نامزدهای نهایی ریاست جمهوری 7 تا 10 نفر هستند

کد خبر: 1065572

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بر اساس تجربیات، نامزدهای نهایی ریاست جمهوری حدود 7 تا 10 نفر هستند.

نامزدهای نهایی ریاست جمهوری 7 تا 10 نفر هستند

گروه سیاست سایت فردا - انتخابات ریاست جمهوری که مهم‌ترین رویداد خبری و سیاسی این روزها است، از صبح امروز رسما کلید خورده است. داوطلبان مشغول ثبت‌نام هستند و به زودی تکلیف نامزدها تایید صلاحیت شده نیز روشن خواهد شد. آنطور که هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان گفته اما تعداد  نامزدهای نهایی بین 7 تا 10 نفر خواهد بود. 

طحان نظیف در یک گفتگوی رادیویی و در توضیح نحوه بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان بیان کرد: هر فردی بخواهد به عنوان نامزد اصلی انتخابات شناخته شود به 7 رأی اعضاء در شورای نگهبان نیاز دارد تا به عنوان نامزد نهایی به عموم معرفی شود. چون هنوز ثبت نام ها انجام نشده هنوز نمی توانیم بگوییم چند نفر تایید صلاحیت می شوند اگرچه بنابر تجربیاتی که در این 42 سال کسب کرده ایم می توان گفت نامزدهای نهایی ریاست جمهوری حدود 7 تا 10 نفر هستند.

او همچنین درباره اظهارات اخیرش مبنی بر نظارت استصوابی شورای نگهبان در حین مناظرات نیز گفته است: این شیطنتی رسانه ای بود. اما به عنوان مثال شورای نگهبان صلاحیت فردی را تایید می کند و بعداً مشخص می شود وی حائز برخی شرایط مثل مدرک تحصیلی نبوده است در این شرایط شورای نگهبان نمی تواند فرد را رها کند و یا حتی فردی حائز شرایط باشد ولی پس از تأیید، جرمی را مرتکب شود و یا مرتکب تفرقه بین به اقوام کشورمان و شیعه و سنی شود باز هم شورای نگهبان نمی تواند به این مورد ورود نکند. اگرچه در طی این 42 سال انتخابات ریاست جمهوری اتفاقی اینچنینی نداشته ایم و این فرآیند در مقام عمل، کاری بسیار دشوار است. بر اساس بند 10 اصل 110 اگر رئیس جمهوری تخلف کند دیوانعالی و مجلس باید ورود کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها