واکنش سازمان ملل به بازگشایی سفارت ایران در عربستان

کد خبر: 1225802

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی استقبال کرد و آن را برای منطقه مفید خواند.

 واکنش سازمان ملل به بازگشایی سفارت ایران در عربستان

سخنگوی سازمان ملل سه‌شنبه (ششم ژوئن) بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی را برای منطقه مفید خواند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری در پاسخ به این پرسش که آیا بازگشایی سفارت ایران در عربستان سعودی گامی مثبت در منطقه است، گفت: فکر می‌کنم، هر زمان دو کشور، بخصوص دو کشور با نفوذ زیاد در آن منطقه--در خلیج (فارس)--در گفت‌وگوی صریح و سازنده هستند، برای منطقه مفید است.

در ادامه گسترش روابط دیپلماتیک تهران-ریاض و حدود سه ماه بعد از آن که دو طرف توافق کردند روابط دوجانبه را احیا کنند، ایران سه‌شنبه ۱۶ خرداد سفارتش را در عربستان سعودی بعد از هفت سال بازگشایی کرد.

ماه مارس (اسفندماه) بود که تهران و ریاض در پکن توافق کردند روابط دیپلماتیک را ازسر بگیرند و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را بازگشایی کنند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در خصوص بازگشایی اماکن دیپلماتیک توضیح داد: در تکمیل روند اجرای توافقات دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دو کشور، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در روزهای سه‌شنبه ۱۶ خرداد و چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری آن در جده قبل از عزیمت حجاج ایرانی فعالیت عملی خود را در جهت تسهیل امور حجاج بیت‌الله الحرام آغاز کرده، افزود: اکنون نمایندگی‌های مذکور با حضور مسؤولان وزارت امور خارجه دو کشور رسما بازگشایی می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها