اوجی: از خام‌فروشی صنایع نفت ایران جلوگیری می‌شو‌د

کد خبر: 1092586

وزیر نفت گفت: صادرات محصولات تولیدی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی در اولویت است و در این راستا زیرساخت‌های اسکله‌های صادراتی منطقه پارس جنوبی توسعه می‌یابد.

اوجی: از خام‌فروشی صنایع نفت ایران جلوگیری می‌شو‌د

جواد اوجی صبح امروز در دومین روز از سفر خود به  منطقه پارس جنوبی، وضعیت اسکله‌های بارگیری و صادرات محصولات تولیدی صنایع پارس جنوبی در بندر سیراف شهرستان کنگان را مورد بررسی قرار داد.

وزیر نفت: زیرساخت‌های اسکله‌های صادراتی پارس جنوبی توسعه می‌یابد

جواد اوجی در این بازدید با بیان اینکه بخشی از محصولات تولیدی تأسیسات و صنایع پارس جنوبی صادراتی است اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌ها برای صادرات محصولات پارس جنوبی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا بنادر و اسکله‌های صادراتی تقویت می‌شود.

وزیر نفت از افزایش صادرات محصولات تولیدی در منطقه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در راستای افزایش زنجیره ارزش در جلوگیری از خام‌فروشی، زمینه افزایش صادرات محصولات تولیدی صنایع پارس جنوبی در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.

وی در بازدید از فازهای مختلف پارس جنوبی روند فعالیت و اجرا این فازها را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: راه‌اندازی فازهای باقیمانده در منطقه پارس جنوبی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس هم بندر صادراتی سیراف همجوار با تأسیسات پارس جنوبی در سایت 2  کنگان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اسکله نخست این بندر به بهره‌برداری رسیده و تاکنون با  استقرار کشتی‌های متعددی در بندر سیراف، محصول بارگیری و صادر شده است.

محمد مشکین‌فام به سوله‌های انبار گوگرد بندر سیراف پرداخت و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی این سوله‌های مکانیزه انبار و صادرات گوگرد تا پایان امسال در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نخستین واحد فاز 14 پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

جواد اوجی همچنین ظهر امروز در بازدید از طرح‌های پارس جنوبی در عسلویه و کنگان استان بوشهر با بیان اینکه تأمین سوخت فصل سرد از دغدغه و اولویت وزارت نفت در شرایط کنونی است اظهار داشت: عملیات تعمیرات اساسی بسیاری از پالایشگاه‌های پارس جنوبی در حال اتمام است تا بیشترین ظرفیت تولید گاز در فصل سرد فراهم شود.

وی از تولید 70 درصد گاز کشور از میدان پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در سفر به منطقه پارس جنوبی آخرین وضعیت برداشت از میدان مشترک گاز پارس جنوبی بررسی و برای رفع چالش‌ها و مشکلات تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وزیر نفت، فاز 14 پارس جنوبی را آخرین پالایشگاه از مرحله نخست توسعه این میدان گازی دانست و خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود زمستان امسال نخستین واحد فاز 14 پارس جنوبی به بهره‌برداری برسد تا کمکی برای تأمین و کسری گاز باشد.

اوجی، شناسایی و برطرف شدن دغدغه‌ها و مشکلات واحدهای کارگری در صنعت نفت را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: در دولت مردمی تمام تلاش این است که دغدغه‌های کارگری شناسایی و برطرف شود و در این راستا برای حل مشکلات و بهبود وضعیت معیشت جامعه کارگری از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

وی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت را جزء تعهدات صنایع و تأسیسات نسبت به مناطق پیرامونی دانست و افزود: با برنامه‌ریزی خوب در مسیر عدالت برای تحقق مسئولیت اجتماعی وزارت نفت حرکت می‌شود.

وزیر نفت، اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع و تأسیسات پارس جنوبی و صنایع مرتبط با وزارت نفت را مورد تأکید قرار داد و گفت: با قراردادی که شرکت ملی گاز برای آموزش نیروهای بومی و پرورش تخصصی و غیرتخصصی آنان برای صنعت نفت و گاز کشور منعقد شده می‌تواند یک الگو برای سایر دستگاه‌ها باشد.

اوجی، استفاده از نیروهای بومی در صنایع وزارت نفت را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: آموزش و پرورش نیروها با هدف افزایش توانمندی نیروهای بومی و اشتغال آنها برای تحقق توسعه این صنعت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها