بانک‌های خصوصی وام‌ها را به وابستگانشان می‌دهند!

کد خبر: 1223124

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: متأسفانه تعدادی از بانک‌ها به‌خصوص بانک‌های خصوصی، تسهیلات خود را به شرکت‌ها و مؤسسات وابسته اختصاص می‌دهند که غالباً در حال ساخت‌وساز اماکن تجاری و مسکونی و کارهای خدماتی هستند.

بانک‌های خصوصی وام‌ها را به وابستگانشان می‌دهند!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: متأسفانه تعدادی از بانک‌ها به‌خصوص بانک‌های خصوصی، تسهیلات خود را به شرکت‌ها و مؤسسات وابسته اختصاص می‌دهند که غالباً در حال ساخت‌وساز اماکن تجاری و مسکونی و کارهای خدماتی هستند.

ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی استان سمنان در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: موارد و مطالب بیان‌شده در این جلسه توسط فعالان اقتصادی پیگیری و رسیدگی خواهد شد تا موانعی که سد راه تولیدکنندگان استان است، برطرف شود.

وی تصریح کرد: خیلی از مدیران از امضای طلایی در بحث صدور مجوزها دست نمی‌کشند و سازمان بازرسی کل کشور به‌صورت ویژه در این حوزه ورود کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: هنوز در کشور واردات کالاهایی که دارای مشابه داخلی هستند را شاهدیم و سازمان بازرسی کل کشور در این بخش نیز به‌طور جدی ورود کرده و پیگیر است.

خدائیان ادامه داد: متأسفانه تعدادی از بانک‌ها به‌خصوص بانک‌های خصوصی، تسهیلات خود را به شرکت‌ها و مؤسسات وابسته اختصاص می‌دهند که غالباً در حال ساخت‌وساز اماکن تجاری و مسکونی و کارهای خدماتی هستند.

وی تصریح کرد: با تأکیدات و پیگیری و پشتیبانی رئیس قوه قضاییه با این بانک‌ها برخورد خواهد شد تا سرمایه مردم را در اختیار اقتصاد جامعه قرار دهند و بانک‌های خصوصی نباید بانک خانوادگی باشند.

پشتیبان صاحبان صنایع هستیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: فعالیت بالغ بر ۲ هزار واحد تولیدی بخش خصوصی در استان سمنان بسیار ارزشمند است و همه باید در خدمت تولید و پشتیبان صاحبان صنایع باشیم؛ چراکه کوتاهی در این بخش خیانت به کشور است.

خدائیان ادامه داد: سمنان، یک استان با ظرفیت بسیار غنی در بخش معادن است؛ اما با کمبود آب مواجه شده است.

وی تصریح کرد: استفاده بهینه از آب باید در دستور کار قرار گیرد. استفاده از پساب یکی از راهکارهای مصرف بهینه آب است که می‌تواند در استان سمنان مورد توجه باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت در بحث رفع چالش آبی استان سمنان از دیگر رویکردهایی است که باید مدنظر باشد.

از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در داخل استان سمنان از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: به‌منظور تقویت تولید، طی هشت ماه گذشته، ۱۴۵ لیتر آب برای شهرک صنعتی استان سمنان تأمین شده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: مباحث و مطالبی که توسط فعالان اقتصادی استان در این جلسه مطرح شد، پیگیری و در راستای رفع دغدغه سرمایه‌گذاران رسیدگی خواهد شد.

هاشمی گفت: در صورت حل شدن مشکل آب در استان سمنان، آمادگی به‌کارگیری و همچنین ایجاد فرصت شغلی برای ۲۰ هزار نفر نیروی کار در استان وجود دارد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها