تاثیر تکنولوژی در پیشرفت شرکت های خدمات مسافرتی

کد خبر: 1054471

تکنولوژی تاثیر بسزایی در تمامی صنایع داشته است و یکی از صنایعی که به جرات بیشترین تاثیر را از پیشرفت تکنولوژی گرفت، صنعت گردشگری است. رایانه ها اولین بار در دهه ۱۹۸۰ در آژانس های مسافرتی مورد استفاده قرار می گرفتند که از این سیستم برای ثبت موارد مهم استفاده می شد. طبیعتا تا قبل از پیشرفت تکنولوژی صنعت گردشگری مشکلات متعددی را تجربه می کرد و رفته رفته با پیشرفت علم فناوری شاهد ساده تر شدن کلیه کارها در این عرصه شدیم.

امروزه پیشرفت فناوری این اجازه را به آژانس های مسافرتی می دهد که اقدام به ارائه خدمات بررسی و رزرواسیون آنلاین سفر نمایند. آژانس های مسافرتی دیگر مجبور به نگهداری اسناد کاغذی نیستند و می توانند این مدارک را به راحتی در حافظه سیستم خود داشته باشند. دریافت هزینه خدمات و پرداخت آن به فروشندگان نیز با مشکل مواجه نخواهد بود. کلیه خدمات رزرو، پرداخت و تایید ها به سرعت و به صورت آنلاین انجام شده و از طریق ایمیل مشخصات کامل به مشتری ارسال می شود. این موارد تنها بخش از تاثیرات پیشرفت تکنولوژی بر خدمات مسافرتی است و در ادامه به بررسی تمامی جوانب آن پرداخته ایم:

 

مهمترین تاثیرات تکنولوژی در پیشرفت شرکت های خدمات مسافرتی

در دنیای امروز تاثیر تکنولوژی بر آژانس های مسافرتی کاملا مشهود است. دیجیتالی سازی راهی عالی برای ارتقا کارایی و تقویت عملکرد عملیاتی است. پیشرفت تکنولوژی، هم رضایت ارائه دهنده خدمات و هم مشتریان را جلب کرده و باعث تسریع در انجام کلیه امور شده است.

 

 

اغلب آژانس های گردشگری با پیشرفت تکنولوژی حرکت کرده و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می کنند اما برخی از آنها همچنان با روش سنتی همراه بوده و روز به روز شاهد کاهش میزان مشتریان خود هستند. طبیعتا تکنولوژی باعث چابکی در انجام امورات مسافرتی خواهد شد و سازمانی موفق تر است که خود را سریع تر از بقیه با پیشرفت های تکنولوژی وفق دهد.

در حال حاضر فرصت های باورنکردنی برای رشد آژانس های گردشگری در دسترس است که این فرصت ها امکان پیدا کردن مخاطبان بیشتر و در نتیجه درآمد بالاتر را فراهم خواهد ساخت. وجود پله های بیشتر موفقیت، باعث ایجاد فضای رقابتی در میان آژانس های مسافرتی شده و این امر سبب فروش بالاتر و بهتر آنها خواهد شد.  

 

 از جمله تاثیراتی که تکنولوژی در پیشرفت شرکت های خدمات مسافرتی داشته است به شرح زیر هستند:

•    رقابت از طریق وب سایت های رزرو سفر

از اواسط دهه ۱۹۹۰ بود که وب سایت های اینترنتی رزرواسیون گردشگری کار خود را برای نخستین بار آغاز کردند. البته آژانس های مسافرتی فعال در آن زمان میزان خدمات بسیار پایین تری نسبت به آژانس های امروزی در اختیار مشتریان قرار می دادند. مردم امکان رزرو مستقیم هتل، بلیط و تور را از وب سایت های اینترنتی پیدا کردند و برخی از مراکز اینترنتی به دلیل عدم فعالیت در این زمینه از رده خارج شده و فضای رقابت فراخ تری برای سایت های گردشگری فراهم ساختند. 

•    اینترنت اشیا

فناوری به حدی پیشرفت کرده که از طریق اینترنت می توان به همه چیز متصل و دسترسی پیدا کرد. اینترنت اشیا با میلیون ها نفر در سفر روزانه، به صنعت مسافرت و جهانگردی در ساده سازی فرایندها و بهبود تجربه مشتریان بسیار کمک کرده است. برای مثال می توان به: ردیاب چمدان برای خطوط هوایی و سیستم های خودآزمایی برای هتل ها اشاره کرد.

•    رزرو آنلاین

امکانات رزرو آنلاین یکی از اصلی ترین ویژگی های پیشرفت تکنولوژی در صنعت مسافرتی است. امروزه از طریق آژانس های گردشگری می توان دنیایی از هتل، بلیط و تورها را مشاهده کرده و اقدام به رزرو بهترین مورد از میان آنها نمود. روند رزرو و کنسل کردن آن امروزه بسیار ساده بوده و می توان کلیه پرداخت ها را نیز در کوتاه ترین زمان و به صورت آنلاین انجام داد. 

•    اتوماسیون

پیش بینی ها نشان می دهند که در آینده ای بسیار نزدیک، بسیاری از امورات گردشگری به وسیله ربات ها انجام خواهد شد و دیگر نیازی به استخدام نیرو های کار برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان نیست. همچنین ایمیل ها، خودکار به عنوان تایید کننده اطلاعات عمل خواهند کرد. با روی کار آمدن هوش مصنوعی، بخصوص برای کشورها و مناطقی که بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند بسیار کارآمد خواهد بود. 

 

پلتفرم دوسویه آنلاین خدمات اقامتی

صنعت گردشگری پیشرفت خود را همچنان ادامه داده و روز به روز قله های موفقیت را پشت سر می گذارد. پلتفرم چنلید به عنوان یکی از خدمات آنلاین حوزه گردشگری شناخته می شود که موجب سهولت رزرواسیون هتل شده است. چنلید دقت بسیار بالایی در امور داشته و می توانند آژانس های گردشگری را نیز در کار خود دقیق تر کنند.

تا چندی پیش جمع آوری اطلاعات هتل ها و بلیط های هواپیما به دست کارمندان انجام می شد که طبیعتا امکان افزایش خطای انسانی نیز در این روش وجود داشت شما به عنوان یک آژانس گردشگری و یا شرکت فعال در این حوزه با کمک چنلید می توانید اطلاعات دقیق هتل ها را مشاهده کرده و هتل مناسب مشتریان خود را رزرو نمایید. چنلید اطلاعات هتل های بسیاری را از طریق چنل منیجر ها، هتل ها، آژانس های چارتری در خود جای داده و با استفاده از آن می توانید رضایت مشتریان خود را بیش از پیش جلب نمایید. چنلید بهترین فضا برای تعامل خریداران و تامین کنندگان هتل ها بوده و باعث معروفیت هتل های کمتر دیده شده خواهد شد. همچنین مدیران واحد های رفاهی می توانند با استفاده از این پلتفرم رزرو هتل سازمانی داشته باشند.

 

علیرضا قائمی مدیر عامل و بنیانگذار پلتفرم دوسویه آنلاین چنلید در این خصوص می گوید:

"یکی از مشکلات اصلی که موجب شد به فکر ایجاد این پلتفرم کارآمد باشیم، هزینه بالای نیروی انسانی و خساراتی که از آفلاین بودن سیستم های رزرواسیون حوزه اقامت به آژانس ها تحمیل می شد. از مهم ترین چالش هایی که در آژانس های مسافرتی با آن مواجه هستیم وجود چند پنل جهت آپدیت موجودی در هتل ها است که در زمان های پیک سفر، هتل ها در بروزرسانی این پنل ها با مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی و خطاهایی همراه هستند و در نتیجه  احتمال اور شدن اتاق و نبود ظرفیت کافی در هتل وجود دارد. ما در چنلید، با استفاده از تکنولوژی روز، بستری یکپارچه از اتصال به چنل منیجرها، آژانس های چارتری، CRS و GDS ها راخلق کردیم تا بتوانیم خدمات شایسته و مطلوبی به تامین کنندگان و خریداران حوزه اقامتگاه های داخلی ارایه کنیم."

برگرفته از وب سایت https://channelead.ir/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها