جواب مثبت شورای عالی بورس به ادامه عرضه خودرو

کد خبر: 1200853

پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از تاکید شورای عالی بورس بر ادامه روند فعلی عرضه خودرو در بورس کالا، در جلسه امروز این شورا حکایت دارد.

جواب مثبت شورای عالی بورس به ادامه عرضه خودرو

پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از تاکید شورای عالی بورس بر ادامه روند فعلی عرضه خودرو در بورس کالا، در جلسه امروز این شورا حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز شورای عالی بورس که بخشی از آن به بررسی ادامه یا توقف عرضه خودرو در بورس کالا اختصاص داشت، اعضای این شورا که نمایندگان وزارت‌خانه‌ها، شرکت‌ها و همچنین مجلس بودند بر ادامه روند عرضه خودرو در بورس طبق مصوبه قبلی شورای عالی بورس تاکید کردند.

در این نشست برخی از اعضا به بیان نکاتی درباره جزییات روند عرضه خودرو در بورس در راستای جلب نظر شورای رقابت مطرح کرده‌اند و در نهایت، تصمیم بر این شد که روند عرضه خودرو در بورس کالا ادامه داشته باشد. همچنین براساس اخبار واصله از این جلسه، گزارش‌هایی از دستاوردهای عرضه خودرو طی چند ماه اخیر به استحضار اعضای شورا رسیده است.

سیدرضا فاطمی‌امین- وزارت صنعت، معدن و تجارت- در این جلسه، با بیان اینکه در حال حاضر عرضه خودرو در بورس کالا، بهترین روش است، بر تاکید رئیس جمهور بر حفظ حقوق یک میلیون سهامدار شرکت‌های خودروساز و سهامداران عدالت اشاره کرده و گفته است: رئیس جمهور بارها تاکید کرده است که در قیمت‌گذاری‌ها نه حق تولیدکننده تضییع شود و نه حق مصرف‌کننده؛ براین اساس سرکوب قیمت به هیچ وجه مورد تایید شخص رئیس جمهور هم نیست.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: ابزارهایی در بورس کالا وجود دارد که در کنترل قیمت‌ها کارآمدی بسیاری دارد. فاطمی‌امین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: عرضه سیمان در بورس کالا نمونه موفق کاهش و کنترل قیمت ها بود.

همچنین وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت هم صبح امروز در نشست خبری خود گفته بود که "امروز بیش از ۲۷۵۰ میلیارد تومان قیمت خرید خودرو کمتر از قیمت خرید در بازار آزاد است و این پول در جیب مردم باقی مانده است. وزارت صمت هم در پی زمان‌بندی منظم برای عرضه خودرو در بورس کالاست. "

بر اساس این گزارش، روز گذشته رئیس شورای رقابت در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان بورس اعلام کرده بود که عرضه محصولات سایپا و ایران خودرو باید در بورس کالا متوقف شود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها