کرونا کدام پروازهای خارجی را ممنوع می‌کند؟

کد خبر: 1061009

در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا به ویژه از نوع جهش یافته آن در جهان، ممنوعیت و محدودیت برای پروازهای مسافری تغییرات بسیاری می‌کند و در ایران نیز نه تنها این مسئله برای انگلستان و فرانسه به عنوان دو مقصد خارجی اتفاق افتاد بلکه به گفته رییس سازمان هواپیمایی احتمال بازنگری مجدد در این پروازها بر اساس شیوع کرونا وجود دارد.

کرونا کدام پروازهای خارجی را ممنوع می‌کند؟

خبرگزاری ایسنا: در پی ممنوعیت پرواز به ۳۹ کشور مختلف ناشی از شیوع ویروس کرونا که از سوی محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی  -اعلام شد، تورج دهقان زنگنه – رییس سازمان هواپیمایی کشوری- چندی پیش به ایسنا گفت: سازمان هواپیمایی کشوری مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست و این ستاد هر مصوبه‌ای که ابلاغ کند را اجرایی خواهیم کرد. در حال حاضر می‌توان از همه مسافرانی که در طول تعطیلات نوروزی با هواپیما مسافرت رفته‌اند، پرسید که پروتکل‌های بهداشتی تا چه حد در سفرهای هوایی رعایت شده است که می توان از جمله این پروتکل‌ها به رعایت محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در هر هواپیما اشاره کرد.

وی افزود: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان هواپیمایی اعلام کند پروازهای داخلی یا خارجی را محدود کرده، کاهش دهد یا تعطیل کند، این کار را انجام می‌دهیم چراکه ما سیاست گذار نیستیم این وظیفه برعهده دستگاه‌هایی مانند این ستاد است. از سوی دیگر حتی اگر مسافر خارجی به ایران بیاید و تست PCR منفی داشته باشد مجدداً در ایران نیز از او تست گرفته‌ می‌شود، بنابراین اگر به تست‌هایی که در ایران گرفته می‌شود، اعتمادی وجود دارد، پس می‌توان در وضعیت پروازهای مسافری بازنگری انجام داد.

البته در ادامه همین اتفاق رخ داد و همانطور که پیش از این هم مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی گفته بودند محدودیت‌ها برای برخی پروازهای خارجی  دیگر نیز تغییر کرد. چراکه به گفته ابولقاسم جلالی - معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در پی تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، پرواز از و به فرانسه ممنوع شد و در شرایطی که طی ماه‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس جهش یافته کرونا پرواز به و از انگلستان ممنوع شده بود، مجدادا به حالت سابق برگشت و این کشور در فهرست مقاصد خارجی مجاز قرار گرفت.

وی در این باره با اشاره به اینکه تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای دیگر مانند فرانسه و انگلستان در آینده در ممنوعیت و برقراری پروازهای مسافری اثر گذار خواهد بود، ادامه داد: گرچه بر خلاف انگلستان مسافر چندانی در فرانسه نداریم اما اگر در پی ممنوعیت پرواز به این کشور مشکلی برای ایرانیان مقیم، ساکن یا مسافر در فرانسه به وجود بیاید، می‌توان در شرایط اضطرار مجوز خاص برای برقراری پروازی فوق‌العاده به این کشور گرفت تا مسافران و هموطنان‌مان به کشورشان بازگردند که البته اگر مجوز چنین پروازی هم دریافت شود، قطعا پروتکل‌های سختگیرانه‌ای مانند تست مجدد PCR و قرنطینه برای مسافران در نظر گرفته خواهد شد.

حالا و با توجه به این شرایط باید دید در ادامه پروازهای خارجی به کدام کشورها مشمول ممنوعیت و محدودیت‌های بیشتر شده و کدام کشورها از لیست قرمز خارج شده و می‌توانند پذیرای مسافران ایرانی باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها