گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل درباره مذاکرات برجام

کد خبر: 1186261

وزیر امور خارجه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلفنی گفت‌وگو کردند.

 گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل درباره مذاکرات برجام

وزیر امور خارجه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلفنی گفت‌وگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو کردند.

مذاکره برای رفع تحریم‌ها و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران از جمله محورهای این گفت‌وگوی تلفنی بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس از گفت‌وگوی تلفنی دیروز امیرعبداللهیان و بورل خبر داد و افزود: بخشی از گفت‌‌وگوها ناظر بر همین موضوعات است و تلاش‌ها برای حفظ مسیر مذاکرات و دستیابی به نتیجه و جمع بندی و مسیر مذاکرات ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، امیرعبداللهیان و بورل ۱۱ آبان هم تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: نظرات خود را با رویکردی سازنده و رو به جلو به طرف آمریکایی ارائه کردیم.

گفتنی است ۱۱ آبان ماه علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران از ارسال ابتکاراتی از سوی ایران برای هماهنگ کننده گفت‌وگوها با هدف پیشبرد و جمع بندی مذاکرات خبر داد و ۱۴ آبان ماه امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس اعلام کرد که منتظر پاسخ آمریکا هستیم.  امروز نیز ناصر کنعانی در واسخ به پرسش خبرنگار فارس اعلام کرد که تبادل پیام‌ها در جریان است و افزود: در ارتباط با مذاکرات، کانال‌های ارتباطی همچنان فعال است. تبادل پیام بین ایران با طرف‌های مقابل از جمله آمریکا از کانال گفت‌وگو کننده ارشد اروپایی همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد روند گفت‌وگوها و دستیابی به جمع بندی توافق، ابتکارات جدید و سازنده‌ای ارائه کرده و از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپایی، پیام‌ها منتقل شده و در مجموع تبادل پیام و بده بستان ایده‌ها و نظرات همچنان ادامه دارد. در این زمینه از ظرفیت‌های موجود مبتنی بر اصل پایبندی ایران به مسیر مذاکرات و میز مذاکرات استفاده خواهیم کرد و تلاش‌های لازم را انجام خواهیم داد. مسیر، بازی است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها