«فردا» گزارش می‌دهد:

تسویه حساب پنهان میان ترامپ و بایدن/ در لایه‌های زیرین اف‌بی‌آی چه خبر است؟

کد خبر: 1199767

کشف اسناد محرمانه در منزلبایدن از اهمیت زیادی برخوردار است. ترامپ هم به خاطر نگهداری بیش از ۳۰۰ فایل طبقه بندی شده در ویلایش تحت نظر بازرسان قرار دارد و پرونده‌هایی علیه وی تشکیل شده است.

تسویه حساب پنهان میان ترامپ و بایدن/ در لایه‌های زیرین اف‌بی‌آی چه خبر است؟

گروه سیاست سایت فردا، حنیف غفاری: طرفداران ترامپ و بایدن در اف بی آی، تسویه حساب ناتمامی را به یکدیگر آغاز کرده اند. این جدال، مدتهاست ادامه دارد اما طی روزهای اخیر از لایه های پنهان به لایه های آشکار انتقال یافته است! بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی و امنیتی در ایالات متحده آمریکا معتقدند که کشف اسناد محرمانه اخیر در منزل بایدن و آشکارسازی گسترده آنها، پاتک طرفداران ترامپ به جوبایدن و دموکراتها محسوب می شود.دموکراتهاحساب ویژه ای بر روی مانور سیاسی و انتخاباتی در قبال ماجرای کشف اسناد محرمانه و غیر محرمانه از ویلای شخصی ترامپ در قلوریدا باز کرده بودند. حتی برخی رسانه های وابسته به حزب دموکرات بارها اعلام کرده بودند که به واسطه همین پنهانکاری امنیتی، ترامپ دیگر صلاحیت حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را نخواهد داشت.

کاخ سفید می‌گوید پنج صفحه دیگر اسناد محرمانه در خانه شخصی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در ایالت دلوور کشف شده است.ریچارد سابر، وکیلبایدن گفته است  که او این اسناد اضافه را یافته  و فورا تحویل وزارت دادگستری داده است. این اسناد به دوران معاونت ریاست جمهوری او در دولت باراک اوباما برمی‌گردد.یک بازرس ویژه درحال تحقیق درباره نحوه جابجایی این فایل‌ها توسط بایدن است.کشف اسناد تازه بعد از شروع تحقیقاتیک سرافکندگی سیاسی برای آقای بایدن توصیف می‌شود، چون همزمان با تحقیقاتی درباره سوءمدیریت اسناد محرمانه توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، اتفاق می‌افتد.یک سند که نشان محرمانه دارد حدود دوهفته قبل  در پارکینگ منزل خانوادگی آقای بایدن در دلاویر  پیدا شد، جایی که او ماشین کورووت مورد علاقه اش که ساخت دهه  میلادی ۱۹۶۰ است را نگه می دارد.

بایدن از زمان حضور خود در راس معادلات سیاسی و اجرایی آمریکا، حداقل یک چهارم دوران زندگی خود را در ایالت دلاویر( منزل شخصی خود) گذرانده است. از این روکشف اسناد محرمانه در منزل وی، از اهمیت زیادی برخوردار است .از سوی دیگر،  ترامپ هم به خاطر نگهداری بیش از ۳۰۰ فایل طبقه بندی شده - از جمله اسناد سری و فوق سری - در ویلایش مارالاگو در فلوریداتحت نظر بازرسان قرار دارد و پرونده هایی نیز علیه وی تشکیل شده است. در هر حال، محصول تسویه حساب طرفداران بایدن و ترامپ در اف بی آی، می تواند حذف هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 باشد.

فراموش نکنیم که مطابق چندین نظرسنجی صورت گرفته طی یکسال اخیر در ایالات متحده امریکا، حداقل 60درصد از شهروندان آمریکایی حضور مجدد هیچ یک از دونامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را در سال 2024 بر نمی تابند. این قاعده، شامل هر دو سیاستمدار( بایدن و ترامپ) می شود. کار به جایی رسیده است که سران حزب جمهوریخواه  در صدد حمایت از دی سانتیس فرماندار فلوریدا به جای ترامپ هستند و کامالا هریس معاون رئیس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا نیز برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آتی خیز برداشته است.

آنچه مسلم است اینکه دوگانه بایدن-ترامپ درحال رنگ باختن درآمریکاست، هرچند که روسای جمهور فعلی و سابق آمریکا قصد دارند به هر نحو ممکن خود را در مسیر رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 حفظ کنند.ترامپ پس از ناکامی نامزدهای مورد حمایت خود در انتخابات میاندوره ای سنا ( خصوصا در ایالات نوادا، آریزونا، جورجیا و پنسیلوانیا) بلافاصله نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری آتی اعلام کرد که به سران حزب جمهوریخواه پیام دهد در این معادله جدی است! جوبایدن نیز پس از پیروزی بادآورده حزب متبوعش ، یعنی حزب دموکرات در انتخابات میاندوره ای سنا ، بار دیگر سودای حضور درکاخ سفید را در سر دارد. اگر دموکراتها مطابق نظرسنجی ها، در انتخابات میانددوره ای اخیر مجلس سنا را نیز به مانند مجلس نمایندگان واگذار کرده بودند، قطعا تاریخ مصرف بایدن رسمی برای حزب متبوعش پایان می یافت اما اکنون ماجرا تا حدود زیادی با قبل متفاوت است! طی دو سال پیش رو ( از اکنون تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2024) منازعات پنهان و آشکار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ارشد ومیانی وابسته به دوحزب جمهوریخواه و دموکرات در اف بی آی ودیگرنهادهای مربوطه در ایالات متحده، ظهور و بروز بیشتری پیدا خواهد کرد. موضوعی که برای هر دو سیاستمدار جنجالی در آمریکا بازدارنده و آزاردهنده خواهد بود و به نوعی ، پایان حیات سیاسی آنها را رقم می زند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها