سرلشکر سلامی: کاخ سفید از حسینیه امام تاثیر می‌پذیرد/ انتخابات آمریکا با تصمیمات در ایران گره خورده است

کد خبر: 1173069

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کاخ سفید از حسینیه امام خمینی تاثیر می‌پذیرد ولی بالعکس آن برقرار نیست، گفت: دشمن می‌خواهد جوانان ما را نسبت به این افتخارات بی‌اعتماد کند، در حالیکه همین جوانان در شرایط تحریم در علوم نوظهور باعث پیشرفت کشور شده‌اند.

سرلشکر سلامی: کاخ سفید از حسینیه امام تاثیر می‌پذیرد/ انتخابات آمریکا با تصمیمات در ایران گره خورده است

سردار حسین سلامی صبح امروز ۱۵ شهریور ماه در همایش طرح ولایت بسیج اساتید که در هتل امامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در تمام جهان اساتید دانشگاه مرجع تفکر جامعه خود هستند. مهم‌ترین سرمایه هر جامعه اندیشه و بینش آن است. امروز در جهان جنگ تفکر و اندیشه در جریان است. امروز باید توجه داشت اگر علوم انسانی بر اساس یک اندیشه سالم و صحیح بنا نشود، نتیجه‌اش بمباران ناکازاکی و هیروشیما و اعمال تحریم برای برخورد با ملت‌هاست. در جهان امروز، تمام مظاهر پیشرفت در علوم دقیقه را می‌بینیم، اما این‌ها همه در خدمت قدرت‌هاست برای تحقق اهداف شیطانی آنان.

وی ادامه داد: در منطق اسلام، کشتار جمعی بی‌معناست. چند سال قبل روزی من در خدمت مقام معظم رهبری در مورد دقت موشک‌هایمان صحبت می‌کردم و ایشان به من فرمودند برای دشمنان ما دقت موشک‌ها چندان مهم نیست، اما برای ما خیلی اهمیت دارد؛ چراکه اگر دقت موشک‌ها پایین باشد، ممکن است به جای اصابت با اهداف نظامی، بر روی خانه‌های مردم فرود بیاید و ما هرگز برای کشتن مردم بی‌گناه برنامه‌ریزی نمی‌کنیم، در حالیکه برای دشمنان ما، کشتن مردم یک برنامه است و اصلا داشتن سلاح هسته‌ای هم در همین راستاست. پیرو تاکیدات رهبری ما دقت موشک‌ها را حتی برای اهداف متحرک به ۱۰۰ رساندیم. البته اکنون ما حتی از موشک‌ هم استفاده نمی‌کنیم، چراکه پهپادهای ما مجهز به هوش مصنوعی است.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه روزی رهبر معظم انقلاب به من فرمودند "اگر من می‌گویم سلاح هسته‌ای در منطق ما جایی ندارد، به این دلیل است که این مسئله مورد پسند اسلام نیست"، افزود: ما خیلی کارها را می‌توانستیم علیه دشمنان‌مان انجام دهیم، ولی به دلیل ملاحظات اخلاقی و رعایت حدود اسلام، حتی نسبت به دشمنان هم با عدالت رفتار کردیم. این منطق ماست. اما شما به غرب نگاه کنید. تحریم یعنی محروم کردم مردم از حق حیات و سلب رفاه از آنان. این منطق دشمنان ماست برای اداره جهان. البته طبیعی هم است که از دل اندیشه غیرتوحیدی آنان، چنین نتیجه‌ای حاصل شود.

سلامی با اشاره به بحران‌های اجتماعی در غرب، گفت: در آمریکا سالانه نزدیک به ۵۰ هزار جوان خودکشی می‌کنند و ده‌ها هزار جوان دیگر هم در جست‌وجوی راهی برای خودکشی اند. یعنی دیگر هویت و فلسفه جهان برای این جوانان معنایی ندارد. در غرب مدرسه، کلیسا و خانه کارکرد خود را از دست داده‌اند و جوانان سرگردان و بی‌هویت اند و مبهم زندگی می‌کنند.

وی افزود: از تفکر و اندیشه غرب چه چیزی به جهان رسیده است؟ اول برده‌داری مدرن است. در اندیشه غربی، دفاع مشروع تروریسم معنا می‌شود و تروریسم به عنوان دفاع مشروع تلقی می‌شود. در این اندیشه، تحریم به ابزاری تبدیل می‌شود که سیاستمداران و روسای جمهور آمریکایی به استفاده از آن افتخار می‌کنند.

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: روسای جمهور آمریکا انسان‌های تراز تربیت‌شده در مکتب غرب اند. جهانی که این‌ها ساخته اند، جهان حمایت از دیکتاتورهاست. جنگ‌های جهانی اول و دوم همه در غرب اروپا بود و دو طرفی که به جان هم افتاده بودند و باعث کشته شدن ده‌ها میلیون انسان شدند، خود را صاحبان تمدن می‌دانستند و سپس هم به هر کجا که رفتند جنگ‌آفرینی کردند. در حدود ۳۰ سال گذشته، آمریکا در خاورمیانه فقط جنگ و خونریزی به راه انداخته است.

سلامی ادامه داد: در منطق غرب هر که ضعیف است، باید از جغرافیای سیاسی عالم حذف شود. پدیده گروه‌های تکفیری را آمریکایی‌ها ساختند و به آن اعتراف هم کردند. آنان با این کار چهره اسلام را نابود کردند. تا قبل از رشد گروه‌های تکفیری، در کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، فراوان‌ترین نامی که مسیحیان روی فرزندان پسر می‌گذاشتند محمد بود و فراوان‌ترین نامی که بر روی فرزندان دختر خود می‌گذاشتند، فاطمه و اسما بود، اما اکنون دیگر این اسامی جایگاه خود را از دست داده است.

وی اضافه کرد: اسلام در حال پیشروی در اروپا بود و تخمین زده می‌شد که تا ۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان اروپا بر مسحیان غلبه خواهد کند، یعنی اسلامی که با منطق انقلاب اسلامی آمده بود تا این نظم ظالمانه را برهم زند و ملت‌ها را از بردگی نجات دهد، این‌چنین درخشان در حال پیشروی بود که دشمنان با توسعه گروه‌های تکفیری، مانع آن شدند.

فرمانده سپاه با تاکید بر اهمیت جنگ باورها که در جریان است، گفت: مقام معظم رهبری نیز به ما تاکید کردند که باید قوی باشیم، چراکه ضعفا باید یا تسلیم شوند یا نابود. این ما هستیم که بدون اینکه نظم ظالمانه حاکم بر جهان را بپذیریم، بخش مهمی از قدرت آن شده‌ایم. دشمن می‌خواهد جوانان ما را در خصوص اندیشه و اعتقاد ناتوان کند. این برنامه آمریکاست. در برابر این‌ منطق ظالمانه آن‌ها، منطق جمهوری اسلامی آمده است که از عدالت سخن می‌گوید و می‌خواهد صدای بی‌صدایان باشد و تا کنون هم ما به همین شکل عمل کرده‌ایم.

سلامی با بیان اینکه ما هم در زمینه دانش‌ تجربی و هم در زمینه دانش انسانی و اخلاق قدرتمند شده‌ایم، گفت: نقطه ضعف ما این بود که فقط مصرف‌کننده دانش بودیم و نمی‌توانستیم دانش را تولید و به قدرت و فناوری تبدیل کنیم. در این فضای محاصره و تحریم، این مشکل نیز برطرف شد. ما امروز خیلی قدرتمندیم و این برای ما دیگر طبیعی شده است. امروز ساخت سامانه‌های مدرن برای ما بسیار ساده است. فناوری‌های مدرن را تولید می‌کنیم و به کار می‌گیریم.

تصمیمات سیاسی ما برای انتخابات آمریکا تعیین‌کننده است

وی با بیان اینکه اثر انگشت شما امروز در کاخ سفید نمایان است، تاکید کرد: می‌دانید انتخابات در آمریکا با تصمیمات در ایران گره خورده است و تصمیمات سیاسی ما برای انتخابات آمریکا تعیین‌کننده است. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای رای‌آوری، سعی می‌کنند حتما به یک طریقی با ایران کنار بیایند. این برای حل مشکلات ما نیست، بلکه برای حل مشکلات خودشان است. اینجا نقطه‌ای است که سیاست خارجی آمریکا را با اصطکاک مواجه می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: وقتی آمریکا می‌خواهد یک نوسازی سیاسی در خاورمیانه انجام دهد، ابدا موفق نمی‌شود و ریشه این شکست در کشور ماست. اگر آمریکا نمی‌تواند طرح آبراهام را پیاده کند، اگر در پیاده‌سازی نقشه راه خاورمیانه ناتوان است، اگر دیگر نمی‌تواند مانند گذشته سیطره سیاسی پیدا کند، همه این‌ها به قدرت ایران برمی‌گردد. امروز در هر نقطه‌ای مقابل آمریکا یک قدرت ساخته شده است. آمریکا با شکست از خاورمیانه خارج شده است و چیزی از آن باقی نمانده است.

سلامی با بیان اینکه کاخ سفید از حسینیه امام خمینی تاثیر می‌پذیرد ولی بالعکس آن برقرار نیست، گفت: دشمن می‌خواهد جوانان ما را نسبت به این افتخارات بی‌اعتماد کند، در حالیکه همین جوانان در شرایط تحریم در علوم نوظهور باعث پیشرفت کشور شده‌اند و در بسیاری از فناوری‌ها در جایگاه نخست دنیا هستیم و برخی از تسلیحات ما به ابرقدرت‌های جهان فروخته می‌شود و به ما پیشنهاد همکاری مشترک در بعضی از حوزه‌ها را داده‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های بالای کشور در حوزه نظامی، بیان کرد: تحریم باعث شد ما به فناوری‌هایی دست یابیم که تا سال‌ها پیش نداشتیم. این‌ها را جوانان ما ساخته‌اند امروز فصل فرزندخواندگی سیستم‌های بیگانه در سرزمین ما به پایان رسیده است. امروز ما می‌توانیم‌ بگوییم اگر تحریم‌ها برداشته شود خوشحال نمی‌شویم و اگر ادامه هم دهند ناراحت نمی‌شویم.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم ندارد، عنوان کرد: در دنیای پیشرفته هم مشکلات اقتصادی حاد است. همان آمریکایی که هنوز قدرت اقتصادی جهان است، چون حکمت و رهبری ندارد، نمی‌تواند قدرت را به منفعت تبدیل کند. ۵۰ درصد کل بودجه نظامی جهان در اختیار آمریکاست، اما قدرت این کشور رو به افول است.

شرایط زندگی کارتن‌خواب‌ها در غرب غیراخلاقی و غیرانسانی است

سلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی در غرب، اظهار کرد: شرایط زندگی کارتن‌خواب‌ها در غرب غیراخلاقی و غیرانسانی است و من می‌بینم متاثر می‌شوم. در غرب یک سیل می‌آید، کسی نیست رسیدگی کند، اما در کشور ما به دلیل وجود فرهنگ ایثار، در هر حادثه‌ای مردم برای کمک به یکدیگر حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ما حتی توسط دوستان‌مان هم تحریم شدیم، افزود: اثر تحریم‌های آمریکا در کشور ما حتی به ۱۰ درصد هم‌ نمی‌رسد و مشکلات به دلیل مسائل دیگری است. مکتب، اعتقاد و رهبر ما، از مشکلات عبورمان‌ می‌دهند. امروز ما بسیار قدرتمندیم و شاخصه ما برای قدرتمند بودن این است که دشمن از مواجهه با ما فراری است. دشمن روزانه قدرت فزاینده ما را رصد می‌کند.

فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاه نباید اجازه دهند دانشجویان ما دزدیده شوند، تاکید کرد: متاسفانه دشمنان تاریخ قبل از انقلاب را خیلی درخشان به جوانان ما نشان می‌دهند، در حالیکه آن زمان شاهان نوکران استعمار بودند و امروز ما به گلستان استقلال و بوستان آزادی رسیده‌ایم. امروز ما هر روز به افتخارات جدید می‌رسیم و حتی خیلی‌ از آن‌ها را بیان نمی‌کنیم. ما از جنگ و تحریم نگران نیستیم، چراکه از آن عبور کرده‌ایم و اگر به دنبال رفع تحریم هستیم، به دلیل نیاز ما به برطرف‌سازی تحریم‌ها نیست، بلکه ظلمی است که باید رفع شود و نباید اراده دشمن در برابر ما حاکم باشد.

سلامی با تاکید بر اینکه کشور ما در حال جلو رفتن در تمام زمینه‌ها است، گفت: ما در سپاه پاسداران در حال اجرای حدود ۳۴۰ طرح بزرگ ملی هستیم و باید توجه داشته که عمده این طرح‌ها را با بخش خصوصی انجام می‌دهیم. صبر و دعای مردم بسیار برای ما روحیه‌بخش است. ما برای غلبه بر باطل در فرازهای آخر هستیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از اساتید در مورد فضای مجازی بیان کرد: ما ۲۰۰۰ گردان سایبری سازمان‌دهی شده و فعال داریم. متاسفانه دولت قبل اعتقادی به تولبد محتوا در فضای مجازی نداشت و حتی یکی از موسسات ما را که در حال کار در حوزه فضای مجازی بود، ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه کرد.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها