وعده وزیر نفت/ ایجاد 50 جایگاه CNG در سیستان و بلوچستان

کد خبر: 1200940

وزیر نفت وعده داد که ۵۰ جایگاه CNG جدید در استان سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد.

وعده وزیر نفت/ ایجاد 50 جایگاه CNG در سیستان و بلوچستان

وزیر نفت از احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان تا زاهدان به طول ۵۲۰ کیلومتر و بار مالی ۵ هزار میلیارد تومان خبر داد.

جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تامین سوخت استان سیستان و بلوچستان به سفر دیروزش به همراه معاون اول رئیس جمهور به این استان اشاره کرد و افزود: در این سفر تصمیم‌های خوبی برای سوخت رسانی به استان سیستان و بلوچستان گرفته شد.

وی در ارتباط با بحث حل اساسی معضل تامین سوخت این استان افزود: در گذشته فرآورده‌های نفتی اعم از بنزین و نفت گاز و نفت سفید با تانکرهای سوخت‌رسان و ریلی به سیستان و بلوچستان انتقال می یافت که مقرر شد احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی در دستور کار قرار گیرد.

احداث خط لوله فرآورده‌های نفتی از جنوب استان کرمان به زاهدان

وزیر نفت ادامه داد: در این ارتباط مقرر شد خط لوله فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان تا زاهدان به طول ۵۲۰ کیلومتر و بار مالی ۵ هزار میلیارد تومان احداث می‌شود.

اوجی اظهار داشت: احداث این خط لوله در شورای اقتصاد مطرح خواهد شد تا مصوب شده و کار اجرایی آن آغاز شود.

به وی افزود: ظرف دو سال آتی مساله تامین فرآورده‌های استان در این اقدام میان مدت کاملا حل می‌شود

وی توضیح داد: ۶۵ تانکر سوخت رسان به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت تا طی ۲ سال آینده که خط لوله فرآورده نفتی احداث شود مشکلی در تامین سوخت این منطقه نداشته باشیم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: ۵۰ جایگاه سی ان جی جدید و ۳۰ جایگاه بنزین نیز در سیستان و بلوچستان احداث خواهد شد که تجهیزات این جایگاه‌های جدید نیز به صورت رایگان از سوی وزارت نفت تامین می‌شود.

سهمیه ۱۰۰ لیتری نفت سفید به هر خانوار در استان داده می‌شود

وزیر نفت با تاکید بر اینکه پیگیری وضعیت سوخت و انرژی در سیستان و بلوچستان به دستور رئیس جمهور انجام شد، اظهار داشت: با توجه به هوای سرد استان، خانوارهای این استان سهمیه ماهانه ۲۰۰ لیتری نفت سفید داشتند که یک سهمیه ۱۰۰ لیتری دیشب مصوب شد که در مجموع ۵۰ میلیون لیتر خواهد شد.

اوجی افزود: به دستور معاون اول رئیس جمهور مقرر شد راه آهن نیز تعداد واگن مخزن دار برای تامین فرآورده های مورد نیاز استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه در زمینه گازرسانی اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم رخ داده است، افزود: در ابتدای دولت کل خطوط انتقال و تزریق گاز به استان ۱۸ درصد بود که امروز به بیش از ۸۰ درصد رسیده ایم و اردیبهشت امسال خط لوله گاز از زاهدان به سیستان را گازدار کردیم و در حوزه سیستان ۵ شهرستان تا پایان امسال گازدار می‌شوند.

اوجی درباره شهرستان زابل نیز گفت: این شهر نیازمند ۵۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی بود که تاکنون ۴۷۰ کیلومتر آن انجام شده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها