تک شبانه سپاه به تروریست ها /ارائه بیش از 70 سند درباره حضور تروریست‌ها در اربیل

کد خبر: 1187745

یگان های موشکی و پهپادی سپاه بار دیگر در حملات گسترده، مقرهای گروه‌های تروریستی کومله و دموکرات را در سلیمانیه و اربیل عراق هدف قرار دادند

تک شبانه سپاه به تروریست ها /ارائه بیش از 70 سند درباره حضور تروریست‌ها در اربیل

دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) به مقرهای باقی مانده تروریست‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی در مناطقی از اقلیم شمال عراق آغاز شده است. حملات علیه تروریست‌های تجزیه طلب در شرایطی انجام می‌شود که ایران در روزهای گذشته هشدار داده بود در صورتی که دولت عراق اقدامی در خصوص برخورد با این گروه‌ها انجام ندهد، به حملات خود علیه این گروه‌ها در منطقه کردستان ادامه خواهد داد. بنابراین، حملات بامداد دوشنبه بیانگر عزم جدی ایران برای مقابله با تحرکات و تهدیدات امنیتی و نظامی در پیرامون مرزهای خود است. به عبارت دیگر، حمله های مداوم هفته‌های اخیر گویای این است که مماشات ایران با این تهدیدها پایان یافته است. حملات اخیر از لحاظ کمیت و کیفیت بی سابقه بودند، زیرا از استان سلیمانیه در مرز ایران گرفته تا مناطق مختلفی از اربیل هدف موشک و پهپاد واقع شدند. موضوع دیگر این است که جمهوری اسلامی ایران آگاهی دارد که این گروه های تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی و برخی کشورها از جمله آمریکا حمایت می شوند. از سوی دیگر رد پای این گروه‌ها در اغتشاشات اخیر ایران نیز آشکار است. تروریست‌های تجزیه طلب با نفوذ به درون ایران و حضور در میان مردم عادی و برخی شهروندان معترض به آشوب سازی و همچنین اجرای پروژه کشته‌سازی اقدام می کنند. به همین دلیل نیز ایران حساسیت بیشتری به خرج داده و با وجود فشار روانی آمریکا و برخی کشورهای غربی، به حملات علیه گروه‌های تروریستی در شمال عراق ادامه می‌دهد. دیروز نیز کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: نباید اقلیم کردستان عراق محل صدور تسلیحات به داخل ایران و استفاده در اغتشاشات باشد. نکته سوم این است که به نظر می‌رسد حملات علیه تروریست‌های تجزیه طلب در شمال عراق احتمالا با همکاری یا دست کم با اطلاع دولت مرکزی بغداد انجام می شود. به تازگی سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه با مقامات عراق در بغداد و فواد حسین و حسین امیرعبداللهیان وزیران خارجه عراق و ایران دیدار و گفت وگو کردند. در این دیدارها موضوع امنیت ایران و نارضایتی ایران از حضور تروریست‌های تجزیه طلب و همچنین افسران اطلاعاتی و امنیتی صهیونیستی در شمال عراق به اطلاع مقامات این کشور رسیده است. از لحاظ حقوقی نیز بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد ایران حق دارد به صورت یک جانبه علیه تروریست های مسلح عملیات نظامی انجام دهد. در این خصوص ماده 51 منشور ملل متحد می گوید: در صورتی که یک عضو ملل متحد هدف تجاوز مسلحانه واقع شود، هیچ یک از مقررات این منشور به حق طبیعی دفاع مشروع انفرادی یا اجتماعی تا موقعی که شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عمل آورد، لطمه نخواهد زد. آمریکایی‌ها در واکنش به حملات ایران به شمال عراق، آن را نقض حاکمیت عراق بیان کردند. با توجه به اقدام ایران در اطلاع به دولت بغداد و همچنین با توجه به مفاد ماده 51 منشور ملل متحد، ادعای آمریکایی‌ها درباره نقض حاکمیت عراق توسط ایران، باطل است و در جهت فاصله انداختن میان دو کشور ارزیابی می‌شود.

ارائه بیش از 70 سند درباره حضور تروریست‌ها در اربیل

همزمان محمد کاظم آل صادق سفیر کشورمان در عراق بعدازظهر دیروز درباره حمله به مواضع تروریست های تجزیه‌طلب در منطقه کردستان، به شبکه خبری العالم گفت که ایران بیش از 70 سند درباره حضور گروه های تروریستی مسلح در این منطقه به مسئولان اربیل ارائه کرده است. وی با بیان این که تهران از دولت عراق و مسئولان کردستان خواست   گروه های تروریستی را ظرف کمتر از 10 روز خلع سلاح کنند، تصریح کرد: حمله زمینی به مواضع گروه‌های تروریستی کردستان، مطرح نیست. سفیر ایران همچنین خبر داد که جمهوری اسلامی با دولت فدرال و مسئولان کردستان توافق کرده بود که نیروهای عراقی در مرزهای کردستان مستقر شوند ولی این وعده نیز عملی نشد. آل صادق همچنین شب گذشته از مذاکره با طرف عراقی درباره مسائل مرزی خبر داد و گفت: در جریان دیدار با طرف عراقی، درخواست کردیم که کنترل مرزها را دولت مرکزی عراق در اختیار بگیرد. سفیر تهران در بغداد با بیان این که دولت عراق با این مطالبه موافقت کرده است، خبر داد که بغداد برای خلع سلاح گروه های تجزیه‌طلب و اپوزیسیون، زمان خواسته است. آل صادق با تأکید بر این که گروه‌های تجزیه طلب باید خلع سلاح و به اردوگاه‌ها به عنوان آوارگان بازگردانده شوند، خاطرنشان کرد: با طرف عراقی، بر اساس یک یادداشت تفاهم بین دستگاه های قضایی ایران و عراق، بر سر تبادل افراد تحت تعقیب توافق کردیم. همزمان مهدی محمدی مشاور امور راهبردی رئیس مجلس نوشت: «قرارگاه حمزه سیدالشهدا چیزهای بسیار مهم‌تری از مقر ضدانقلاب کردی را منهدم کرد. اول؛ این حملات با درخواست، پشتیبانی و مشارکت گروه های بسیار مهم مردمی و سران قومی برجسته کردستان انجام شد. بنابراین اولین چیزی که منهدم شده «توهم مقبولیت اجتماعی ضدانقلاب در کردستان» عزیز است. دوم؛ کردستان عراق چیزی بسیار فراتر از مقر فیزیکی ضدانقلاب است. اطلاعات راستی آزمایی شده نشان می دهد مناطق منهدم شده در واقع اتاق های جنگ مشترک سرویس های اطلاعاتی بوده که بیش از هر جای دیگر در همسایگی ایران، در شمال عراق متمرکز هستند. شاهد سانسور شدید تلفات حتما خواهید بود و سوم؛ صهیونیست ها با این برآورد که آشوب در ایران به هدف خود یعنی خلق یک حرکت سراسری نینجامیده، در فکر طراحی و ‌اجرای یک «مرصاد جدید» در مرزهای غربی ایران بودند. آن چه منهدم شده، برنامه یک بی ثباتی حاد در مرزهای ایران است که ماموریت اصلی آن بسط خشونت مسلحانه به مرکز کشور بود.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها