وزیر کشور: مردم باید ‌احساس رضایت کنند

کد خبر: 1209322

وزیر کشور با اشاره به اینکه گاها بسیاری از ظرفیت‌ها درست شناخت نشده است، گفت:راه اندازی سامانه های دیجیتال به شناخت عمیق استان ها کمک میکند.

 وزیر کشور: مردم باید ‌احساس رضایت کنند

وزیر کشور با اشاره به اینکه گاها بسیاری از ظرفیت‌ها درست شناخت نشده است، گفت:راه اندازی سامانه های دیجیتال به شناخت عمیق استان ها کمک میکند.

سردار احمد وحیدی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های دیجیتال اظهار داشت: در سند توسعه استان یکی از موضوعات مهم شناخت گسترده و عمیق ظرفیت‌های استان است، اما متاسفانه گاها ما بسیاری از ظرفیت‌ها را درست نشناخته‌ایم.

وی گفت: در برخی از جاها ما باید اطلسی داشته باشیم که زیست بوم ما را معرفی کند و امکان بارگذاری‌های توسعه را نشان دهد تا بتوانیم در یک موقعیت خاص کار درست را انجام دهیم.

وحیدی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این سامانه‌ها کمک می‌کند که یک شناخت عمیق از داشته‌های استان داشته باشید، اضافه کرد: پس از شناخت این ظرفیت‌ها مدیریت دقیق آنها مهم است.

وی با اشاره به ظرفیت استان در مدل‌سازی خوب گفت: گاها برخی از استان‌ها به لحاظ پراکندگی زیاد این ظرفیت را ندارند، اما زنجان اینطور نیست.

وزیر کشور با بیان اینکه باید در اجرای زیرساخت‌های فاکتورهای رضایت‌بخش مردم پیدا شود، اضافه کرد: برای مثال ممکن است، طرح کوچکی اجرا شود اما مردم با آن احساس همبستگی کنند، برعکس ممکن است در شهر کاری انجام شود که به مذاق مردم خوش نیاید، پس برای حصول فاکتورهای رضایت مردم باید نظرسنجی مرتب داشته باشیم تا نظرات مردم راجع به موضوعات مختلف مشخص شود.

وی افزود: اگر مردم درباره موضوعی برداشت دقیق نداشته باشند باید توجیه شوند در غیر این صورت مردم باید قانع شوند تا احساس رضایت کنند که این کار تکمیل کننده کار شما خواهد بود.

وی با تأکید بر مدیریت آسیب‌های اجتماعی افزود: نباید این آسیب‌ها از دید پنها بماند و باید در این حوزه مدیریت یکپارچه وجود داشته باشد.

وزیر کشور در ادامه با تأکید بر توجه به موضوع جهاد تبیین گفت: باید نسبت به تبیین جوانان در رابطه با دستاوردهای انقلاب توجیه شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز زنجان ظرفیت دارد که در بخش خیری الگو باشد، اضافه کرد: طی بازدیدی که از یک مرکز خیری در زنجان داشتیم، اتفاق خوبی در بحث کمک به بیماران رخ داده است که از این دیدگاه استان می‌تواند به عنوان پایلوت برای استان‌های دیگر باشد.

استاندار زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه برخی اوقات سازه‌های نرم‌ مانند نرم‌افزار که زحمت کمتر از یک پروژه عمرانی دارد مغفول واقع می‌شود، اظهار کرد: برای اقتصاد دیجیتال در زنجان برنامه داریم زیرا استفاده از اقتصاد دیجیتال برای سهولت در کار مردم، افزایش شفافیت و کاهش فساد موثر است.

محسن افشارچی در رابطه با طرح داشبرد مدیریتی، افزود: اطلاعات را از همه دستگاه‌های استان برای داشبرد مدیریتی استان زنجان جمع‌آوری می‌کنیم و در این سیستم قرار می‌دهیم.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز با بیان اینکه از امروز سامانه شفافیت شهرداری زنجان فعال شده و در دسترس شهروندان است، افزود: همه شهروندان می‌توانند پروانه‌های صادره در شهر زنجان را در این سامانه مشاهده کنند و در صورت داشتن سوالات می‌توانند بپرسند و همه قراردادها به صورت شفاف و شیشه‌ای در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه معراج آرامستان و سامانه آتش‌نشانی در دستور کار شهرداری زنجان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: 52 کیلومتر زیرساخت فیبرنوری امسال کامل شد را رونمایی خواهیم کرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها