تکنیک های سئو برای افزایش فروش اینترنتی

کد خبر: 1105004
تکنیک های سئو برای افزایش فروش اینترنتی

هدف تمام کسب و کارها برای بقا و ماندگاری افزایش فروش و دستیابی به سودآوری است. در دنیای امروز  رونق کسب و کارهای اینترنتی نسبت به گذشته موجب شده تا رقابت هم بین آن ها برای افزایش فروش و رسیدن به سود بیشتر سخت تر شود. همین عامل سبب شده تا کارفرمایان به دنبال راه هایی برای افزایش فروش باشند.

در این میان تکنیک های سئو برای افزایش فروش اینترنتی با توجه به کارآمدی، قیمت مناسب تر و ماندگاری بیشتر نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مورد استقبال صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است. در سال های اخیر بزرگترین کسب و کارهای اینترنتی در سراسر دنیا همچون آمازون و در ایران دیجی کالا، علی بابا و ... با استفاده از خدمات سئو توانستند سود خود را به میلیاردها تومان افزایش دهند. بنابراین  در این مقاله از نبض مارکتینگ قصد داریم مهمترین تکنیک های سئو برای افزایش فروش اینترنتی را به شما معرفی می کنیم.

تاثیر سئو بر کسب و کارهای اینترنتی

بررسی ها نشان می دهد که بیش از 87% کاربران از طریق موتورهای جست و جو وارد وب سایت ها می شوند. از این میان تقریبا نیمی از آن ها حدود 50% محصولات یا خدماتی که نیاز دارند را به صورت اینترنتی خریداری می کنند. این آمار قابل توجه است از این رو قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و لینک های بالاتر برای وب سایت هایی که کسب و کار اینترنتی از نوع فروش دارند بسیار مهم است . زیرا کاربر معمولا روی لینک 1 تا 3 کلیک می کند و اگر محصولی را که به دنبال آن است پیدا کند دیگر وارد وب سایت هایی که در لینک های پایین تر است نمی شود. به این ترتیب است که تاثیر سئو بر کسب و کارهای اینترنتی اهمیت خود را نشان می دهد.

چطور در صفحه اول گوگل باشیم؟

این سوال، سوال اکثر صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است که با با سرچ کردن آن در  موتورهای جست و جو به پاسخ سئو و بهینه سازی وب سایت می رسند. سئو و بهینه سازی فرآیندی است که سئوکار با استفاده از آن سعی می کند سایت ها را در لینک های بالای گوگل قرار دهد و کسب و کار مورد نظر را به سود دهی برساند. البته سئو سایت به این راحتی ها هم نیست برای رسیدن به جایگاه های بالای گوگل سئوکاران از تکنیک های خاصی استفاده می کنند. این تکنیک های سئو در نهایت باعث افزایش فروش کسب و کارهای اینترنتی می شود.

7 مورد از تکنیک های سئو برای افزایش فروش اینترنتی  

برای افزایش فروش کسب و کارهای اینترنتی از طریق سئو و بهینه سازی وب سایت ها راه های بسیاری وجود دارد که ما به 7 مورد از مهم ترین تکنیک های سئو برای افزایش فروش اشاره می کنیم.

انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی

مهمترین سنگ بنای استراتژی سئو کلمات کلیدی هستند. انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی یکی از تاثیرگذار ترین تکنیک های سئو برای افزایش فروش است. زیرا ورودی هایی که از طریق جستجوها جذب وب سایت شما می شوند اغلب از طریق کلمات کلیدی است. بنابراین انتخاب کلید واژه ها که قرار است از آن ها ورودی گرفته شود بسیار مهم است. همین ورودی هاست که منجر به به فروش و کسب درآمد برای کسب و کار شما می شود. بنابراین باید سئو کار شما بتواند با استفاده از ابزارهای سئو مانند: keyword planer و تحقیق بازار کلید واژه های کسب و کار شما را به خوبی مشخص نماید تا برای آن کلید واژه طبق اصول سئو تولید محتوا انجام شود.

مثلا اگر شما یک فروشگاه اینترنتی در زمینه صنایع ساختمان باشید، کلید واژه خرید کاشی، خرید سرامیک، خرید شیرآلات و... جزء کلیدواژه های اصلی سایت شماست که می توانید از آن ها برای سایت خود ورودی جذب کنید .بعد از تعیین کلید واژه های اصلی باید طبق اصول سئو برای آن ها تولید محتوا انجام شود.

گرفتن ورودی از طریق تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای سئو شده یکی از تکنیک های سئو برای افزایش فروش کسب و کارهای اینترنتی است. با گسترش  اطلاعات و تغییر الگوی مردم برای خرید، محتوا جایگاه ویژه ای در گوگل برای جذب مخاطب کسب نموده است. بسیاری از افراد زمانی که نیاز به خرید کالایی را در خود احساس می کنند حتی اگر تصمیم به خرید اینترنتی هم نداشته باشند حتما در مورد آن کالا و ویژگی های آن، برندهای مشهور آن کالا جستجو می کنند تا اطلاعاتی را به دست بیاورند. بسیاری از این جستجو ها منجر به ورودی برای وب سایت ها و فروش برای آن ها می شود. اما حتی اگر این جستجوها و خواندن محتواها منجر به خرید هم نشود به برندسازی شما کمک می کند.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای رشد مخاطبان

گسترش استفاده کاربران از موبایل و فعالیت آن ها در شبکه های مجازی این فرصت را برای شما فراهم می کند که به عنوان یک کسب و کار اینترنتی برای برند سازی در آن شبکه ها فعالیت کنید. از آن جایی که کاربران شبکه های اجتماعی  چیزی حدود 80% درصد مردم هستند، با شناختن برند شما در این شبکه ها، در موتورهای جستجو برای خرید برند شما را جست و جو خواهند کرد و به این ترتیب وارد وب سایت شما می شوند. این می تواند منجر به فروش و البته افزایش سود برای شما گردد. بنابراین تمرکز روی شبکه های اجتماعی از مهمترین تکنیک های سئو برای افزایش فروش می باشد. همچنین شما می توانید از شبکه های اجتماعی به سایت خود لینک دهید که این مسئله موجب افزایش اعتبار و افزایش ترافیک سایت شما نیز می شود.

 بهبود سرعت صفحات وب سایت

حتما تا به حال برای شما پیش آمده است که کلمه ای را سرچ کنید لینک وب سایتی در رتبه های بالای گوگل نیز باشد اگر روی آن کلیک کند و لود صفحه سایت کمی بیش از 2 ثانیه طول بکشد به احتمال زیاد منصرف می شوید و سایت مورد نظر را می بندید. این یکی از نکاتی است که صاحبان وب سایت ها باید بسیار به آن توجه کنند. زیرا این مسئله به مرور ورودی های شما را کاهش می دهد و ترک صفحه پیش از لود شدن آن از طرف گوگل به شما امتیاز منفی می دهد و رتبه شما را افزایش می دهد. گوگل اعلام کرده که از جولای 2018 سرعت صفحه را به عنوان عاملی برای رتبه بندی جستجوهای موبایلی در نظر می گیرد.  می دانید که اگر از صفحه اول نتایج خارج شوید و حتی به صفحه دوم بروید دیگر انگار وجود ندارید. یک اصطلاحی در بین سئوکاران رایج است که می توانید فردی را بکشید و در صفحه دوم گوگل دفن کنید بدون اینکه کسی آن را پیدا کند. با استفاده از ابزارهای آنالیز سئو مانند: GTMETRIX می توانید سرعت صفحات مختلف سایت خود را آنالیز کنید. ایرادات را بیابید و سرعت صفحات را بهبود دهید. این مسئله قطعا در افزایش ورودی ها و در نتیجه افزایش فروش نقش مهمی خواهد داشت. همچنین می توانید با استفاده ابزار رایگان Page Speed Insights   سرعت سایت خود را تست کنید.

استفاده از سئو برای موبایل فرندلی شدن

بر اساس رتبه بندی سایت الکسا تقریبا 80 درصد سایت های برتر در سراسر جهان سایت خود را برای کاربران موبایل هم رسپانسیو کرده اند. همچنین طبق آمارهایی که سایتStatista  منتشر کرده است بیش از نیمی از ترافیک  سایت ها از طریق سرچ های موبایل است. مثلا در آسیا بیش از 67 درصد ترافیک سایت ها از طریق کاربران گوشی های موبایل ایجاد می شود. بنابراین اگر سایت شما برای گوشی های موبایل رسپانسیو نشده باشد چه از جنبه محتوا و چه از نظر طراحی و همچنین سرعت و فاکتورهای دیگر حجم زیادی از کاربرانی که می توانستند تبدیل به مشتری های سایت شما شوند را از دست می دهید. با استفاده از تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت می توانید سایت خود را برای کاربران گوشی ها هم موبایل فرندلی کنید که این قطعا در افزایش سهم فروش کسب و کار شما در بازارهای اینترنتی تاثیر به سزایی خواهد داشت.  شما می توانید با استفاده از ابزارهای Mobile friendly گوگل، ابزار page speed گوگل، ابزاهای شبیه ساز موبایل، به کمک حالت موبایل در کروم موبایل فرندلی بودن سایت خود را چک کنید.

کار کردن روی سئو لوکال ( محلی )

بررسی ها نشان می دهد که بیش از 70 درصد جستجوها در فضای آنلاین  نتایج محلی دارد. بنابراین زمانی که می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید ضروری است که به این عامل توجه ویژه داشته باشید. باید محتواهای محلی تولید کنید. زیرا بسیاری از افراد در جستجوی خود برای خرید یک کالا یا دریافت خدمات نام محل زندگی خود را نیز برای دریافت کالا یا خدمات مورد نیاز خود از یک کسب و کار سرچ می کنند. مثلا شخصی که در تهران است و قصد سئو سایت خود را  دارد. به احتمال زیاد سرچ می کند سئو در تهران اگر شما محتوایی با این عنوان داشته باشید می توانید از این طریق ورودی بگیرید، و این ورودی را تبدیل به مشتری نمایید.

بهینه سازی ساختار سایت

بهینه سازی ساختار سایت از نظر موتورهای جستجو بسیار مهم است. شاید بپرسید ساختار سایت چه ارتباطی به فروش دارد؟ مسئله اینجاست که زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود و قصد خرید یا دریافت خدمات دارد باید اطلاعات مورد نیاز خود را سریع پیدا کند در غیر این صورت ممکن است از سایت خارج شود. بنابراین قرار دادن اطلاعات ضروری در ساختار بالای وب سایت به گونه ای که به راحتی در دسترس قرار بگیرد بسیار مهم است. مسئله دیگر اصول لینک سازی داخلی است، که مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش می دهد. همچنین می تواند با هدایت کاربر به صفحات مناسب و مرتبط به خصوص در سایت های فروشگاهی با ایجاد احساس نیاز، کاربر را برای خرید دیگری نیز ترغیب کند. علاوه بر این لینک سازی داخلی صحیح می تواند موجب می شود کاربر مدت زمان بیشتری در سایت شما باشد و این از نظر گوگل یعنی سایت شما سایت مفیدی برای کاربران بوده است. به این ترتیب گوگل رتبه شما را در صفحات SERP  گوگل بهبود می دهد و این مهمترین عاملی است که فروش را برای کسب و کار شما افزایش می دهد. زیرا حضور در رتبه های برتر گوگل یعنی افزایش ورود کاربران به سایت و این همان چیزی است که کسب و کارها برای افزایش فروش خود به دنبال آن هستند.

تبلیغات یا سئو؟؟

تبلیغات و سئو هر دو در جهت افزایش فروش اینترنتی کسب و کار شما موثر هستند اما با توجه به معایب و مزایایی که هر کدام از آن ها دارند، همچنین با توجه به استراتژی که برای کسب و کارتان در پیش گرفته اید می توانید یکی از این دو روش و یا بهتر است هر دو را در استراتژی خود بگنجانید. ممکن است بر اساس استراتژی که دارید در زمانی مجبور باشید که در لینک 1 گوگل قرار بگیرید خب طبیعتا با سئو نمی توانید یک شبه به این جایگاه دست یابید. در این زمان استفاده از تبلیغات گوگل ادز که یکی از راه های تبلیغات اینترنتی است سریع تر شما را به خواسته ای که دارید می رساند. اما در نظر داشته باشید که قرار گرفتن در لینک 1 گوگل با تبلیغات گوگل ادز تنها ترافیک سایت شما را افزایش می دهد و نمی تواند در رتبه گیری شما در SERP گوگل موثر باشد. همچنین جایگاهی که کسب کرده اید به همان آسانی که به دست آمده با تمام شدن تعداد کلیک هایی که خریداری کرده اید تمام خواهد شد. اما سئو روشی است که به سختی می توانید خود را به رتبه های بالای گوگل برسانید اما در عوض زحمتی که کشیده اید به آسانی از دست نمی رود و رتبه شما مدت ها باقی خواهد ماند. البته برای ماندن در جایگاه بالای  SERPگوگل که با سئو کسب کرده اید هم باید به صورت دوره ای بهینه سازی انجام دهید. برای اینکه بتوانید سئو سایت خود را با موفقیت انجام دهید می توانید به مجموعه نبض مارکتینگ و کارشناسان با تجربه ای که دارد اعتماد کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها