راهنمای خرید مبل راحتی از مونیکا چوب

کد خبر: 1103238
راهنمای خرید مبل راحتی از مونیکا چوب

مبل یکی از اساسی‌ترین بخش‌های دکوراسیون فضاهای داخلی است و امروزه به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. مبل‌ها براساس نیاز و سلیقه افراد مختلف، می‌توانند شکل‌های مختلفی داشته باشند؛ اما یکی از پرکاربردترین انواع آن‌ها، مبل راحتی است که تقریبا می‌توان آن‌ها را در هر مکانی که به نوعی مرتبط با استراحت و آسایش انسان باشد، مشاهده کرد. تنوع مبل‌های راحتی آنچنان زیاد است که می‌توان آن‌ها را در هر فضا و با هر سبک دکوراسیونی ست کرد.

این تنوع بی‌نظیر در مدل‌های مبل راحتی، شاید قدری کار را برای انتخاب یک مبل خوب و مناسب برای فضای موردنظرمان سخت کند. از آنجایی که یک انتخاب اشتباه در این زمینه، می‌تواند تاثیر منفی بر زیبایی خانه یا محل کارمان بگذارد، کسب اطلاعات کافی پیش از قیمت و خرید مبل اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر دوست دارید با مبل راحتی و نکات مهم برای خرید آن‌ها بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.    

ساختار مبل راحتی

آشنایی با ساختار مبل راحتی به ما کمک می‌کند انتخاب بهتری برای دکوراسیون داخلی مورد نظر خود داشته باشیم و در این زمینه هوشمندانه‌تر تصمیم‌گیری کنیم. به طور کلی، هر مبل راحتی از چهار بخش اصلی کلاف، پارچه، فوم و اکسسوری تشکیل شده است.

کلاف

کلاف همان اسکلت چوبی است که ساختار اصلی مبل راحتی را تشکیل می‌دهد. نوع چوب به کار رفته برای ساخت کلاف، بر کیفیت و همچنین قیمت محصول نهایی تاثیر می‌گذارد.

فوم

فوم یا اسفنج یکی دیگر از اجزای مهم مبل‌های راحتی است که به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شود. به طور کلی، فوم سرد نسبت به فوم گرم کیفیت بهتری دارد؛ زیرا برای ساخت آن از حرارت غیرمستقیم استفاده شده است و به همین دلیل استفاده از فوم سرد در مبل راحتی، باعث افزایش عمر محصول خواهد شد.

پارچه

پارچه رویه مبل‌های راحتی یکی دیگر از اجزای تاثیرگذار بر زیبایی، کیفیت و قیمت محصول است. برای ساخت این مبل‌ها، از پارچه‌های طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی از این دو استفاده می‌شود که در بین آنها، پارچه‌های مصنوعی و ترکیبی دارای طول عمر بیشتری هستند. زیرا پارچه‌های طبیعی به دلیل ماهیت خود، آسیب‌پذیری بیشتری دارند و استفاده از آن‌ها در مبل‌های راحتی باعث کاهش عمر و زیبایی محصول خواهد شد.

برای ساخت مبل‌های راحتی، معمولاً با ایجاد تغییراتی بر روی پارچه‌های طبیعی و ترکیب آن‌ها با الیاف مصنوعی، پارچه‌ای باکیفیت‌تر می‌سازند و از آن به عنوان رویه مبل استفاده می‌کنند. به این ترتیب، عمر مبل افزایش پیدا می‌کند و زیبایی خود را در طولانی‌مدت حفظ خواهد کرد. درحال حاضر برای بیشتر مبل‌هایی که در ایران ساخته می‌شوند از پارچه جاسمین، مسکو و سایر پارچه‌های چینی مرغوبی که در بازار ایران موجود است، استفاده می‌شود.

اکسسوری

اکسسوری‌ها از دیگر اجزای مبل‌های راحتی هستند که در مرحله نهایی کار به آن اضافه خواهند شد و جنبه زیبایی دارند. از متریال مختلف مثل فلز، انواع پلاستیک و قطعات چرمی برای تزئین مبل راحتی می‌تواند استفاده شود. 

عوامل تاثیرگذار در خرید مبل راحتی

برای خرید مبل راحتی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت تا انتخاب نهایی، یک انتخاب صحیح باشد و نیاز ما را برطرف کند. عواملی که برای قیمت خرید مبل راحتی باید به آن توجه کرد عبارتند از:

کاربرد مبل راحتی

اولین نکته‌ای که برای خرید مبل راحتی باید در نظر بگیریم، کاربرد آن است. ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که هدف‌مان از خرید مبل راحتی چیست؟ آیا آن را برای فضای استراحت خانواده می‌خواهیم یا برای پذیرایی مهمان؟ مبلی که برای نشمین مورد استفاده قرار می‌گیرد نسبت به مبل‌های پذیرایی، حالتی غیررسمی و راحت‌تر دارند و به همین دلیل دستمان را در انتخاب باز می‌گذارند. اگر قرار است مبل راحتی برای فضایی کمی رسمی‌تر مورد استفاده قرار گیرد، باید به سراغ شکل و متریال خاص‌تری رفت.

فضای مبل راحتی

فضایی که در اختیار داریم یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده برای خرید مبل راحتی هستند. کوچکی و بزرگی فضا، دکوراسیون فضا و سایر وسایلی که در آن مکان وجود دارند و حتی محل قرار گرفتن مبل، همگی از عوامل مهمی هستند که در انتخاب مبل راحتی باید به آن‌ها توجه کنیم تا در نهایت انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشیم.  

میزان بودجه

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب ما، میزان بودجه‌ای است که برای خرید مبل راحتی در اختیار داریم. مبل‌های راحتی به دلیل تنوع گسترده‌ای که دارند، دارای رنج قیمت وسیعی هستند. بودجه‌ای که برای خرید مبل راحتی در نظر گرفته‌ایم، می‌تواند انتخاب‌های ما را در یک محدوده مشخص تعیین کند که جنبه خوب آن این است که انتخاب برایمان راحت‌تر خواهد شد.

شکل ظاهری محصول

پس از تعیین کاربرد، فضا و بودجه‌، آخرین موضوعی که بر انتخاب ما برای خرید مبل راحتی تاثیرگذار خواهد بود، شکل ظاهری کار است که در نظر داریم. متریال استفاده شده، رنگ و شکل ظاهری مبل راحتی، مواردی هستند که در نهایت به ما کمک می‌کنند محصول مورد نظر خود را در بازار پیدا کنیم. انتخابی که در این مرحله صورت می‌گیرد، بیش از هر چیز، تحت تاثیر دکوراسیون داخلی فضای مورد نظرمان و سلیقه شخصی ما است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت مبل راحتی

عوامل مختلفی هستند که بر روی قیمت مبل راحتی تاثیر می‌گذارند؛ اما با توجه به تنوع خوبی که در ساخت مبل راحتی وجود دارد، می‌توانیم به راحتی و با هر بودجه‌ای، مبل مورد نظر خود را در بازار پیدا کنیم. به طور کلی، ۳ عامل مهم وجود دارند که بر قیمت مبل راحتی تاثیرگذار هستند.

متریال مورد استفاده

مهم‌ترین عاملی که قیمت مبل راحتی را تعیین می‌کند، متریالی است که در ساخت کار مورد استفاده قرار گرفته‌. نوع چوب کلاف و چوب‌های به کار رفته در بخش ظاهری کار، جنس پارچه، نوع فوم یا اسفنج، جنس پایه و همچنین میزان و جنس اکسسوری‌های استفاده شده برای ساخت مبل راحتی، عواملی هستند که قیمت آن را تعیین می‌کنند. به طور مثال مبل‌های راحتی که در ساخت آن‌ها از فوم سرد استفاده شده باشد قیمت بالاتری نسبت به مبل‌های راحتی دارای فوم گرم دارند.

فرآیند کار

میزان کاری که برای ساخت مبل راحتی انجام می‌شود، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن است. شکل کلاف و طراحی بخش ظاهری مبل، از جمله عوامل تعیین‌کننده قیمت آن هستند. هرچه مبل دارای جزئیات بیشتری باشد و فرآیند ساخت آن دشوارتر باشد، طبیعتا قیمت نهایی محصول نیز بالاتر خواهد بود.

زیبایی محصول

جدا از متریال مصرف شده برای ساخت مبل و همچنین میزان دشواری فرآیند ساخت محصول، زیبایی کار نیز عاملی تاثیرگذار بر نحوه قیمت‌گذاری مبل راحتی است. به طور معمول مدل‌هایی که محبوبیت بیشتری در بازار دارند، دارای قیمت بالاتری نیز هستند.

جمع بندی و اطلاعات بیشتر

مبل‌های راحتی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین مبل‌های موجود در بازار هستند. این مبل‌ها به دلیل تنوع خوبی که در شکل، متریال و قیمت دارند، می‌توانند انتخاب افراد زیادی باشند. مبل‌های راحتی را می‌توان در بخش‌های مختلف فضای خانه و همچنین در فضاهای کاری استفاد کرد. شاید با وجود چنین تنوع گسترده‌ای در بین مبل‌ها راحتی، کار خرید آن‌ها کمی برایمان دشوار شود؛ اما با کسب اطلاعات کافی درمورد این مبل‌ها از طریق مطالعه و همچنین دریافت مشاوره از فروشگاه مبلمان مونیکا چوب، بدون شک می‌توان انتخاب دقیق‌تر و هوشمندانه‌تری داشت و در نهایت یک مبل راحتی عالی و مناسب برای فضایی که در نظر داریم، خریداری کنیم.

جهت اطلاعات بیشتر و دیدن انواع مدل‌های دیگر از سایت مونیکا چوب (monicawoodco.com) دیدن فرمایید.

آدرس، شماره‌ها و اطلاعات بیشتر جهت بازدید و خرید حضوری: تهران، اکباتان مجتمع مگامال طبقه F2 - تلفن:  55245293 - 021

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها