گفتگوی «فردا» با احمد سالک

دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم نمی‌توانند از همکاری و هم‌افزایی فاصله بگیرند

کد خبر: 1223213

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت و مجلس نمی توانند از همکاری و هم افزایی با یکدیگر برای رسیدگی به وضع مردم فاصله بگیرند و ضرورت دارد که در کنار هم باشند.

دولت و مجلس  برای حل مشکلات مردم نمی‌توانند از همکاری و هم‌افزایی فاصله بگیرند

گروه سیاسی فردا: رهبر انقلاب روز گذشته در سخنانی تأکید کردند «گاهی برخی افراد بداخلاق در مطبوعات و فضای مجازی، مجلس را متهم می‌کنند که دولتی شده و استقلال خود را از دست داده است؛ نباید به این حرفها که از روی غرض است اعتنا کنید.»

احمد سالک در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ادعای تخریبی علیه تعامل مجلس و دولت گفت: رهبر معظم انقلاب اصل کلی را در جلسه با مجلس فرمودند که «کشور حرکت بزرگی را انجام می دهد که ارکانی دارد و این ارکان پیکره این حرکت را حفظ می کند و اداره می کند.»

وی افزود: ارکان پیکره نظام جمهوری اسلامی ایران نمی توانند از همکاری و هم افزایی و رسیدگی به وضع مردم فاصله بگیرند و ضرورت دارد که در کنار هم باشند و یکدیگر را براساس ضوابط قانونی و نوع ارتباطات بین مجلس، دولت و قوه قضائیه به گونه ای تنظیم کنند که ثمره وحدت و تعامل قوا در تسهیل معیشت مردم و حل مشکلات مردم نمایان شود.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: کافی است یک مورد کوچکی اتفاق بیفتد و امپراطوری رسانه های بیگانه این موضوع کوچک را آنچنان بزرگ کنند که افکار عمومی تصور کند یک اختلاف عمیقی بین قوا وجود دارد. رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که باید از این نوع مسائل پرهیز کرد.

سالک افزود: بعد از 32 سال شاهد هستیم دولت، مجلس و قوه قضائیه براساس شاخص ها و ملاک های همکاری، هماهنگی و همسویی توانستند دور هم جمع شوند و اشکالات هم را به پوشانند و هم افزایی شان را براساس منافع ملی افزایش دهند. این روند باید ادامه پیدا کند اگر هم اختلافی بین دولت و مجلس وجود دارد در جلسات دور از چشم ملت باید اختلاف خودشان را حل و فصل کنند. آنچه معیار و محور همکاری دولت و مجلس و قوه قضائیه خواهد بود قانون اساسی و قانون موضوعه کشور است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها