سردار سنایی‌راد : تجزیه‌طلبان در اقلیم عراق عوامل نیابتی هستند

کد خبر: 1187765

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق را باید عوامل نیابتی بیگانگان در منطقه دانست.

سردار سنایی‌راد : تجزیه‌طلبان در اقلیم عراق عوامل نیابتی هستند

سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران به مقرهای باقی‌مانده تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق، اظهار داشت: این اقدام سپاه بعد از چندین اخطار مقامات سیاسی و نظامی کشور صورت گرفت و دلیل آن هم، عدم پایبندی مسئولین اقلیم شمال عراق به رعایت مفاد مورد توافق با ایران برای چگونگی حضور نیروهای ضد انقلاب در آنجا بوده است که بایستی حتماً از مرز فاصله می‌گرفتند و فاقد هرگونه امکان عملیات نظامی بودند.

وی ادامه داد: با وجود این توافق، متأسفانه این گروهک‌ها اقدام به ساخت مقرهای عملیاتی در مجاورت مرز ایران یا با فاصله نزدیک و بر پایه مقرهای آموزشی ستادی که در آن تردد عناصر بیگانه هم در چند سال گذشته بعد از اشغال عراق معمول شده بود صورت می‌گرفت و نه تنها در نشست‌های آنها عناصر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه شرکت می‌کردند، بلکه برخی از نیروهای بیگانه هم به این مقرها رفت و آمد داشتند. ضمن اینکه فعالیت‌های تروریستی را هم برای ناامن سازی غرب و یا مناطقی در کنار مرزها و در داخل کشور در اختیار این گروهک‌ها قرار گرفته بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اخطارها و هشدارهای ایرانی به مقامات عراق و مسئولان اقلیم، تصریح کرد: چندین مرحله به مسئولین اقلیم در مورد جمع آوری این قرارگاه‌ها و رفتن به سمت اجرای توافقات هشدار داده شد، اما متأسفانه علیرغم این هشدارها رویه نا امن ساز ادامه پیدا کرد تا اینکه تصمیم بر هدف قرار دادن و زیر ضربه بردن این مقرها گرفته شد.

سردار سنایی‌راد افزود: بعد از اینکه به هشدارهای سپاه توجه نشد، نیروی زمینی سپاه تاکنون چند مرحله آتش باری توسط سلاح‌های مختلف صورت گرفته و در مرحله جدید علاوه بر مقرهای همجوار مرزی و با عمق کم، مناطق عمیق‌تر هم زیر ضربه قرار گرفت. البته از آنجایی که بعضاً این پایگاه‌های استقراری ضد انقلاب در جوار اماکن مسکونی قرار داشت، قبل از آتش باری اخطارهایی به ساکنین داده شد تا از محل‌ها و پایگاه‌های استقراری ضد انقلاب فاصله بگیرند.

وی با اشاره به دقت اصابت موشک‌ها و حملات سپاه به مقر تروریست‌ها، گفت: در این حملات ضمن اجرای آتش دقیق و استفاده از تسلیحات نقطه زن حتی با هشدارهای قبلی، سپاه مانع از تلفات شهروندان کُرد شد و با وجود اینکه امکان حمله به همه محل‌های استقرار ضد انقلاب وجود داشت، اما حساب خانواده‌های عناصر ضد انقلاب هم جدا شده بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: تمام تلاش بر این بود که حتی به مراکز استقرار خانواده‌های ضد انقلاب هم لطمه‌ای وارد نشود و لذا ضمن قاطعیت در حمله به مراکز استقرار ضد انقلاب، نگاه انسان دوستانه هم مدنظر قرار گرفته شد. در حالی که طی روزهای اخیر شاهد اقدامات ناجوانمردانه از سوی گروه‌هایی در کردستان از جمله حمله به خانه بسیجی تا حتی تهدید کسبه محل برای واداشتن آنها به همراهی با اغتشاشات بودیم. لذا تفاوت دو نوع نگرش و دو رویه را در طرفین با وجود ضرورت عملیات مسلحانه علیه مراکز گروه‌های تروریستی شاهد بودیم.

سردار سنایی‌راد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران حق انجام این عملیات را دارد چرا که با وجود اینکه همه کشورها برای تأمین امنیت خود مقرهای تروریست‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند مانند ترکیه، اما در خصوص ایران گاهی اوقات دیده می‌شود که سعی می‌کنند ایران را متجاوز و اقدام ایران را ناحق بدانند، گفت: تفاوت در این است که در برابر حملات سایر کشورها از جمله کشور ترکیه حمایت علنی از گروه‌های معارض با ترکیه وجود ندارد، اما گروه‌های ضد انقلاب ایران، مورد حمایت مستقیم کشورهای بیگانه هستند و همانطور که عرض کردم عناصری از نیروهای بیگانه با آنها ارتباط دارند و نشست‌هایی با طیف مختلفی از بیگانگان برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی این گروه‌ها را برسی می‌کنیم، به حمایت مالی عربستان سعودی تا ارتباطات اطلاعاتی - امنیتی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با آنها پی می بریم. به هر حال آنچه قبل از این در حمله موشکی به اربیل عراق صورت گرفت، هدف قرار دادن محل استقرار عناصر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه این گروهک‌ها مورد حمایت مستقیم بیگانگان قرار دارند، بیان کرد: جنگ روانی رسانه‌ای که علیه ما به راه می‌اندازند، به نوع تعاملات و ارتباطاتی که بین این گروهک‌ها وجود دارد، بر می‌گردد. این گروهک‌ها عموماً ابزار پیشبرد سیاست‌های امنیتی کشورهای بیگانه به حساب می‌آیند و نقش مزدوری را ایفا می‌کنند و در واقع آنها را بایستی عوامل نیابتی بیگانگان در منطقه دانست.

سردار سنایی‌راد با اشاره به عملکرد این گروه‌های تروریستی در دوران جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی هم بسیاری از این گروهک‌ها به عنوان ابزار در اختیار رژیم بعثی عراق قرار داشتند و با آن پرچم به صورت همزمان ارتباطاتی با کشورهای بیگانه داشتند.

وی ادامه داد: سران این گروهک‌ها عموماً در کشورهای اروپایی مستقر هستند. در واقع لابی و ارتباطاتی که با برخی از این کشورها دارند، نقش نیابتی و مزدوری که برای آنها بازی می‌کنند، برای فشار علیه جمهوری اسلامی ایران است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امنیت را خط قرمز ایران دانست و گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم، امنیت ما خط قرمز ماست و این حق را داریم که هم عملیات پیش دستانه و هم عملیات مقابله‌ای را علیه عناصر مخل امنیت انجام دهیم. در شرایط جدید این را بایست یک اقدام مقابله‌ای دانست، چرا که ورود سلاح به داخل و ناا من سازی مناطق مرزی ما توسط همین گروهک‌ها انجام می‌شود و حتی از اعلام رسانه‌ای آن هم هیچ ابایی ندارند.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه سران این گروهک‌ها بارها ضمن حضور در نشست‌هایی که توسط سرویس‌های بیگانه و عناصر آنها در اقلیم برگزار می‌شود، اقدام عملیاتی علیه امنیت ایران نیز هم انجام داده‌اند، گفت: حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران به مقرهای باقی‌مانده تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق را بایستی یک نوع مقابله با تهدید و عملیات آنها تلقی کرد که حق قانونی ماست.

وی تاکید کرد: مسئولین اقلیم بایستی پاسخگو باشند که چرا با وجود دادن تعهداتی به ایران، این گروهک‌ها به سمت ایجاد مقرهای عملیاتی و انجام اقدامات و عملیات ضد امنیتی علیه ما فعال هستند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها