خبر بد برای بورس بازان/چرا بورس ریخت؟

کد خبر: 1097567

عرفان هودی درباره ریزش ۳۶ هزار واحدی بورس امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ افزود: بخش عمده ریزش‌های امروز بازار سرمایه، به دلیل عرضه اوراق‌های دولتی با نرخ ۲۱ درصد در بازار است

خبر بد برای بورس بازان/چرا بورس ریخت؟

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کارشناس بازار سرمایه نوشت: امروز بدلیل عرضه اوراق دولتی، بسیاری از سهامدارن سهام خود را نقد و اقدام به خرید اوراق دولتی می‌کنند.

عرفان هودی درباره ریزش ۳۶ هزار واحدی بورس امروز  ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ افزود: بخش عمده ریزش‌های امروز بازار سرمایه، به دلیل عرضه اوراق‌های دولتی با نرخ ۲۱ درصد در بازار است.

وی ادامه  داد: تا زمانی که اوراق دولتی در بازار به فروش می‌رود فروش سهام در بازار زیاد است، زیرا خرید این اوراق توسط سهامداران از نظر اقتصادی توجیه خوبی دارد.

هودی با اشاره به اینکه تا زمانی که عرضه اوراق دولتی در بازار به پایان نرسد همچنان شاهد افزایش فروش سهام خواهیم بود گفت: بدلیل اینکه عرضه اوراق دولتی در طی سال صورت نمی‌گیرد و در بازه زمانی خاصی انجام می‌شود فشار فروش در بازار افزایش می‌یابد البته با توجه به شرایط بازار، عرضه این اوراق‌ها در زمان مناسب نبود و این مسئله باعث ریزش شاخص کل بورس شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز بازار افت داشته، اما صف‌های فروش سنگین نبود و این موضوع امیدواری به بازار سرمایه می‌دهد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: یکی از دلایل دیگر ریزش شاخص کل بورس، هیجان در بازار است، زیرا بسیاری از سهامداران وقتی با صف فروش یک نماد روبرو می‌شوند اقدام به تصمیمی هیجانی و فروش سهام می‌کنند.

هودی ادامه داد: شایعات، یکی از عوامل بسیار مهم در ریزش شاخص کل بورس است مانند این هفته که شایعاتی، چون افزایش نرخ سود بانکی و کاهش قیمت دلار، باعث افت قیمت سهام در بازار شد.

وی ادامه داد: با توجه به فشار فروش، احتمالا فردا بازار با افت، معاملات خود را آغاز می‌کند و در روز شنبه اگر نقدینگی به بازارتزریق شود روال معاملات تغییر خواهد کرد.

وی بیان کرد: از لحاظ تحلیل تکنیکال بازار از نظر قیمتی اصلاح شده، اما تا اخر مهر ماه از نظر زمانی استراحت می‌کند و شاخص بر روی کانال یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد قرار می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها