افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته

کد خبر: 1066406

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، از صعودی شدن روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه پس از یک ماه آرامش نسبی و تعطیلی واحدهای صنفی خبر داد و اعلام کرد که نوسان افزایشی نرخ ارز طی یک هفته اخیر، سبب رشد قیمت‌ سکه و طلا در بازارهای داخلی شده است.

افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته

خبرگزاری ایسنا:  پس از یک ماه تعطیلی مشاغل غیرضروری، واحدهای صنفی و بازارها به سبب محدودیت‌های کرونایی و جلوگیری از شیوع بیشتر، هفته‌ای که گذشت، اولین هفته آغاز فعالیت‌ها بوده است. ایوب اکبری‌پور، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ابتدا باتوجه به بازگشایی بازار پس از یکماه، رسیدگی به امور عقب افتاده هر صنف در این مدت اختصاص یافت، اظهار کرد: براین اساس هفته‌ای که گذشت، هفته‌ای پرمشغله برای کسبه بود. تقاضاهایی طی این مدت وجود داشت و به نوعی پشت در بسته قرار گرفته بود و پس از بازگشایی دال بر کارهای عقب‌افتاده این صنف و سبب ترافیک کاری شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با بازگشایی بازار و آغاز مجدد دادوستدها، قیمت‌های واقعی مشخص می‌شوند. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شده و واضح است، زمانیکه بازارها تعطیل هستند، معاملات رسمی صورت نمی‌گیرد و قیمت‌ها به نوعی کاذب هستند. روزهای ابتدایی هفته که بازار مجدد فعال شد، بدون آنکه شوک خبری یا تحول اقتصادی صورت گیرد، به‌واسطه از سرگیری دادوستدها، قیمت‌ها تقریبا جایگاه واقعی خود را پیدا کرد و به نسبت نرخ ارز و قیمت‌ جهانی طلا، قیمت‌ رسمی و واقعی سکه و طلا در بازار داخلی مشخص شد. 

این مقام صنفی، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر اونس جهانی طلا تغییرات چندانی نداشت و تغییرات آن به چند دلار محدود شد اما از سوی دیگر، بازار ارز در ابتدای هفته پس از ۳۰ دلار رشد نسبت به هفته پیش از آن، در طول هفته نوسان چندانی نداشت و در طول هفته تنها پنج دلار افزایش یافت. صعودی شدن نرخ ارز، سبب رشد بهای طلا و سکه در بازارهای داخلی شد.

رشد  ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه طی یک هفته اخیر

اکبری‌پور با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت با نوسان بازار ارز افزایش یافت و پس چند هفته آرامش صعودی شد، گفت: هر قطعه سکه حدود ۵۰۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت را طی هفته اخیر تجربه کرده است. این در حالی است که از روز گذشته تاکنون قیمت واقعی وجود ندارد؛ چراکه بازار تعطیل بوده و معاملات رسمی انجام نشده است و آخرین قیمت‌ها براساس قیمت‌های معاملاتی روز چهارشنبه است.

وی افزود: بدین ترتیب طی یک هفته اخیر به دو علت افزایش نرخ ارز و افزایش تقاضا، قیمت‌ انواع قطعات سکه و انواع عیارهای طلا، صعودی بوده‌اند. هر قطعه سکه تمام طرح جدید همانطور که اشاره شد با افزایش حدود ۵۰۰ هزار تومانی از حدود ۹ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز از ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. در ابتدای هفته حباب سکه در محدوده ۳۳۰ هزار تومان بود که در روزهای پایانی هفته حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته و در محدوده ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: در روز چهارشنبه قیمت هر قطعه نیم سکه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که به ترتیب نیم سکه ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۴۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۳۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، در روز شنبه که اولین روز معاملاتی پس از چندین هفته تعطیلی بازار بوده است، هر قطعه نیم سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت داشته‌اند.

این مقام صنفی افزود: همچنین در پایان هفته (چهارشنبه) هر مثقال طلا با افزایش حدود ۲۷۵ هزار تومانی، چهار میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش حدود ۶۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، ۹۹۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشت؛ چراکه در ابتدای هفته به ترتیب قیمت هر مثقال طلا چهار میلیون و ۴۵ هزار تومان و هرگرم طلای ۱۸ عیار ۹۳۳ هزار تومان بوده است.

نوسان شدید قیمت طلای جهانی از روز گذشته

اکبری‌پور خاطر نشان کرد: این در حالی است که اونس طلا طی دیروز و امروز ( پنجشنبه و جمعه) نوسانات شدیدی داشته است و از روز گذشته تاکنون مابین ۳۰ تا ۳۵ دلار نوسان افزایشی داشته است. هر اونس جهانی طلا به ۱۸۰۳ دلار هم رسید اما اکنون ۱۸۳۶ دلار است. 

وی تصریح کرد: آغاز واکسیناسیون در کشورهای غربی و سایر کشورها، بسیار عامل تاثیری‌گذاری است و برگشت افراد جهان به زندگی عادی سبب خواهد شد که اقتصاد دنیا و نه‌تنها ایران مجدد رونق گیرد و شکوفا شود و در حال حاضر هم به گوش می‌رسد که رونق اقتصادی خوبی مجدد آغاز شده است. به هر حال درآمد همه مردم دنیا از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، دچار نوسانات و رکود بوده است اما همین کرونا سبب شد که هزینه‌های کلان کاهش یابد.

انتهای پیام

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها