راه حلی مناسب جهت تامین فشار آب!

کد خبر: 1064542

تابحال با مشکل کمبود فشار در سیستم های آبرسانی خود مواجه شده اید؟

راه حلی مناسب جهت تامین فشار آب!

روش های متعددی جهت افزایش فشار در لوله کشی ها وجود دارد. یکی از مقرون به صرفه ترین آن ها، استفاده از پمپ هاست. اما در برخی مواقع یک پمپ به تنهایی قادر به تولید فشار مورد نیاز کاربر نیست. در این موارد از تجهیزاتی پیشرفته تر به نام بوستر پمپ جهت تقویت توان استفاده می شود. بوستر پمپ ها جزو پمپ های سانتریفیوژ محسوب می شوند و از اتصال سری یا موازی چندین پمپ ساخته شده اند. این پمپ ها می توانند از نوع حلزونی، سانتریفیوژ و پمپ آب خانگی باشند. البته استفاده از پمپ های آب خانگی در ساختمان بوستر پمپ از سایر پمپ ها رایج تر است.

مزایای استفاده از بوستر پمپ نسبت به پمپ

گفتیم که بوستر پمپ ها متشکل از چندین پمپ هستند که توسط استراکچری به هم متصل شده اند. به همین خاطر دارای ادواتی در ساختمان خود می باشند. وجود این ادوات به کارکرد هر چه بهتر آن ها کمک می کند. از جمله امکان هوشمند سازی بوستر پمپ ها حین کارکرد می باشد. به این معنی که بوستر پمپ به صورت خودکار تشخیص می دهد که برای تامین فشار چند پمپ را روشن کند و یا اینکه یک پمپ با چه دوری کار کند. همچنین با این روش بوستر پمپ ها قادر هستند که در چندین ظرفیت مختلف فعالیت کنند و با توجه به شرایط مثل حالت نرمال یا حالت پیک مصرف یا حالت کم باری مصرف یک پمپ یا دو پمپ همزمان کار کنند و یا یک پمپ با دورهای متغیری کار کند و همه این موارد توسط کنترلر ها و سنسور سنجش فشار خط انجام میشود. در حالیکه پمپ ها به تنهایی، تنها امکان تامین یک ظرفیت خاص را دارند. موارد زیر اجزای اصلی یک بوستر پمپ به حساب می آیند.

  • منبع دیافراگمی
  • کلکتورهای ورودی و خروجی
  • تابلو برق
  • مانومتر
  • شاسی
  • کنترلر(پرشر ترنسمیتر)

2

از دیگر مزایایی که استفاده از بوستر پمپ ها در اختیار مشتریان قرار می دهد، امکان سفارش دهی با مشخصات فنی (هد و دبی) مورد نظر مشتری است. فروشگاه اینترنتی شهر پمپ با داشتن سال ها تجربه در ساخت بوستر پمپ، آماده خدمت رسانی در این زمینه می باشد.

نحوه انتخاب بوستر پمپ

هرچند خرید بوستر پمپ ها با توجه به تنوع مدل پمپ های آب، امری دشوار به نظر می آید، اما با توجه به نکاتی خاص، این موضوع به راحتی قابل حل است. موارد زیر از جمله با اهمیت ترین و راهگشا ترین روش های نحوه انتخاب بوستر پمپ می باشند.

  • نقشه تابلو برق
  • نحوه اتصال پمپ ها (موازی یا سری) در سیستم. اتصال موازی پمپ ها به منظور تامین میزان دبی بالا و اتصال سری جهت افزایش هد، انجام می گیرد.
  • محاسبه میزان توان و فشار بوستر پمپ

برای محاسبه دقیق مشخصات فنی بوستر پمپ ها، می توان از کاتالوگ پمپ های مورد استفاده در آن ها استفاده کرد. جهت دسترسی به این کاتالوگ ها و خرید پمپ های آب خانگی به بخش محصولات سایت مراجعه شود. همچنین انواع بوستر پمپ های آماده و سفارشی شهر پمپ نیز در سایت، با مشخصات فنی و نوع پمپ های به کار برده شده در آن ها به تفکیک موجود است. مشتریان محترم می توانند جهت دریافت مشاوره رایگان برای خرید بوستر پمپ های آماده و یا سفارش

3

نوعی خاص از آن ها با مشخصات دلخواه خود با کارشناسان شهر پمپ به شماره 44965607-021 تماس حاصل فرمایند. تصویر زیر نمونه ای از بوسترپمپ های ساخت شهر پمپ می باشد. از مزیت های این بوستر ها، استفاده از تجهیزات اورجینال است که منجر به افزایش عمر مفید این بوستر پمپ هاست. همچنین از آنجاییکه شهر پمپ به صورت مستقیم با تولید کننده ها و وارد کننده های انواع پمپ ها در ارتباط است، هزینه های اضافی حاصل از فروش های واسطه ای را شامل نمی شود و قیمت تمام شده بوستر پمپ بسیار به صرفه تر می باشد.

انواع بوستر پمپ ها

بوستر پمپ ها با توجه به کاربردی که در سیستم های مختلف دارند، به دو دسته کلی بوستر پمپ های آبرسانی و بوستر پمپ های آتش نشانی تقسیم بندی می شوند. در ادامه به توضیحی مختصر از هر یک و نیز تفاوت های این دو نوع، پرداخته شده است.

  1. بوستر پمپ های آتش نشانی (دور ثابت)

همانطور که از نام آن ها مشخص است، کاربرد این پمپ ها در موارد اطفا حریق می باشد. در این بوستر پمپ ها فشار به میزان ثابتی نگه داشته می شود. به این ترتیب با توجه به میزان فشار تعریف شده در آن در صورت نیاز پمپ ها را خاموش یا روشن می کند.

  1. بوستر پمپ های آبرسانی (دور متغیر)

در این مدل از بوستر ها میزان هد و دبی مورد نیاز، با تغییر در سرعت الکتروموتور ها و تعداد کارکرد پمپها تغییر کرده و تامین می شود.

تفاوت های بوستر پمپ آبرسانی و بوستر پمپ آتش نشانی

  • اولین تفاوت این دو بوستر همانطور که در بالا ذکر شد، کاربرد آن هاست. بوستر پمپ دور متغیر جهت موارد آبرسانی و مدل دور ثابت برای آتش نشانی می باشد.
  • با توجه به کارکرد آن ها، بدیهی است که نوع آتش نشانی صرفا برای مواقعی خاص استفاده می شود و عملکردی دائمی ندارد. در مقابل نوع آبرسانی پیوسته در حال کار و پمپاژ آب مصرفی می باشد.
  • از دیگر تفاوت های این دو بوستر پمپ، وجود تجهیزاتی است که در هر دو مدل یکسان نیست. بوستر پمپ های آتشنشانی بر خلاف نوع آبرسانی، فاقد اینورتر یا کلکتور و پرشر ترانسمیتر می باشند. زیرا وظیفه این تجهیز اتوماتیک کردن و کنترل پمپ هاست که عملا در بوستر پمپ دور ثابت بلا استفاده می باشد.
  • از دیگر تفاوت ها در تابلو برق می باشد که در تابلو برق بوستر پمپ آب رسانی درایو کنترل دور موتور وجود دارد که از پرشر ترانسمیتر فرمان گرفته و دور پمپ ها را تنظیم میکند ولی در بوستر آتش نشانی این مورد  وجود ندارد و پمپ با حداکثر ظرفیت خود کار میکند.
  • پرشر سوئیچ یکی دیگر از قطعاتی است که تنها در نوع آتش نشانی وجود دارد. دلیل آن نیز، استفاده خاص این بوستر پمپ ها در مواقع اضطراری است. در این صورت هنگام آتش سوزی اگر یکی از پمپ ها عمل نکرد، توسط پرشر سوئیچ، پمپ های دیگر به عنوان جایگزین شروع به کار خواهند کرد.
  • همچنین بوستر پمپ های آتش نشانی، شامل نوعی خاص از پمپ به نام جوکی پمپ نیز هستند. وظیفه این پمپ، راه اندازی بقیه پمپ هاست.
  • تفاوت آخر این دو نوع بوستر پمپ در نحوه نگهداری و سرویس های دوره ای آن هاست. از آنجاییکه تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ ها در نوع دور ثابت کمتر از نوع دور متغیر است، بنابراین احتمال خرابی در آن ها نیز به شدت کاهش می یابد. در عوض این بوستر پمپ های آتش نشانی جهت اطمینان از عملکرد درست آن ها در مواقع نیاز، باید به صورت پیوسته بازدید و چکاپ شوند. همین موارد دلیل بر کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری بوستر پمپ آتش نشانی نسبت به نوع آبرسانی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها