پیرهادی: مدیریت بحران نباید به مدیریت پس از وقوع بحران سوق پیدا کند

کد خبر: 1166586

متأسفانه مدیریت حوادث و سوانح در سال‌های اخیر بیش از آنکه مبتنی بر مدیریت و پیشگیری از بحران باشد به سمت مدیریت پس از وقوع بحران سوق پیداکرده است و عملاً مدیریتی برای پیشگیری از بحران و حوادث و فجایع نداریم، شتاب و جدیت در مدیریت حادثه به پس از بروز آن و امدادرسانی محدودشده است، روندی پرهزینه و خسران آفرین که باید هرچه سریع‌تر برای آن تدبیری اندیشید.

پیرهادی: مدیریت بحران نباید به مدیریت پس از وقوع بحران سوق پیدا کند

محسن پیرهادی، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی: در حادثه بامداد روز پنج‌شنبه ۷ مردادماه منطقه کن و حریم امام‌زاده داوود (ع) اگرچه در همان ساعات اولیه وقوع حادثه حضور نیروهای امدادی و مسئولان ذی‌ربط چشم‌گیر بود. اما زنجیره‌ای از اهمال‌کاری‌ها سبب افزایش میزان آسیب‌ها و قربانی شدن جمعی از هموطنانمان شد.

 وزارت نیرو و به‌صورت ویژه سازمان منابع طبیعی موظف به لایروبی حریم رودخانه بوده، اما سهل‌انگاری و تعلل داشته است و همین تعلل یکی از علت‌های اصلی خسارت‌بار شدن سیل کن شد.

 آنچه در بررسی‌های اولیه عیان است اینکه سازمان مدیریت بحران بهتر بود بنا به وظیفه، تخصص، ماهیت و تجربه‌اش در پیش‌بینی حوادث سطح، تعدد و میزان دسترسی به هشدارهای حادثه احتمالی را فراگیرتر اعلام می‌کرد و در هماهنگی با دیگر نهادی مربوط، مسئول و اعمال مقتدرانه قانون مانع از حضور و تجمع مردم در مکان‌های پرخطر و آسیب‌دیده می‌شدند.

 متأسفانه مدیریت حوادث و سوانح در سال‌های اخیر بیش از آنکه مبتنی بر مدیریت و پیشگیری  از بحران باشد به سمت مدیریت پس از وقوع بحران سوق پیداکرده است و عملاً مدیریتی برای پیشگیری از بحران و حوادث و فجایع نداریم، شتاب و جدیت در مدیریت حادثه به پس از بروز آن و امدادرسانی محدودشده است، روندی پرهزینه و خسران آفرین که باید هرچه سریع‌تر برای آن تدبیری اندیشید.

 به تمام عوامل امدادرسان از شهرداری و استانداری تهران، جمعیت هلال‌احمر، ناجا، سپاه و بسیج گرفته خدا قوت می‌گویم و از حضور و پیگیری آن‌ها صمیمانه تشکر می‌کنم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها