3 نکته و ترفند برای افزایش سرعت اینترنت مودم

کد خبر: 1111591
3 نکته و ترفند برای افزایش سرعت اینترنت مودم

زندگی ما به نوعی با اینترنت و جهان دیجیتال پیوند داده شده و زندگی کردن بدون اینترنت واقعا کاری سخت و دور از ذهن است. اینترنت پرسرعت هم یکی از مهمترین چیزهایی است که با آنلاین شدن زندگی به آن دائما احتیاج داریم. خصوصا از زمانی که ویروس کرونا زندگی عادی افراد جهان را مختل کرده وابستگی بیشتری با دنیای دیجیتال پیدا کرده ایم و نداشتن اینترنت و قطعی آن بیشتر شبیه به یک کابوس شده است. زمانی که کلاس آنلاین داریم و یا امتحان آنلاین داریم قطع شدن اینترنت بسیار ترسناک است و واقعاً مشکل ساز می­شود. می­بینیم که داشتن اینترنت پر سرعت و بدون قطعی و داشتن گوشی ها و تبلت های دیجیتال و با کیفیت یکی از مهمترین دغدغه هایی هستند که امروزه با آن مواجه هستیم و دنیای تکنولوژی روز به روز پیشرفت تر و بزرگ تر می­شود و برای آن که از این دنیا عقب نمانیم باید با تکنولوژی جدید همراه شویم. برای این که بتوانیم این کار را انجام دهیم یکی از کارهایی که می­توانیم بکنیم این است که روش های ارتقا سرعت اینترنت را یاد بگیریم. اینجا چند روش کاربردی برای شما داریم پس با ما همراه باشید.

  1. ارتقا مودم

در ایران یکی از چیزهایی که دائماً باعث شکایت کاربران از سرعت اینترنت می‌شود داشتن اینترنت مخابرات است و اینترنت مخابرات جدا از اینکه قیمت پایینی دارد سرعت بسیار پایینی هم دارد و این موضوع و قطعی های دائم آن بسیار آزار دهنده است. برای حل این مشکلات میتوانید از اینترنت همراه اول استفاده کنید و یک مودم سیم کارت خور بخرید.

اگر چیزی در مورد پینگ شنیده باشید میدانید که عدد پینگ هرچه پایین تر باشد سرعت اینترنت شما بالاتر است و در واقع لگ کمتری دارید. در واقع پینگ با عدد پایین نشان دهنده ارتباط قوی تر با سرور اصلی میباشد که این عدد در اروپا و آمریکا حدود ۰ تا ۲۰ است. پینگ در ایران عدد هایی مانند ۱۰۰ تا ۱۶۰ را نشان می‌دهد که این یعنی سرعت بسیار پایین اینترنت در ایران. به عنوان مثال زمانی که می­خواهید با یکی از بستگان خود در خارج از کشور به صورت تصویری صحبت کنید زمانی که شما حرف میزنید صدا و تصویر شما چند دقیقه دیر به دسته طرف مقابل تان میرسد که این نشان دهنده پینگ بالا در ایران می باشد. به همین منظور میتوانید به جای استفاده از اینترنت مخابرات که سرعت پایینی دارد از اینترنت های سیم کارت مانند اینترنت همراه اول استفاده کنید. تنها با خرید یک مودم همراه اول پینگ اینترنت خود را می‌توانید حتی به ۲۰ هم برسانید.

مودم های روتر همراه اول یا مودم های مسیریابی که میتواند میان شبکه‌های محلی کوچک ارتباط برقرار کند یکی از جدیدترین و مهمترین روشهای ارتباطی جدید در دنیا میباشد که همراه اول با تولید مودم روتر 3G و 4G و 5G تحول عظیمی در سرعت اینترنت و انتقال داده ها در مقیاس کوچک ایجاد کرده است. شما میتوانید برای اینکه سرعت اینترنت بالا تری داشته باشید از این مودم ها با قیمت مناسب برای خانه یا محل کار خود تهیه کنید.

  1. ارتقا وسایل دیجیتال

ارتقاء وسایل دیجیتال یکی دیگر از روش های افزایش سرعت اینترنت می‌باشد. برای آنکه اینترنتی با سرعت بالاتر داشته باشید ابتدا باید قبل از اینکه مودم و تنظیمات آن را تغییر دهید از یک وسیله دیجیتال قدرتمند استفاده کنید تا بتواند سرعت بالای اینترنت را به خوبی ساپورت کند. برای این کار هم ما خرید تبلت سامسونگ از سری نوت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برند سامسونگ با تولید انواع گوشی ها و تبلتهای با کیفیت و با اندروید های بالا توانایی پشتیبانی از سرعت بالای اینترنت را دارد. سامسونگ با ارتقاء اندروید گوشی های خود تا اندروید ۱۲ یکی از قدرتمندترین لوازم دیجیتال مورد نیاز برای داشتن یک اینترنت قوی را به بازار عرضه کرده است و در واقع این گوشی ها و تبلت ها تا حد زیادی میتوانند در سرعت اینترنت دریافتی موثر باشند و دلیل این امر این است که توانایی دریافت اینترنت پرسرعت را به میزان بالا دارند.

  1. تغییر چنل مودم

اگر دقت کرده باشید در خانه یا محل کار همیشه محل های وجود دارند که اینترنت آنها از بقیه قسمت ها ضعیف تر هستند و همچنین قسمت هایی هم وجود دارند که اینترنت بهتری نسبت به جاهای دیگر دارند. یکی از دلایل این اتفاق این است که چنل مودم شما با مودم همسایه های شما یکی میباشد که این باعث ایجاد اختلال در سرعت اینترنت شما می‌شود. برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید باید نرم افزاری به نام وای فای آنالیز را بر روی گوشی خود نصب کنید که این نرم افزار هم برای گوشی های اندروید موجود است و هم برای گوشی های ios. پس از اینکه نرم افزار را نصب کردید و وارد آن شدید نرم‌افزار به شما یک گراف می‌دهد که با نام چنل گراف می‌بینید سپس باید این چنل گراف را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین چنل برای آنتن دهی در منزل خود را پیدا کنید. در این گراف قدرتمندترین چنل با رنگ قرمز نمایش داده میشود. شما باید عدد این چنل را ببینید و آن را به خاطر بسپارید سپس باید به آدرس مودم خود بروید. این آدرس در بسیاری از مودم ها عدد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است. این عدد را در مرورگر خود سرچ کنید و سپس قسمتی باز خواهد شد که از شما یوزرنیم و پسورد میخواهد. یوزرنیم و پسورد عموما به ترتیب یوزرنیم:ادمین و پسورد:ادمین یا یوزرنیم:ادمین و  پسورد:پسورد می‌باشد. زمانی که وارد پنل شدید در قسمت وایرلس باید دکمه وایرلس بیسیک را بزنید در این قسمت به دنبال چنل بگردید. اصولاً تنظیمات چنل روی اتوماتیک می‌باشد شما باید آن را تغییر داده و عددی که در نرم افزار وای فای آنالیز دیده بودید را اینجا بنویسید.

اکنون چنل شما با زدن دکمه اپلای تغییر خواهد کرد و برای چک کردن اینکه سرعت اینترنت بهتر شده یا نه دوباره باید به نرم افزار وای فای آنالیز بروید و دوباره را چک کنید و ببینید آیا روی بهترین سرعت قرار دارد یا نه. همچنین برای آنالیز و مدیریت شبکه با گوشی اندروید خود می توانید از این نرم افزار ها استفاده کنید.

روشهایی که در اینجا به آنها اشاره شد تنها چند نکته کوچک در افزایش سرعت مودم میباشد و اگر می‌خواهید سرعت اینترنت شما بسیار از چیزی که هست فراتر رود می‌توانید از دیگر روش‌های تنظیمات مودم نیز استفاده کنید تا سرعت بالاتری از اینترنت را مشاهده کنید.

نویسنده: سارا اقبالی

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها