ترجمه/ دی‌سانتیس بر سر دوراهی

آیا رقیب ترامپ انصراف می‌دهد؟

کد خبر: 1211652

نظرسنجی جدید در حالی انجام می شود که دی سانتیس با ارتقای شخصیت ملی و انتخاباتی خود، با تشدید حملات ترامپ و سایر رقبای ریاست جمهوری مواجه است.

آیا رقیب ترامپ انصراف می‌دهد؟

منبع :CNBC/ ترجمه و تحلیل از سایت فردا: این روزها بازار نظرسنجی ها در حزب جمهوریخواه آمریکا شدیدا داغ است! بسیاری ازتحلیلگران می گویند رقبای ترامپ با وسواس جدی تری نسبت به گذشته مشغول رصد نتایج نظرسنجی های درون  حزبی هستند اما رئیس جمهور سابق آمریکا، خود را در چنین فضایی برنده قطعی انتخابات درون حزبی و حتی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی قلمداد می کند، البته اگر بتواند در انتخابات ( به واسطه پرونده های قضایی ) حضورپیدا کند! براساس یک نظرسنجی مهم ، دونالد ترامپ در حال افزایش برتری خود نسبت به فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس است که احتمالاً در صورت نامزدی به عنوان رقیب اصلی رئیس جمهور سابق در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2024 رقابت خواهد کرد.

آخرین نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک از رای دهندگان جمهوری خواه نشان داد که ترامپ 46 درصد از حمایت ها را در یک میدان مقدماتی فرضی جمهوری خواه به دست آورد و دیسانتیس 32 درصد از حمایت ها را کسب کرد. این یک تغییر خوشایند برای ترامپ است زیرا در نظرسنجی ماه فوریه ( بهمن ماه سال 1401)  وی  تنها 6 درصد ازدی سانتیس  پیشی گرفته بود. رئیس جمهور سابق در آن زمان با اختلاف 42 تا 36 درصد از رقیب احتمالی خود جلو زده بود. اما اکنون برتری ترامپ بیش از قبل بر دی سانتیس تثبیت شده است. در نظرسنجی جدید در پاسخ به این سوال که در رقابت رودررو ترامپ و دیسانتیس از چه کسی حمایت خواهند کرد، 51 درصد از پاسخ دهندگان رئیس جمهور سابق را انتخاب کردند، در حالی که 40 درصد فرماندار را انتخاب کردند.

تیم مالوی، تحلیلگر نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک، در خصوص نتایج نظرسنجی های اخیر می گوید: «دسانتیس ممکن است سر و صدایی در حزب جمهوریخواه آمریکا ایجاد کند اما در حال حاضر ترامپ هیچ گونه فرسایشی را مشاهده نمی کند ! وی از مشاهده ( نتایج نظرسنجی ها) لذت می برد!»

نظرسنجی جدید در حالی انجام می شود که دی سانتیس با ارتقای شخصیت ملی و انتخاباتی  خود، با تشدید حملات  ترامپ و سایر رقبای ریاست جمهوری مواجه است. فرماندار فلوریدا هنوز مبارزات انتخاباتی رسمی خود را برای رقابت با ترامپ در حزب جمهوریخواه اعلام نکرده است اما ممکن است در صورت استمرار نظرسنجی ها  و نتایج ان، وی حداقل در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 قید شرکت در رقابتها را بزند! با این حال ، نزدیکان فرماندار فلوریدا معتقدند که وی هرگز از این رقابتهای عقب نخواهد کشید.

ترامپ اکنون دی سانتیس را اصلی ترین رقیب جمهوریخواه خود قلمداد  می کند. رئیس جمهور سابق آمریکا  در یک گردهمایی انتخاباتی  در آیووا، دی سانتیس را به دلیل برخی سوابق و کم کاری هایش در حوزه های اقتصادی و کشاورزی مورد عتاب قرار داد. حتی برخی نزدیکان ترامپ از سران حزب جمهوریخواه خواسته اندکه اساسا اجازه حضور در رقابتهای انتخاباتی را به دی سانتیس ندهند! اما ترامپ تنها رقیب دی سانتیس نیست! نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد، یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، دی سانتیس را متهم به «کپی‌برداری» از ترامپ کرد. نیکی هیلی زمانی این اقدام را صورت داد که دی سانتیس تاکید کرد  دفاع از اوکراین در برابر تهاجم روسیه، منافع «حیاتی» ایالات متحده نیست. اظهارات دیسانتیس حتی با انتقاد بسیاری از سناتورهای جمهوری خواه مواجه شد.هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی که ماه گذشته نامزدی ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، در آخرین نظرسنجی کوئینیپیاک از حمایت 5 درصدی برخوردار شد. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، که در حال بررسی نامزدی در کاخ سفید است، ۳ درصد از پاسخ‌دهندگان را به دست آورده است! در نظرسنجی کوئینی پیاک،49 درصد گفتند که اگر انتخابات 2024 امروز برگزار شود، به رئیس جمهور جو بایدن رای می دهند تا ترامپ. 45 درصد دیگر گفتند که از رئیس جمهور سابق در مورد رئیس جمهور دموکرات حمایت خواهند کرد.

انتظار می رود بایدن برای انتخاب مجدد نامزد شود و احتمالاً او را برای مسابقه مجدد با ترامپ که در سال 2020 شکست خورد، آماده می کند. کوئینیپیاک دریافت که سهم بیشتری از رأی دهندگان ثبت نام شده دیدگاه های منفی نسبت به بایدن، ترامپ، دیسانتیس، پنس و هیلی دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها