نیکزاد: تامین اجتماعی ملک خصوصی دولت نیست

کد خبر: 1209166

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حقوق کسانی که حق بیمه به تامین اجتماعی می‌پردازند باید رعایت شود گفت: تامین اجتماعی ملک خصوصی هیچ کس نیست. ملک خصوصی دولت هم نیست. باید تلاش کنیم کسانی که حق بیمه می‌پردازند برای دریافت خدمات درمانی به مرکز استان و شهرستان نروند و صاحب مرکز درمانی در منطقه خودشان باشند.

نیکزاد: تامین اجتماعی ملک خصوصی دولت نیست

علی نیکزاد در مراسم افتتاح بیمارستان هدایت تهران و آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۷۸ پروژه درمانی و بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در ۲۳ استان کشور با بیان اینکه باید بهداشت و ورزش را جدی بگیریم تا بیماری و نیاز به درمان کمتر شود گفت: آنطور که گفته شد طرح‌های افتتاحی امروز عموما در مناطق محروم قرار دارند و به همین خاطر باید به تامین اجتماعی تبریک گفت که در راستای عدالت محوری حرکت کرده است و نقش کلیدی در تحقق امنیت اجتماعی دارد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارها تا پایان سال ۱۴۰۰، ۱۵ میلیون بیمه شده اصلی و چهار میلیون مستمری بگیر و در مجموع ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و خدمات این سازمان توام با رضایتمندی و افزایش سرمایه اجتماعی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای آرمان مهدوی و تحقق عدالت اجتماعی لازم می‌دانم نکاتی را متذکر شوم گفت: حقوق کسانی که حق بیمه می‌دهند باید رعایت شود، تامین اجتماعی ملک خصوصی هیچ کس نیست. ملک خصوصی دولت هم نیست. باید تلاش کنیم کسانی که حق بیمه می‌پردازند برای دریافت خدمات درمانی به مرکز استان و شهرستان نروند و صاحب مرکز درمانی در منطقه خودشان باشند.

نیکزاد ادامه داد: نکته بعدی به ارتقای کیفیت درمان برمی‌گردد که باید مورد توجه جدی باشد. ۵۳ سفر استانی داشته‌ام، خاطرم هست در یکی از این سفرها در یک درمانگاه حضور یافتم و یک بیمار گفت از ۸ تا ۱۰ صبح، پزشک صد نفر را ویزیت کرده، باورنکردم اما وقتی مراجعه کردم، دیدم درست است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سرمایه سازمان مهم است اظهار کرد: تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی بین نسلی است و نسل‌های بعدی از شما مطالبه خواهند کرد. این سازمان متعهد است ثروت را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند. در این میان نقش شستا مهم است و باید سرمایه‌گذاری هایش عادلانه و سودآور باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کسی در تامین اجتماعی در بخش اقتصادی شستا مشغول است و عضو هیئت مدیره یا مدیرعامل است و نمی‌تواند بالای ۲۰ درصد سود داشته باشد وزیر باید برخورد داشته باشد، چنین افرادی باید بروند. شستا باشگاه سیاسی نیست. بنده شناختی از انتصابات در شستا ندارم و شستا را زیر سوال نمیبرم، اما می‌گویم کسانی که می‌خواهند مدیریت اقتصادی داشته باشند باید توان بازدهی سود بیش از ۲۰ درصد را داشته باشند، آن هم نه از بورس بازی و دلار.

نیکزاد همچنین بر ضرورت حل مسئله تسویه بدهی دولت به تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: از این بدهی، ۸۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و ۹۰ هزار میلیاردتومان در سال ۱۴۰۱ و تا به امروز اگر اتفاق خاصی نیفتد ۷۰ هزار میلیارد مصوب و پرداخت شده است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها