وزیر اقتصاد: نرخ ای تی اس در ۲۸۵۰۰ تومان تثبیت شد

کد خبر: 1208446

وزیر اقتصاد با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور، گفت: نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق گمرکی افزایش نخواهد یافت و با رقم ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه می‌شود.

وزیر اقتصاد: نرخ ای تی اس در ۲۸۵۰۰ تومان تثبیت شد

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با حضور رئیس جمهور، اعلام کرد: به دستور رئیس‌ جمهور نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق گمرکی افزایش نخواهد یافت و با رقم ارز 28 هزار و 500 تومانی محاسبه می‌شود تا قیمت تمام شده برای تولید کننده و مردم بالا نرود.

وی افزود: این موضوع به سرعت از سوی بانک مرکزی و گمرک اجرا می‌شود و نرخ‌ها به همان 28 هزار و 500 تومان که نرخ ارز سامانه نیما است باز می‌گردد.

وزیر اقتصاد با اشاره به رشد 141 درصدی حجم ترانزیت کالاها از استان بوشهر طی یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: در زمینه حقوق ورودی کالاها نیز 233 درصد رشد در استان بوشهر محقق شده است.

خاندوزی گفت: مجوز ترانزیت برای بندر دیر و کنگان صادر و اجرایی می‌شود و ایکس ری‌های کامیونی بندر بوشهر و دیر نیز فعال شده است و امیدواریم شاهد جبران عقب افتادگی سنوات قبل باشیم.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته در طول یک سال گذشته 28 هزار میلیارد تومان از کالاهای سنوات قبل تعیین تکلیف شد که یک رکورد بی‌سابقه است. در میزان فروش کالاهایی که در انبارها در استان بوشهر بود، 2 هزار و 600 درصد رشد داشتیم.

وزیر اقتصاد گفت: در همین مدت هزار خودرویی که سال‌ها زیر آفتاب بلاتکلیف بودند، تعیین تکلیف شدند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها