۴علت بادکردن باتری گوشی و راه حل جلوگیری از آن ها

کد خبر: 1097502
حجم ویدیو: 3.63M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01 دانلود ویدیو

بسیاری از گوشی هایی که باتری شان لیتیومی می باشد امکان دارد که با باد کردن باتری گوشی مواجه شوند. شما شاید با مواجه شدن باتری های باد کرده به این مسئله فکر کنید که باتری های ارائه داده شده به شما تقلبی یا کیفیت پایینی داشته است. ولی باید بدانید این باور اشتباه است.  باتری هایی که باد می کنند  احتمال دارد به دلیل روش های نادرستی که  زمان شارژ کردن گوشی به کار می برید دچار این مشکل شوند. دلایل زیادی برای ورم کردن آنها وجود دارد که شما می توانید از آن دلایل به راحتی جلوگیری کنید.

زمانی که شما گوشی خود را به بهترین روش ممکن شارژ کنید امکان ندارد که با باد کردن باتری گوشی مواجه شوید. بنابراین بهتر است به خوبی شیوه شارژ کردن گوشی را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که شما با دلایل متنوع باد کردن این بخش از گوشی آشنایی داشته باشید امکان دارد که راهکار و راه حل آن را پیدا کنید و بیشتر مراقب گوشی خود باشید. برخی از دلایل مهم باد کردن باتری موبایل را در ادامه بیان می کنیم تا اطلاعات بیشتری قبل از تعویض باتری موبایل داشته باشید.

باد کردن باتری گوشی

دلایل باد کردن باتری گوشی چیست ؟

 شما باید به خوبی بدانید که باد کردن باتری گوشی های لیتیومی می تواند به دلایل متنوعی باشد و بر همین اساس یک دلیل مستقل برای آن نمی توانیم نام ببریم. برخی از مهمترین مواردی که می توانیم به آنها اشاره داشته باشیم عبارت است از :

1. استفاده کردن گوشی در حال شارژ:

یکی از مهم ترین دلایل باد کردن باتری گوشی استفاده از آن در داخل شارژ است به دلیل اینکه باتری همزمان در حال ورودی گرفتن و خروجی دادن است. و تاثیرات بسیار زیادی بر کاهش عمر باتری می گذارد. پس تا حد امکان پس از شارژ کامل از گوشی استفاده کنید.

2. مشکل در تولید و طراحی باتری :

در برخی از موارد امکان دارد که طراحی و تولید باتری های گوشی مشکل داشته باشد و به همین دلیل بعد از مدتی باتری باد کند. به همین دلیل است که شما تنها باید از فروشندگان معتبر گوشی، موبایل خود را خریداری کنید. برندهای معتبر مانند سامسونگ، اپل و ... هرگز در تولید باتری های گوشی اشتباه نمی کنند. ولی آن دسته از تولید کنندگانی که جنس تقلبی به شما می دهند امکان دارد که دچار اشتباهات بیشتری شوند.

3. تمام شدن عمر باتری :

 در برخی از موارد دیگر هم امکان دارد که عمر باتری تمام شود و همین مسئله موجب باد کردن باتری گوشی شود. البته که این دلیل هم زیاد اصولی و درست نمی باشد و شما باید به خوبی زمان خرید به موبایل و برند آن توجه داشته باشید تا باتری گوشی دچار این مشکل نشود.

4. استفاده از شارژرهای غیر استاندارد :

 یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایلی که موجب باد کردن باتری موبایل می شود استفاده نادرست از آن می باشد. توجه نکردن بسیاری از کاربران به برخی از موارد خاص که مربوط به شارژر می باشد این مشکل را برای آنها به وجود می آورد که بهتر است به خوبی این موارد را در نظر داشته باشند. برای مثال شما باید بدانید که استفاده از شارژرهای های غیر استاندارد موجب تورم باتری می شود. متاسفانه بسیاری از کاربران هستند که به این مورد توجه زیادی نشان می دهند و به مواردی که فروشندگان اعلام می کنند بی توجه هستند. در صورتی که شما می خواهید عمر باتری گوشی بیشتر شود باید به خوبی از آن مراقبت کنید و تنها با استفاده از شارژر گوشی آن را شارژ کنید.

باد کردن باتری گوشی

راه حل جلوگیری از باد کردن باتری گوشی :

در صورتی که باتری موبایل شما باد کرده است بدون شک راهکاری جز عوض کردن آن ندارید. در واقع باید بدانید آن دسته از باتری های ورم کرده اصلا درست نمی شوند و شما تنها باید آنها را تعویض کنید. اما بهتر است بدانید که با به کار گیری برخی از مهمترین روش ها می توانید از باد کردن باتری گوشی جلوگیری نمایید. برخی از این راه حل ها که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آنها توجه داشته باشید عبارت می باشد از :

1. استفاده از شارژرهای مناسب :

شما برای شارژ کردن گوشی تنها باید از شارژر ویژه ای که گوشی تان دارد استفاده کنید. دقت داشته باشید که به هیچ وجه از شارژرهای غیر استاندارد نباید استفاده نمایید.

2. طولانی مدت گوشی را درون شارژ نگه ندارید :

برخی از افراد عادت دارند که گوشی خود را یک شبانه روز در شارژ نگه می دارند. این کار شما باعث می شود که به اجزای باتری فشار وارد شود و باد کند. بنابراین از اینکه گوشی را طولانی مدت در شارژ نگه دارید خودداری نمایید.

3. گوشی را خشک و خنک نگه دارید :

شما هرگز نباید اجازه دهید که باتری گوشی به آب بخورد، همچنین دقت داشته باشید که خنک نگه داشتن باطری ها هم تاثیر زیادی در عدم باد کردن باتری گوشی دارد. شما زمانی که باتری در شارژ است نباید از آن استفاده کنید.

4. باتری را به موقع تعویض کنید :

باتری های لیتیومی را باید بعد از دو الی 3 سال عوض کنید. آنها بعد از این مدت کارایی خود را از دست می دهند، بنابراین پیش از اینکه باد کنند آنها را تعویض نمایید.  

جمع بندی:

اگر در زمینه باد کردن باتری گوشی یا سایر مشکلات باتری وشارژ گوشی نیاز به اطلاعات یا پرسش و پاسخ دارید می توانید به منابع معرفی شده زیر مراجعه کنید.

منابع مقاله:

مرجع تعمیرات موبایل به زبان انگلیسی: سایت آی فیکس ایت

مرجع تعمیرات موبایل و تبلت ایران به زبان فارسی : سایت هِلو موبایل

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها