هند آماده واردات نفت از ایران

کد خبر: 1059580

یک مقام هندی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که هر زمان تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته شود، دهلی نو واردات نفت از تهران را از سر می‌گیرد.

هند آماده واردات نفت از ایران

خبرگزاری فارس: یک رسانه هندی به نقل از مقام ارشد دولت این کشور خبر داد که دهلی نو برای از سرگیری خرید نفت از تهران به محض برداشته شدن تحریم‌های واشنگتن آماده است.

روزنامه هندی «اکونومیک تایمز» گزارش داد، به محض برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، دهلی نو واردات نفت از تهران را از سر خواهد گرفت؛ این موضوع (احیای خرید نفت از ایران) به هند برای متنوع‌سازی فروشندگان نفتی کمک می‌کند.

یک مقام ارشد دولت هند که نخواست نامش فاش شود، منبع این گزارش روزنامه اکونومیک تایمز است.

هند در اواسط سال ۲۰۱۹ به دنبال اقدام غیرقانونی دولت وقت آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ در خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها، خرید نفت از ایران را متوقف کرد.

مقام ارشد هندی به اکونومیک تایمز گفت: «به محض اینکه تحریم‌ها برداشته شوند، ما می‌توانیم به سمت احیای واردات نفت از ایران برویم».

بنا بر گفته این مقام دولت هند، «پالایشگاه‌های هندی کار مقدماتی را آغاز کرده‌اند و می‌توانند به محض برداشته شدن تحریم‌های (ایران)، به سرعت وارد توافقات شوند»ز

وی افزود: «ما در حال حاضر الگویی برای شرایط تجاری داریم و می‌توانیم در لحظه هموار شدن (مسیر) ایران برای صدور نفت، به سرعت قراردادهایی را منعقد کنیم».

طبق گزارش اکونومیک تایمز، بعد از قطع صدور نفت ایران به هند، رتبه اول تا پنجم فروش نفت به هند در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، در اختیار عراق، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، نیجریه و ایالات متحده آمریکا قرار داشته است. تا قبل از اقدام دهلی نو در توقف خرید نفت تهران تحت فشارهای واشنگتن، هند دومین مشتری نفت ایران بود و ۸۵ درصد از نیازهای نفتی خود را از ایران وارد می‌کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها