برگشت وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی با یک عذرخواهی!

کد خبر: 1212443

یک شبکه صهیونیستی اعلام کرد که وزیر جنگ برکنارشده رژیم صهیونیستی پذیرفته است با عذرخواهی از بنیامین نتانیاهو به منصب خود بازگردد.

برگشت وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی با یک عذرخواهی!

شبکه صهیونیستی «کان» امروز پنجشنبه اعلام کرد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی موافقت کرد که با عذرخواهی علنی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منصب خود بازگردد.

به گزارش العربی الجدید، یوآو گالانت پیشنهاد «آریه درعی» رئیس حزب راستگرای «شاس» را برای عذرخواهی علنی از نتانیاهو به‌دلیل انتقاداتی که به طرح تغییرات در سیستم قضائی کرده بود، پذیرفت.

شبکه صهیونیستی کان تأکید کرد که گالانت آماده است که در خصوص زمان طرح انتقاداتش عذرخواهی کند و در قبال انجام این انتقادات به هیچ وجه پشیمان نیست.

درحالی که از دو ماه گذشته تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه کابینه نتانیاهو همچنان ادامه دارد و روز به روز شدت می‌گیرد، روز یکشنبه او یوآو گالانت وزیر جنگ خود را برکنار کرد.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به‌نقل از منابع آگاه در دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی خبر داد، بعد از اظهارات گالانت، نتانیاهو وی را به دفتر خود احضار کرد و به وی خبر داد که دیگر به او در زمینه همکاری در کابینه اعتماد ندارد، زیرا اظهاراتش علیه ائتلاف و مخالف با سیاست‌های آن بوده است.

در این بین ایتمار بن گویر وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی، ضمن استقبال از این اقدام، گالانت را یک فرد شکست‌خورده توصیف کرد و تأکید کرد: به نتانیاهو به‌خاطر این اقدام تبریک می‌گویم.

چند روز قبل رسانه‌های عبری از هشدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کابینه نتانیاهو در خصوص وضعیت بحرانی ارتش اسرائیل در سایه اقدام این کابینه برای انجام تغییرات قضائی خبر دادند. گالانت هشدار داده است که ارتش اسرائیل در سایه اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو به‌سمت پرتگاه خطرناکی پیش می‌رود.

درخواست گالانت برای توقف اجرای اصلاحات قضائی به‌دنبال انصراف هزاران افسر و سرباز نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی از خدمت خود در اعتراض به اصلاحات قضائی بنیامین نتانیاهو بود.

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که افسران و نظامیان «واحد 8200» ارتش رژیم صهیونیستی با امضاء طوماری اعلام کردند که دیگر در محل خدمت حاضر نخواهند شد.

یگان 8200 رژیم صهیونیستی یکی از واحدهای اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی است که مأموریت ساخت انواع بدافزارها، شنود، رمزگشایی از کدهای رایانه‌ای، جنگ و دفاع سایبری را انجام می‌دهد.

تظاهرات و تحرکات اعتراضی علیه کابینه داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که این تظاهرات اسرائیلی‌ها در اعتراض به پروژه تغییر قضائی است که ائتلاف جدید کابینه راست‌افراطی به‌ریاست نتانیاهو آن را تصویب کرده است.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اشغالگر اسرائیل اخیراً تأکید کرد که اسرائیل در یک دوراهی قرار دارد و با یک بحران تاریخی دست و پنجه نرم می‌کند، باید اصلاح نظام قضائی پیشنهادی را کنار گذاشت و آن را تبدیل به چارچوبی کرد که همه بر آن اتفاق نظر داشته باشند.

اعتراضات روزافزون نسبت به تغییرات در ساختار قضائی که از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو در حال انجام است، به‌شکل خطرناکی عملکرد روزانه ارتش اسرائیل را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و در عین حال روحیه و انگیزه سربازان نظامیان پایور و نظامیان احتیاط را هم تضعیف می‌کند، به‌نحوی که این روزها فرار از خدمت در ارتش در نگاه عامه مردم امری مشروع و ستودنی محسوب می‌شود،

این درحالی است که ناظران امور معتقدند تصمیم‌سازان رژیم صهیونیستی قادر به اتخاذ راهبرد مؤثر برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی نیستند، به همین دلیل اگر اوضاع رژیم صهیونیستی به همین منوال ادامه پیدا کند و تغییر قابل‌توجهی در شکل و جهت‌گیری کابینه کنونی اسرائیل رخ ندهد، صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسیر راهبرد فعلی خود را عوض کنند، به‌عبارت دیگر تدوین یک استراتژی جدید و کاربردی برای مقابله با چالش‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی در سایه شرایط فعلی تقریباً غیرممکن است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها