نگاه تحلیلگر/گفتگوی «فردا» با عباس امیری‌فر؛

برخی دولتمردان تشدید بحران می‌کنند تا خرابه تحویل دهند اما رئیسی آماده می‌آید

کد خبر: 1082346

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: این روزها درباره مسائل و مشکلات مختلف تیم هایی از سوی آقای رئیسی مشخص شدند و تدابیر لازم برای حل آن مشکلات اندیشیده شده است بنابراین نگرانی از بابت کنترل و حل مشکلات وجود ندارد.

برخی دولتمردان تشدید بحران می‌کنند تا خرابه تحویل دهند اما رئیسی آماده می‌آید

گروه سیاسی فردا: تا کمتر روز دیگر سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران سوگند یاد خواهد کرد، این در حالی است که مشکلات کشور در حوزه های مختلف اعم از داخلی و سیاست خارجی روز به روز حادتر می شود. از قطعی برق و اعتراضات مردم خوزستان به کبود آب گرفته تا مذاکرات معلق مانده احیای برجام و گرانی روز افزون کالاهای اساسی حکایت از آن می کنند دولت آینده فرصت زیادی برای استقرار و تدبیر مشکلات ندارد.

حجت الاسلام امیری فر در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره تفاوت شرایط استقرار دولت سیدابراهیم رئیسی با دولت های گذشته گفت: زمان استقرار دولت آقای روحانی در سال 92 علاوه بر وضعیت پیچیده در سیاست خارجی، اوضاع اقتصادی نیز به طور مشخص قیمت طلا و ارز دستخوش نوسانات شدید بود و سروسامانی نداشت. با وجود این، معتقدم در طول انقلاب سابقه نداشته که کشور با این همه بحران تحویل رئیس جمهور جدید شود.

وی افزود: بعضی دولتمردان خودشان در تشدید بحران موثر هستند و عمدا می خواهند یک خرابه را تحویل دولت آقای رئیسی بدهند. البته به زودی مشخص خواهد شد که چه کسانی عامل به وجود آمدن این وضعیت هستند. روز گذشته شاهد بودیم که چگونه سران قبایل خوزستان به آقای جهانگیری انتقاد کردند و خود آقای جهانگیری هم اقرار کرد که اشتباهاتی داشتند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه آقای رئیسی تیم خیلی قوی دارد و آنها برای رفع بحران آماده شده اند، یادآور شد: در حوزه سیاست خارجی گرچه امروز آمریکایی ها و اروپایی ها تهدید می کنند اما این رویکرد آنها تازگی ندارد و زیاد نباید موجب تعجب ما شود. اگر مسئولان متحد باشند و با عزت مذاکره کنند، می توانند امتیازات خوبی از طرف مقابل بگیرند.

وی افزود: امروز شاهدیم آقای روحانی می گوید «می توانستم قضیه احیای برجام را حل کنم» اما واقعیت آن است که هر دولتی چند امتیاز بزرگ و مهم به طرفش مقابل بدهد، به طور طبیعی می تواند رضایت آن طرف را برای توافق جلب کند. قطعا این روش قطع مورد پذیرش نیست چون از سر ضعف و استیصال انجام می شود. معتقدم آقای رئیسی گرچه قائل به مذاکره است و مخالفتی با برجام ندارد اما در عین حال می گوید «باید توافقی حاصل شود که اقتدار انقلاب اسلامی ما در آن تحقق پیدا کند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: گرچه بحران های اقتصادی را امروز ما در کشور شاهد هستیم اما این طوری نیست که قابل کنترل و حل نباشند. با تدبیری که اندیشیده شد، وزرای پیشنهادی روز تحلیف به مجلس معرفی می شوند و استقرار دولت جدید تا 25 یا 26 مرداد انجام خواهد شد.

وی افزود: این روزها درباره مسائل و مشکلات مختلف تیم هایی از سوی آقای رئیسی مشخص شدند و تدابیر لازم برای حل آن مشکلات اندیشیده شده است بنابراین نگرانی از بابت کنترل و حل مشکلات وجود ندارد. البته این روزها باید به جامعه امید داد چون عوامل داخلی و رسانه های بیگانه یک دست شده اند و دائم دارند آیه یأس می خوانند تا این ذهنیت در جامعه شکل گیرد که همه چیز تمام است، در حالیکه این طور نیست.

امیری فر گفت: کشور ما بحران های بدتر از این را در اوایل انقلاب تجربه کرد، ما حتی نمی توانستیم زمان جنگ برای دفاع از خاک کشورمان سیم خاردار درست کنیم، امروز وقتی به گذشته نگاه می کنیم می بینیم که بحران ها قابل حل هستند اما باید دولتمردان خوب عمل می کردند و با تدبیر و برنامه ریزی و آینده نگری جلوی بروز این بحران را می گرفتند. با شناختی که از کابینه آقای رئیسی به ویژه تیم اقتصادی او دارم مشکلات امروز کشور یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها