پاسخ فرزین به سوالات نمایندگان درباره بازار ارز

کد خبر: 1201737

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از حضور رییس بانک مرکزی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

پاسخ فرزین به سوالات نمایندگان درباره بازار ارز

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از حضور رییس بانک مرکزی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

 نصرالله پژمان فر در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود کفت: کنیسیون اصل نود امروز جلسه ای با فرزین رییس بانک مرکزی در راستای ایفای نقش نظارتی خود و اطلاع از آخرین شرایط بازار ارز و نحوه مدیریت آن پس از تکانه های اخیر ارزی تشکیل داد.

وی توضیح داد: نمایندگان ضمن بیان نگرانی ها از افزایش قیمت ارزهای خارجی، سوالاتی درباره نحوه ورود بانک‌ مرکزی و آخرین وضعیت ذخایر ارزی کشور مطرح کردند.

پژمان فر اضافه کرد: ناترازی بانک ها و اضافه برداشت و در نتیجه کسری در منابع، تقاضای کاذب در بازار ارز، مدیریت منفی صرافی ها در فروش ارز و سوداگری و عدم حضور درست بانک مرکزی در بازار آزاد از عمده دلایلی است که از منظر مدیریت بانک مرکزی موجب افزایش قیمت ها شده که برای آن برنامه هایی ارائه شد؛ در نهایت نمایندگان پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند و مقرر شد این گونه جلسات در راستای ایجاد آرامش در بازار و نقش نظارتی کمیسیون اصل 90، تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضای نابسامان در بازار ارز به علل مختلف ایجاد شده و باید کنترل شود، افزود: در این باره مهمترین موضوع ایجاد اعتماد است؛ انتظار می رود قیمت واقعی ارز در بازار عرضه شود چون قیمت واقعی پایین تر از این است که در بازار وجود دارد. در همین راستا بانک مرکزی برنامه هایی ارائه کرد.

پژمان فر در پایان گفت که باید با رویکرد امیدبخش نسبت به وضعیت ارز کار را پیگیری کرد. بانک مرکزی برای تامین نیاز بخش های مختلف کشور برنامه دارد و در این بخش نیز منابع در حال مدیریت و تامین است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها