قیمت دلار ارمزو 12مرداد 1400 چقدر شد؟

کد خبر: 1084597

قیمت دلار آمریکا در آخرین ساعات معاملات روز گذشته روی ۲۵ هزار و ۴۸۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار ارمزو 12مرداد 1400 چقدر شد؟

به گزارش خوندنی آنلاین ارزش پول ملی هم یک متغیر اقتصادی و هم یک عامل حیثیتی برای دولت‌هاست، آیا ابزار کنترلی بانک مرکزی در خدمت این تصویرسازی حیثیتی قرار می‌گیرد و قیمت دلار با شروع به کار دولت جدید افت می‌کند؟

قیمت دلار آمریکا در آخرین ساعات معاملات روز گذشته روی ۲۵ هزار و ۴۸۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود. قیمت دلار با ثبت تغییراتی مثبت در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۵ هزار و ۶۷۰ تومان قرار گرفت.

چه متغیرهایی بر روند قیمتی دلار تاثیر خواهند گذاشت؟

قیمت دلار

تحلیلگران معتقدند تا زمانی که دلار مرز حساس ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست ندهد انتظارات کاهشی به صورت جدی در بازار شکل نمی‌گیرد. زمان دور جدید مذاکرات احیای برجام هنوز تعیین نشده است، مذاکرات باید توسط دولت جدید پیگیری شود، احتمالا این موارد باعث به وجود آمدن قدری عدم اطمینان در بازار شده است و بر قیمت دلار یک نیروی صعودی وارد می‌کند.

از طرف دیگر با شروع به کار دولت جدید احتمال دارد قیمت دلار قدری نزولی شود. نرخ ارز گذشته از تاثیری که بر عوامل اقتصادی می‌گذارد یک حالت حیثیتی برای دولت‌ها دارد، در نتیجه احتمال اینکه با شروع به کار دولت جدید مثلا اقداماتی از مجرای بانک مرکزی انجام شود که نرخ دلار را پایین بکشد وجود دارد.

در روز گذشته همراه با کاهش قیمت دلار و قرار گرفتن آن زیر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان حجم عرضه آن در بازار متشکل به صورت معنی‌داری افت کرد و این حدس را به ذهن آورد که بانک مرکزی در حال حاضر تمایل ندارد که از طریق عرضه فشار زیادی بر قیمت دلار وارد کند، اینکه با شروع به کار دولت جدید این رویکرد چگونه تحت تاثیر قرار می‌گیرد در روزهای آتی مشخص خواهد شد.

قیمت طلای جهانی در حوالی ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه صبح به وقت ایران هنوز رشد معنی‌داری که با توجه به اظهارت رئیس فدرال رزرو در هفته گذشته انتظار می‌رفت را ثبت نکرده بود، اما سکه همچنان در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کرد. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات روز گذشته مرز حساس ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را از دست داد و روی ۱۱ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز مرز حساس را پس گرفت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان بود. اندازه حباب قیمت سکه با احتساب قیمت ۱۹۰۹ دلاری برای طلا و قیمت ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومانی برای دلار ۳ درصد به دست می‌آمد.

قیمت سکه در ادامه به روند افزایشی قیمت دلار واکنش نشان داد، تا ۱۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان بالا رفت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۱ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در معاملات امروز به بالای مرز ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشت، به طور کلی جهت انتظارات در بازار دلار کاهشی نیست، قیمت سکه به بالای ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشت. با توجه به عدم اطمینانی که در بازار وجود دارد اگر طلای جهانی همراهی کند رشد بیشتر قیمت سکه محتمل است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها