تاثیر کاهش قیمت دلار روی بازار خودرو

کد خبر: 1061626

با وجود بسته بودن نمایشگاه های خودرو در بازارهای غیررسمی معاملات خودرو داغ بوده و هر کس نیازمند خرید خودرو است به آنها مراجعه می کند.

تاثیر کاهش قیمت دلار روی بازار خودرو

خبرگزاری ایرنا: نزدیک به ۱۰ روز از تعطیلی واحدهای صنفی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور می گذرد. در همین راستا فروشندگان خودرو نیز کسب و کارهای خود را تعطیل کرده و به نوعی مشمول تعطیلی دو هفته اصناف برای جلوگیری از شیوع کرونا شده اند با این وجود خرید و فروش خودرو در بازار متوقف نشده و در بازارهای غیررسمی از جمله فضای مجازی مشتریان درصدد خرید خودرو هستند.

البته به اعتقاد فعالان بازار ثبات قیمتها و روند کاهشی دلار باعث شده تا مردم همچنان به کاهش قیمت ها امیدوار بوده و کمتر تمایلی به خرید خودرو داشته باشند اما آن دسته از افرادی که نیازمند خرید خودرو هستند، در این شرایط رکود به دنبال خرید بوده تا شاید در آینده با تغییرات قیمتی متضرر ضرر نشوند.

در حال حاضر نمایشگاه های خودرو بسته است ولی در فضای مجازی خرید و فروش خودرو انجام می شود اما قیمتها نسبت به دو هفته گذشته تغییر چندانی نداشته و به نوعی بازار با ثبات قیمتها روبروست.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو، پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۱۱ میلیون تومان و سمند ای اف سون با قیمت ۲۰۲ میلیون تومان به فروش می رسد.

علاوه براین پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۲۰۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان، پژو پارس سال با قیمت ۲۱۸ میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرند.

همچنین در بازار امروز خرید و فروش خودرو سمند ال ایکس ۱۹۸ میلوین تومان، تیبا صندوقدار ۱۲۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج با قیمت ۲۶۱ میلیون تومان، ساینا با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان فروخته می شود.

به اعتقاد فعالان بازار تعطیلی واحدهای فروش خودرو و روند کاهشی قیمت دلار باعث شده تا تب خرید خودرو در بازار وجود نداشته و همه منتظر تعیین و تکلیف قیمت های جدید خودرو در سال ۱۴۰۰ هستند.

فروشندگان خودرو می گویند که اگر عرضه ها افزایش پیدا کند به طور حتم بازار با کمبود روبرو نبوده و شاهد افزایش قیمتها نیست اما این موضوع ارتباط نزدیکی با قیمت های جدید محصولات خودروسازان در سال ۱۴۰۰ دارد چرا که خودروساز در تکاپو برای افزایش قیمتهاست از آن طرف شورای رقابت در اعلام قیمتهای جدید تعلل می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها