شویم و برای دفاع از خود در دادگاه به وکیل نیاز داشته باشیم. در چنین وضعیتی پیدا کردن یک وکیل خوب و کاربلد بهترین اقدامی است که باید انجام دهیم. اگر به یک وکیل در کرج نیاز دارید در این مقاله توصیح داده‌ایم که چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ پس لطفا تا پایان مقاله ما را با دقت مطالعه بفرمایید.

 

پیدا کردن وکیل خوب در کرج

اگر در کرج دچار اختلاف با شخصی یا به هر نحوی درگیر مشکلاتی شوید، بهترین و صحیح‌ترین کاری که باید انجام دهید پیدا کردن وکیل خوب در کرج است. زیرا به دلیل همسایگی با کلان‌شهری همچون تهران اختلافات و درگیری‌ها در کرج نسبت به سایر شهرها بیشتر است. از طرفی دیگر، کرج شهر قومیت‌های متنوع است؛ بر همین اساس اکثر اختلافات و نزاع‌ها به دادگاه کشیده می‌شود و برای موفق شدن در جلسات دادگاه حتما به یک وکیل با تجربه و کاربلد نیاز خواهید داشت.

انتخاب وکیل یک اقدام قانونی است. همانطوری که می‌دانید وکیل شخصی است که دارای مدرک بوده و باید دادگستری او را به عنوان وکیل شناخته و پذیرفته باشد. در همه‌ شهرها تعداد زیادی وکیل وجود دارند بنابراین ممکن است انتخاب وکیل خوب اندکی با چالش همراه شود. در ادامه توضیح می‌دهیم که برای انتخاب وکیل خوب باید به چه نکاتی توجه داشته باشید.

وظیفه وکیل در قبال موکل

هرچند که ما می‌خواهیم به سوال چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ پاسخ دهیم؛ اما این مطلب به طور عام در مورد انتخاب وکیل در هرجای دیگری صدق می‌کند. قبل از هرچیز باید توضیح دهیم وکیل به واسطه‌ قراردادی که بین او و موکل منعقد می‌گردد از یک سری اختیارات و وظایف برخوردار می‌شود. این قرارداد ممکن است یک نامه اداری، وکالتنامه رسمی، وکالتنامه دادگستری و یا حتی یک سخن شفاهی باشد. (در صورتی که قرارداد وکالت، شفاهی باشد باید اعتبار آن اثبات شود)؛ بنابراین وظیفه‌ هر وکیل یا نماینده‌ قانونی این است که به وظایف و اختیاراتی که طبق سند و قرارداد به او تفویض شده است، عمل نماید.

قرارداد وکالت

قرارداد وکالت یک قرارداد قانونی است که باید در چهارچوب قانونی مدنی تنظیم شده باشد. به بیانی دیگر اگر مفاد قرارداد با نظم عمومی و اخلاق حسنه در تضاد باشد فاقد اعتبار است؛ همچنین قرارداد وکالت قابل فسخ شدن است؛ یعنی هر زمان یکی از طرفین بخواهند، می‌توانند آن را منحل کنند. نکته‌ مهم دیگر این است که اعمالی که در قرارداد وکالت ذکر شده نباید منع قانونی داشته باشد. به بیانی دیگر اگر مانع قانونی برای انجام آن توسط خود شخص وجود داشته باشد نباید از وکیل انتظار داشت که بتواند انجامش دهد. از طرفی وکیل هم می‌بایست از اهلیت قانونی برای انجام چنین اموری برخوردار باشد.

قرارداد وکالت

 

هنگام عقد قرارداد با وکیل باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم

در این بخش از مقاله چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ مواردی که باید در هنگام عقد قرارداد با وکیل مورد توجه قرار دهید را بیان کرده‌ایم. بنابراین پس از پیدا کردن وکیل خوب در کرج و در هنگام عقد قرارداد با او باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • مطالعه‌ی کامل قرارداد
  • مشخصات طرفین (وکیل و موکل) باید در قرارداد درج شود.
  • حد و حدود صلاحیت‌های وکیل در قرارداد مشخص شود.
  • یک نسخه از قرارداد وکالت را پیش خودتان نگه‌دارید.
  • حق الوکاله وکیل و نحوه پرداخت آن را در قرارداد مشخص کنید.
  • در صورتی که چک یا سفته‌ای به وکیل تحویل داده‌اید، حتما از او رسید بگیرید.

 

معیارهای انتخاب وکیل خوب در کرج

حالا برگردیم به این سوال که چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ همانطوری که ذکر کردیم وکیل شهر قومیت‌ها و چند دستگی‌هاست. پس اگر در این شهر مجبور شوید به دادگاه بروید به یک وکیل خوب نیاز پیدا خواهید کرد. وکیلی که بتواند مشکل شما را به بهترین شکل ممکن رفع کند و به نوعی از حق شما دفاع نماید.

اولین و مهم‌ترین شرط انتخاب وکیل خوب کرج یا هر شهر دیگری مسئولیت‌پذیری او در برابر وظایفش است. همچنین وکیل باید قابل اعتماد باشد و به نوعی اعتماد دوطرفه بین وکیل و موکل وجود داشته باشد. بنابراین برای انتخاب وکیل در کرج باید به اخلاق‌مداری و قابل اعتماد بودن او اهمیت زیادی داد.

با مطالبی که در ادامه ذکر می‌کنیم دیگر مجبور نخواهید بود از دیگران بپرسید که آیا وکیل خوب در کرج می‌شناسید. در واقع معیارهای زیر کمک می‌کند که خودتان به این سوال که چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ پاسخ دهید.

تخصص وکیل

هرچند همه‌ی وکلا به کمک دانش و تجربه‌ خود می‌توانند از عهده‌ی مسائل حقوقی و کیفری برآیند. اما برای انتخاب بهترین وکیل در کرج حتما باید وکیلی انتخاب کنید که زمینه تخصصش با مشکل شما یکی باشد. مثلاً اگر قصد طلاق دارید باید به دنبال وکیل خوب در کرج برای طلاق یا وکیل خوب در کرج برای مهریه باشید. برای مشکلات دیگر هم به این همین صورت.

تخصص وکیل

 

زبان گفتاری

اگر می‌خواهید بدانید چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ باید به زبان گفتاری وکیل توجه داشته باشید. یک وکیل خوب و کاربلد از زبانی قاطع و مصمم برخوردار است. همچنین وکیل وظیفه دارد لغات حقوقی و فنی که برای نوشتن لایحه به کار می‌برد را برای موکل نیز بازگو کند.

تجربه

هرچند وکلای تازه کار هم به خوبی می‌توانند از عهده‌ی پرونده‌های مختلف برآیند. اما انتخاب وکیل با تجربه و با سابقه احتمال موفقیت پرونده‌ شما را بیشتر خواهد کرد. زیرا یک وکیل با تجربه اطلاعات بیشتری درباره‌ی مشکل و روش‌های بیشتری برای حل آن دارد.

دسترسی به وکیل

یکی دیگر از مواردی که کمک می‌کند چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ در دسترس بودن وکیل است. اگر بتوانید در زمان نیاز به آسانی با وکیل‌تان ارتباط بگیرید قطعا روند پرونده و مدت زمانی که می‌گذرد با استرس کمتری برای شما همراه است. از طرفی گاهی به دلیل نیاز پرونده به پیگیری روزانه شما به ارتباط مستمر با وکیل نیاز خواهید داشت.

مصلحت

این نکته را توجه داشته باشید که بهترین وکیل همیشه به این معنی نیست که به طور قطع پرونده را تا انتها پیش ببرد. یک وکیل مصلحت اندیش همیشه صلاح موکل خود را در نظر می‌گیرد. به این معنی که اگر سازش به صلاح موکل است این کار را انجام دهد. همچنین برخی دعاوی را اصلا نباید مطرح کرد. در چنین وضعیتی وکیل برای جلوگیری از هدر رفتن زمان و هزینه موکل از طرح چنین دعاوی صرف نظر کرده و یا برعکس اگر نیاز باشد به سرعت باید این کار را انجام دهد.

دسترسی به وکیل

سخن آخر؛ شماره تلفن وکیل خوب در کرج

حالا که با توجه به مطالب ذکر شده توانسته‌اید به این سوال که چگونه بهترین وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ پاسخ دهید، احتمال دارد به دنبال شماره وکیل خوب در کرج بگردید. خوشبختانه در دنیای ارتباطات، همه‌ کارها به آسانی انجام می‌گیرد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعاتی همچون شماره تلفن یا آدرس وکیل در کرج از سایت وکالت تاپ کمک بگیرید و خیلی سریع به هر وکیلی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید.

منبع: وکالت تاپ

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها