قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار و سکه | قیمت دلار به روز

قیمت دلار سقوط کرد | هجوم مردم برای فروش دلارهای خانگی | قیمت دلار امروز 22 مرداد چند؟

کد خبر: 1167935

طی روزهای اخیر و همزمان با اعلام برخی اخبار سیاسی و گمانه‌زنی‌ها از نتایج مذاکرات، بازار ارز وارد مدار کاهشی شده و قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومان قرار گرفته است.

قیمت دلار سقوط کرد | هجوم مردم برای فروش دلارهای خانگی | قیمت دلار امروز 22 مرداد چند؟

 دبیرکل کانون صرافان از جمله دلایل کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر را اخبار برجامی و همچنین افزایش عرضه و‌ کاهش تقاضا برای خرید ارز اعلام کرد و گفت: قیمت دلار نسبت به هفته‌های قبل ۱۵۰۰ تومان کاهش داشته است.

طی روزهای اخیر و همزمان با اعلام برخی اخبار سیاسی و گمانه‌زنی‌ها از نتایج مذاکرات، بازار ارز وارد مدار کاهشی شده است و قیمت دلار در کانال 30 هزار تومان قرار گرفته است.

فعالان بازار جو موجود در بازار ارز را مثبت اعلام می‌کنند و معتقدند قیمت ارز احتمالاً همین روال را طی خواهد کرد و در کانال‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد.

کامران سلطانی‌زاده دبیرکل کانون صرافان در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد: اگر مدیریت بازار براساس عرضه و تقاضا و بدون قیمت‌های دستوری باشد قیمت دلار ارزان‌تر هم خواهد شد و احتمال بازگشت دلار آزاد به کانال 29 هزار تومان هست.

وی از جمله دلایل کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر را اخبار خوب برجامی و همچنین افزایش عرضه و‌ کاهش تقاضا برای خرید ارز اعلام کرد و گفت: امروز دلار در‌حدود 30700 ـ 30600 تومان در‌ بازار غیررسمی در حال معامله است.

سلطانی‌زاده ابراز کرد: قیمت دلار طی روز جاری در قیاس با هفته‌های گذشته کاهش 1300 تا 1500 تومانی داشته است و احتمالاً روند نزولی قیمت‌ها در بازار طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

دبیرکل کانون صرافان کشور تأکید کرد: در زمان حاضر روزانه چندین میلیون دلار در بازار توافقی معامله می‌شود؛  روند بازار نشان از تمایل صادرکنندگان برای فروش و عرضه بیشتر به صرافی‌ها حکایت دارد.

سلطانی‌زاده البته این را هم گفت که احتمال رشد تقاضا در بازار دینار عراق و ارز زیارتی وجود دارد، که با توجه به حجم بازار توافقی در صرافی‌ها، قابل عرضه است و دغدغه‌ای از این جهت وجود ندارد و هموطنان متقاضی با خیال آسوده می‌توانند نیاز ارزی خود را در شبکه صرافی‌های مجاز سراسر کشور تأمین کنند؛ بنابراین بازار آرامی در هفته آینده پیش‌بینی می‌گردد./ تسنیم

قیمت دلار امروز شنبه 22 مرداد 1401

دلار در بازار آزاد در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۴۰ تومان کاهش، ۳۰,۸۷۰ تومان نرخ گذاری شد.دلار در صرافی ملی با افزایش ۰.۱۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۸,۰۵۱ تومان معامله شد.دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۰۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۷,۹۱۲ تومان معامله شد.دلار در سامانه سنا در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۵۴ تومان افزایش، ۲۸,۰۵۱ تومان نرخ گذاری شد.دلار کانادا در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۵ تومان کاهش، ۲۴,۱۸۳ تومان نرخ گذاری شد.

جدول قیمت دلار در بازارهای مختلف
  قیمت بروزرسانی
دلار در بازار آزاد 30,870.00 تومان 11:34
دلار در صرافی ملی 28,051.00 تومان 11:34
دلار در بازار متشکل 27,912.00 تومان 11:35
دلار در سامانه سنا 28,051.00 تومان 11:34
دلار کانادا 24,183.00 تومان 13:20

قیمت دلار در بازار آزاد

امروز دلار در بازار آزاد مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که دلار در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۳۰,۹۱۰ (سی هزار و نهصد و ده ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با ۱۳ آگوست ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۱۲ درصدی به ۳۰,۸۷۰ (سی هزار و هشتصد و هفتاد ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۰,۸۷۰ -۴۰.۰۰ -۰.۱۳ 11:34
۳۰,۹۱۰ -۲۳۰.۰۰ -۰.۷۵ ۲ روز پیش
۳۱,۱۴۰ -۶۰۰.۰۰ -۱.۹۳ ۳ روز پیش

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی شاهد افزایش ۰.۱۹ درصدی درصدی قیمت بوده است بطوری که دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۲۷,۹۹۷ (بیست و هفت هزار و نهصد و نود و هفت ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با ۱۳ آگوست ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۱۹ درصدی به ۲۸,۰۵۱ (بیست و هشت هزار و پنجاه و یک ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در صرافی ملی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۸,۰۵۱ ۵۴ ۰.۱۹ 11:34
۲۷,۹۹۷ ۰.۰۰ ۰ ۲ روز پیش
۲۷,۹۹۷ ۳۶ ۰.۱۲ ۳ روز پیش

قیمت دلار در بازار متشکل

امروز دلار در بازار متشکل مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار متشکل که ۲ روز پیش تا ۲۷,۸۸۵ (بیست و هفت هزار و هشتصد و هشتاد و پنج ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با ۱۳ آگوست ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۹ درصدی به ۲۷,۹۱۲ (بیست و هفت هزار و نهصد و دوازده ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۷,۹۱۲ ۲۷ ۰.۰۹ 11:35
۲۷,۸۸۵ ۲۷ ۰.۰۹ ۲ روز پیش
۲۷,۸۵۸ ۲۴ ۰.۰۸ ۳ روز پیش

قیمت دلار در سامانه سنا

قیمت دلار در سامانه سنا شاهد افزایش ۰.۱۹ درصدی درصدی قیمت بوده است بطوری که دلار در سامانه سنا که ۲ روز پیش تا ۲۷,۹۹۷ (بیست و هفت هزار و نهصد و نود و هفت ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با ۱۳ آگوست ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۱۹ درصدی به ۲۸,۰۵۱ (بیست و هشت هزار و پنجاه و یک ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در سامانه سنا
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۸,۰۵۱ ۵۴ ۰.۱۹ 11:34
۲۷,۹۹۷ ۰.۰۰ ۰ ۲ روز پیش
۲۷,۹۹۷ ۳۶ ۰.۱۲ ۳ روز پیش

قیمت دلار کانادا

امروز دلار کانادا برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار کانادا که ۲ روز پیش تا ۲۴,۲۰۸ (بیست و چهار هزار و دویست و هشت ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با ۱۳ آگوست ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۱ درصدی به ۲۴,۱۸۳ (بیست و چهار هزار و یکصد و هشتاد و سه ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار کانادا
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۴,۱۸۳ -۲۵.۰۰ -۰.۱۱ 13:20
۲۴,۲۰۸ ۲۲ ۰.۰۹ ۲ روز پیش
۲۴,۱۸۶ -۴۹۱.۰۰ -۲.۰۴ ۳ روز پیش

سیاست‌های ارزی دولت چه تاثیری در بازار طلا و دلار داشت؟

مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم ۱۴ مرداد سال ۱۴۰۰ برگزار شد و او از همان زمان کار خود را رسما به عنوان رئیس‌جمهور آغاز کرد. اکنون این این دولت چه سیاست ارزی در کشور بکار گرفت؟ این سیاست‌ها چه تاثیری در بازار طلا و دلار داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت سید ابراهیم رئیسی از مرداد سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد. اکنون یک سال است که این دولت شروع به فعالیت کرده است. در طی این یکسال نوسانات ارزی ادامه‌دار بود. البته در تبع این نوسانات در بازار دلار، قیمت طلا و سکه نیز با نوساناتی همراه بود.

آیا دولت سیزدهم سیاست ارزی متفاوتی را نسبت به دولت قبلی بکار گرفته است؟

چندی پیش، رییس اسبق کانون صرافان به تجارت‌نیوز گفت: تغییری در سیاست‌های اصلی سال‌های گذشته در این دولت نیز دیده نمی‌شود. در برخی از دولت‌های قبلی نرخ دلار تک‌نرخی و بازار کنترل شد. این اقدام که باعث جلوگیری از جهش قیمتی می‌شد، درست بود. اما از این جهت که نرخ ارز همراه با نرخ تورم تعدیل نمی‌شد، این اقدام با اشکال همراه بود.

البته، برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: سیاست دولت سیزدهم هیج تفاوتی با دولت‌های پیشین ندارد. دولت سیزدهم نیز مانند دولت‌های پیشین، بنا بر دلایلی سعی در سرکوب قیمت ارز دارد.

آیا این سیاست‌های ارزی دولت در قیمت دلار تاثیری دارد؟

این کارشناس بازارهای مالی افزود: بکارگیری اینگونه سیاست‌ها باعث شد که قیمت ارز پایین‌تر از قیمت واقعی آن باشد.

او در ادامه توضیح داد: اما این اتفاق به صورت موقت است و با کوچک‌ترین سیگنال و اتفاقی، قیمت دلار با افزایش همراه می‌شود.

اما امید موسوی، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل اینکه آمار دقیقی از عرضه و تقاضا و حجم معاملات بازار ارز و  همچنین، میزان و نحوه دخالت بانک مرکزی در بازار در دسترس نیست، قضاوت در مورد عملکرد بانک مرکزی بسیار دشوار است.

او افزود: یکی از سیاست‌های مهم این دولت، وضع عوارض و مالیات بر صادرات بود که نقدهای بسیاری بر آن وارد شد. اما به دلیل اینکه بازار جهانی با اصلاح نسبی مواجه شد، ارقام عوارض صادرات اهمیت پیدا نکرد. البته اگر مالیات بر صادرات ادامه داشته باشد، ممکن است تاثیر منفی بر طرح‌های جدید داشته باشد.

موسوی در ادامه توضیح داد: یکی از سیاست‌ها، حذف ارز ترجیحی بود که دیر یا زود باید انجام می‌شد. اما کم و کیف انجام این کار جزئیات زیاد و نقدهای بسیاری به همراه دارد. البته تا الان می‌توان گفت این اقدامات فاجعه آمیز نبوده و به هر صورت انجام شده است.

این کارشناس بازارهای مالی گفت: نکته دیگر، بحث اختلاف دلار نیما و آزاد است. این اختلاف سیگنال منفی به تولید و صادرات می‌دهد که بهتر است این فاصله کمتر و منطقی باشد. البته اینکه دولت تا کنون توانسته یک سال بدون توافق دلار را زیر سقفش نگه دارد، موفق بوده است. اما اتفاقات یک سال آینده بهتر مشخص می‌کند که دولت در سیاست‌گذاری‌ها موفق است یا حیر.

طلا و سکه نیز تاثیر می‌پذیرد؟

حق‌شناس گفت: به دلیل اینکه منابع بازار ارزی دولت محدود است، بازار طلا و سکه تاثیر چندانی نگرفته است. درحال حاضر قیمت سکه نیست که حباب دارد. بلکه این قیمت دلار است که حباب منفی دارد. قیمت سکه و طلا، قیمت واقعی است و بازار روند طبیعی خود را طی می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها