سفیر ایران در عراق: ایران آماده همکاری با عراق برای برگزاری مراسم اربعین است

کد خبر: 1166545

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: ایران آماده همکاری با عراق برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین است.

سفیر ایران در عراق: ایران آماده همکاری با عراق برای برگزاری مراسم اربعین است

محمد کاظم آل صادق عصر روز جمعه در نشست مشترک استانداران ایلام و واسط عراق گفت: خدا را شاکریم که یک بار دیگر توفیق خدمت به زوار اربعین حسینی علیه‌السلام خواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: امسال اربعین باشکوهی و گرمی خواهیم داشت، هم به دلیل گرمای هوای و هم به دلیل اینکه مردم ایران دو سال از اربعین حسینی محروم بوده‌اند.

وی افزود: با هماهنگی دولت عراق و وزیر کشور در حال حاضر سه مرز زمینی کشور برای ورود زوار به عراق باز است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به اینکه هم‌اکنون مرز شلمچه و چذابه و مهران باز است اضافه کرد: همچنین تا پانزده محرم مرز خسروی نیز باز خواهد شد تا فشار بر مرز مهران و زرباطیه را کاهش دهیم.

وی در ادامه گفت: مرز مهران و زرباطیه مرز ترانزیتی است و در این راستا لازم است در تردد زوار تسهیل ایجاد شود.

آل صادق با اشاره به اینکه استاندار کوت جهش خوبی در راستای توسعه استان ایجاد کرده است، اضافه کرد: تقاضا داریم با توجه به فصل گرما، وسایل نقلیه فراهم شود و برای کنترل سرعت مطمئنه رانندگان ضمن نصب علائم لازم رانندگی، استقرار پلیس در جاده نیز انجام شود.

وی در ادامه گفت: از اول صفر زیارت اربعین شروع می‌شود و امکانات ما برای خدمات دهی به زوار از ۲۵ محرم از مرزها وارد کشور عراق می‌شوند.

سفیر ایران در عراق در ارتباط تهیه اتوبوس در ایام اربعین گفت: از طرف ایران هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار تأمین خواهد شد و همزمان هلال احمر نیز آماده خدمتگزاری به زوار است.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که ایران آمادگی کامل دارد با کشور عراق در برگزاری باشکوه مراسم اربعین همکاری کند، گفت: باید تلاش کنیم بیمارستان صحرایی در زرباطیه نیز راه اندازی شود.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها