طرح مجلس برای ایجاد سازمان محرومیت‌زدایی

کد خبر: 1199284

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی تحت عنوان خدمت و محرومیت زدایی تهیه و تدوین کرده‌اند.

 طرح مجلس برای ایجاد سازمان محرومیت‌زدایی

 25 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی تحت عنوان خدمت و محرومیت‌زدایی را تهیه و تدوین و جهت رسیدگی در مجلس تقدیم هیئت رئیسه کرده‌اند.

متن این طرح به شرح زیر است:

مقدمه

 دلایل توجیهی) دولت مکلف است حداکثر ظرف مدت سه (3) ماه کلیه ساختارها و منابع مربوط به محرومیت‌زدایی در همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهاد کشاورزی، نفت نیرو، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه، اجتماعی ورزش و امور جوانان امور اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، معاونت امور محرومان و روستایی ریاست جمهوری را با استفاده از منابع و نیروی انسانی و امکانات موجود در قالب یک واحد سازمانی وابسته به وزارت کشور ادغام نماید.

اعتبارات محرومیت‌زدایی 100 درصد تخصیص یافته بوده و مسئولیت حسن اجرای آن به عهده سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه داری کل کشور است و هر سه ماه یک بار موظفند اعتبارات پرداختی را به مجلس شورای اسلامی گزارش دهند.

وزارت کشور مکلف است هر سه (3) ماه یک بار گزارش اقدامات و فعالیتهای مربوط به خدمت محرومیت زدایی را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

عنوان طرح طرح خدمت و محرومیت زدایی

ماده واحده - دولت مکلف است حداکثر ظرف مدت سه (3) ماه کلیه ساختارها و منابع مربوط به محرومیت زدایی در همه دستگاههای اجرایی از جمله وزارتخانه های کشور راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهاد کشاورزی ،نفت ،نیرو صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و امور جوانان، امور اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری معاونت امور محرومان و روستایی ریاست جمهوری را با استفاده از منابع و نیروی انسانی و امکانات موجود، در قالب یک واحد سازمانی وابسته به وزارت کشور ادغام نماید.

اعتبارات محرومیت‌زدایی 100٪ تخصیص یافته و مسئولیت حسن اجرای آن به عهده سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه داری کل کشور است و هر سه ماه یک بار موظفند اعتبارات پرداختی را به مجلس شورای اسلامی گزارش دهند.

تبصره – وزارت کشور مکلف است هر سه «3» ماه یک بار گزارش اقدامات و فعالیت‌های مربوط به خدمت محرومیت‌زدایی را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها