صحرایی به مجلس رفت

کد خبر: 1222564

«رضامراد صحرایی» که شامگاه ۳۱ اردیبهشت به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد، امروز - دوشنبه - برای تعامل با نمایندگان و تشریح برنامه های خود در کمیسیون‌های تخصصی به مجلس شورای اسلامی رفت.

صحرایی به مجلس رفت

صحرایی امروز - دوشنبه - با حضور در مجلس شورای اسلامی برای حضور در کمیسیون های تخصصی و گفت و گو با نمایندگان مجلس، رایزنی خود را آغاز کرد.

روز گذشته سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

جذب، تربیت و ارتقای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، کارآمدسازی نظامات و سازوکارهای راهبردی و مدیریت آموزش و پرورش، ارتقای عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی، به‌کارگیری ظرفیت‌های درونی و بیرونی مدرسه (مشارکت)، آرام‌سازی و بهینه‌سازی نظام تأمین، تخصیص و مصرف منابع مالی در سطوح مختلف نظام آموزش و پرورش، استانداردسازی و توسعه فضا، تجهیزات و فناوری‌های آموزشی و پرورشی و ارتقای توانمندی‌های تربیتی خانواده‌ها از برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

پیش از این یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بود که به دلیل حواشی پیش آمده پیرامون رتبه بندی معلمان و پرداخت حقوق فرهنگیان در اسفندماه گذشته و مشخص شدن قصور این وزارتخانه در تامین اعتبارات مورد نیاز، فروردین ماه از مسئولیت خود استعفا داد و رئیس جمهور صحرایی را که ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده داشت، به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد.

وزارت آموزش و پرورش از نظر تعداد نیروی انسانی شاغل و نیز گستره تاثیرگذاری بر خانوارهای ایرانی با توجه به جمعیت حدود ۱۶ میلیون نفری دانش آموزان کشور از مهمترین وزارتخانه های فرهنگی و دستگاه اجرایی کشور به شمار می رود.

رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» مورد اشاره و تاکید قرار دادند و پنج توصیه خطاب به مسئولان بیان کردند: «اول، سند تحول به صورت مستمر تکمیل و به روزرسانی شود». «دوم، از سند تحول حمایت قاطع و به اجرای آن کمک شود». «سوم، برای سند تحول که سندی متقن و خوب است بدیل و رقیبی درست نشود». «چهارم، نقشه راه دقیق اجرای سند تحول از ستاد تا مدارس تهیه و در دولت و مجلس از آن حمایت شود» و «پنجم، در نقشه راه، شاخص‌های قابل اندازه‌گیری معین شود که بر اساس آنها پیشرفت اجرای سند دائماً رصد شود».

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها