واکنش وزیر دفاع به تولید مشترک ناوگروه با روسیه

کد خبر: 1222977

وزیر دفاع: برخی خبرها پایه و اساس ندارد. ما ارتباطمان با روسیه مانند سایر کشورها راهبردی است و در بخش های مختلف همکاری داریم. ما خودمان تولید جنگنده و ناوشکن داریم اما ممکن است از دانش آنها و یا مشکلاتی که در روند تحقیقات هست استفاده کنیم.

واکنش وزیر دفاع به تولید مشترک ناوگروه با روسیه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در صنعت دفاعی بود و با مأموریت اخیر خود نشان داد قابلیت‌های بسیار بالایی در انجام عملیات دارد.

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (چهارشنبه ۳ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدام اخیر ناوگروه ۸۶، گفت: این اقدام افتخارآفرین در روزهای گذشته بازتاب گسترده‌ای داشت که این موفقیت بزرگ را به مجموعه نیروهای مسلح تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در صنعت دفاعی بود. بزرگترین حسن کشور ما این است که می‌توانیم دستاوردهای خود در صنعت دفاعی را با توجه به شرایط ژئوپولیتیکی و جغرافیایی که داریم مورد آزمون قرار دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: هرچه تولید می‌شود تا زمانی که آزمون خود را پس ندهد نمی‌تواند قابلیت اصلی خود را ارائه کند. ناوشکن دنا با مأموریت اخیر خود نشان داد قابلیت‌های بسیار بالایی در انجام عملیات سطحی، زیرسطحی، هوایی، گشت دریایی و انعطاف پذیری فوق‌العاده در شرایط دریایی سخت دارد./ مهر

 امیر آشتیانی در واکنش به شایعه تولید مشترک ناو با روسیه گفت: برخی خبرها پایه و اساس ندارد. ما خودمان تولیدکننده جنگنده و ناوشکن هستیم اما ممکن است از دانش آنها برای برخی مشکلاتی که در روند تحقیقات باشد، استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به شایعه تولید مشترک ناو با روسیه گفت: برخی خبرها پایه و اساس ندارد. ما ارتباطمان با روسیه مانند سایر کشورها راهبردی است و در بخش‌های مختلف تجهیزات و تسلیحات همکاری داریم.

وزیر دفاع تأکید کرد: ما خودمان تولیدکننده جنگنده و ناوشکن هستیم اما ممکن است از دانش آنها برای برخی مشکلاتی که در روند تحقیقات باشد، استفاده کنیم، کما اینکه در بخش‌های مختلف . هرکجا که مجموعه کشور و بخش خصوصی و نیروهای مسلح در گلوگاه‌ها مشکلی داشته باشند قطعا از کمک دیگر کشورها استفاده می‌کنند.

آشتیانی همچنین درخصوص درگیری اخیر در مرز شرق کشور اظهار داشت: امنیت شرق کشور تامین شده است، همه کشورها در مناطق مرزی خود دچار همچنین ناامنی‌هایی هستند و این طبیعی است، از طرفی بالاخره ما مرزهای طولانی داریم و عدم ثبات در آن طرف مرز وجود دارد.

وی تاکید کرد: قطعا مرزبانان ما در مذاکراتی که دارند انجام میدهند پیش بینی های لازم را می‌کنند و ما هم در تجهیز نیروهای مسلح به آخرین ابزار و سلاح‌هایی که به مرزبانان در تامین امنیت کمک می‌کند وظیفه خود را انجام می‌دهیم و نگرانی خاصی نیست.

وزیر دفاع با اشاره به موفقیت ناوگروه 86 ارتش در انجام ماموریت خود گفت: ماموریت نیروی دریایی راهبردی حضور ناوشکن‌ها و شناورهایش در اینچنین ماموریتهایی است و صنعت دفاعی نیز ناوشکن‌ها و سامانه‌های سطحی و‌ زیرسطحی را تولید می کند که قابلیتهای بیشتری دارد و این ماموریتها ادامه پیدا خواهد کرد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها