اینترنت و زندگی دیجیتال در سال 2025

کد خبر: 1111663

اینترنت چیزی شبیه به برق می‌ماند! هرروز شاهد آن هستیم که اینترنت در تمام زندگی ما رسوخ کرده است؛ بدون اینکه قابل مشاهده باشد. موضوع این است که جهان به‌سرعت در حال حرکت به سمت اتصالی هم جانبه و کامل و با اینترنت است؛ به‌طوری که اینترنت و فناوری دیجیتال به شکل عمیقی در زندگی همه مردم جهان رسوخ کرده است.

اینترنت و زندگی دیجیتال در سال 2025

شاید تصور کرده باشید که تمام رشدی که فناوری اینترنت از ابتدا تا به امروز می‌توانسته داشته باشد، این است که در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنیم و یا اینکه خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهیم.

البته برای دستیابی به همین میزان از فناوری دیجیتال نیز بیش از هر چیزی نیاز به بسته‌های اینترنتی داریم. اپراتورهای تلفن همراه نیز در کشورهای مختلف جهان، سعی می‌کنند بسته‌های اینترنت را با قیمتی مقرون به‌صرفه در اختیار کاربران قرار دهند. به‌طور مثال با طرح اینترنت همراه اول و یا بسته اینترنت نامحدود همراه اول می‌توانید مدت زمان بیشتری از فضای نامحدود اینترنت استفاده کنید.

اما این تمام چیزی نیست که اینترنت در اختیار ما خواهد گذاشت. با توجه به اینکه فناوری دیجیتال و اینترنت با سرعتی عجیب در حال رشد و حرکت به سمت جلو است؛ در این صفحه قصد داریم تغییرات جهان را با پیشرفت اینترنت بررسی کنیم.

مثل برق زندگی را پیش ببرید!

فناوری دیجیتال با ارائه شکل جدیدی از فناوری با نام اینترنت اشیاء به همه مردم کمک می‌کند که بتوانند مثل برق امور مختلف زندگی را پیش ببرند. محاسبات موبایلی، روشن و خاموش کردن  و استفاده از انواع لوازم‌خانگی و یا خرید کالاها و خدمات با سرعتی شگفت‌انگیز و فقط با یک دستور ساده اینترنتی انجام خواهد شد.

ارتباط مردم جهان، نزدیک‌تر و بیشتر از همیشه

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین و مفیدترین و شاید درعین‌حال بدترین تاثیری که رشد فناوری دیجیتال و اینترنت در آینده خواهد داشت، گسترش ارتباطات مردم جهان خواهد بود. اینترنت مانند یک محیط محاسباتی و شبکه‌ای جهانی، به‌صورت فراگیر و نامرئی همه مردم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و مردم از طریق فناوری اینترنت ارتباطات بیشتری با هم پیدا می‌کنند.

در حال حاضر بیش از 7 میلیارد انسان در سیاره خاکی زندگی می‌کنند و هرروز ارتباطات بیشتری با هم پیدا می‌کنند. این موضوع می‌تواند موجب کاهش قدرت دولت‌ها بر کنترل ملت‌ها باشد. به عبارت دیگر مرزهای جغرافیایی در عمل قدرت کمتری پیدا خواهند کرد و هر فردی در هر قسمت از کره زمین به‌راحتی با افراد دیگری از این کره خاکی ارتباط برقرار می‌کند.

سرعت شگفت‌انگیز در اینترنت

در حال حاضر بالاترین سرعتی که از بسته‌های اینترنت انتظار داریم، سرعت 4G و بعد از آن در بهترین شرایط اینترنت 5G است. اما این حجم از سرعت اینترنت، فقط گزینه مناسبی برای شرایط امروز محسوب می‌شود. با توجه به اینکه در آینده فناوری دیجیتال و اینترنت به شکل بسیار بیشتری در زندگی مردم رسوخ می‌کند، این حجم از سرعت نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد و به زودی خبرهایی از 6G  به گوش می رسد.

به همین دلیل باید انتظار اینترنتی با سرعت‌های شگفت‌انگیز باشیم. در کمترین حالت می‌توان تصور کرد که اینترنت 10G در آینده ناگزیر خواهد بود. به عبارت دیگر پلتفرم فناوری اینترنت تا 10 برابر بیشتر از سرعت فعلی خواهد رسید و می‌توان سرعت 10 گیگابایت در ثانیه را انتظار داشت.

البته ذکر این نکته مهم است که برای دستیابی به این پلتفرم باید زیرساخت‌های مناسب برای راه‌اندازی شبکه‌های بهتر اینترنت صورت گیرد. بنابراین بیش از هر چیز باید زیربناهای قدیمی به‌روزرسانی شود.

اینترنت اشیاء در ابتدای راهی طلایی و طولانی

موضوع این است که رسیدن به فناوری‌های دیجیتال آینده، بدون وجود شبکه و اینترنت قابل تصور نیست. به همین دلیل تمام پژوهشگران معتقد هستند که دنیای آینده به شکل عجیبی روی اینترنت تمرکز کرده است.

در این میان اینترنت اشیاء بدون تردید در ابتدای راه خود قرار دارد و مسیری طولانی در پیش دارد. پیش‌بینی‌های مختلف نشان می‌دهند که تا سال 2022 تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء از مرز 20 میلیارد عدد عبور خواهد کرد و به عدد 500 میلیارد خواهد رسید.

اگرچه در حال حاضر و در کشور ما از اینترنت اشیاء به شکل واقعی آن استفاده نمی‌شود و زیرساخت‌های آن به‌صورت واقعی در ایران وجود ندارد؛ اما زمان رسیدن به این فناوری جذاب چندان دور نیست.

تصور کنید که در ماشین خود در حال رانندگی هستید و گوشی هوشمند شما به یخچال هوشمند در خانه متصل است. در این میان یخچال هوشمند پیغامی به گوشی می‌فرستد و شما را از تمام شدن گوشت  و یا شیر باخبر می‌کند. درعین‌حال گوشی هوشمند هم در همین زمان نزدیک‌ترین سوپرمارکت که شیر و گوشت داشته باشد، به شما معرفی می‌کند و آدرس آن روی سیستم گوشی ظاهر می‌شود. در حال حاضر نیز بعضی از تلویزیون ها بسیار هوشمند شده اند و از این قابلیت برخوردارند. اگر به فکر خرید تلویزیون هستید اما از لحاظ مالی بودجه تلویزیون هوشمند را ندارید با خرید قسطی تلویزیون هوشمند از این قابلیت لذت ببرید.

اینترنت

رشد اینترنت، گامی مفید به سمت رشد سلامت

شاید یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین مزایایی که رشد اینترنت می‌تواند در آینده برای انسان به ارمغان بیاورد، بهبود و انقلاب در سلامت خواهد بود. فناوری اینترنت گامی موثر در جمع آری اطلاعات سلامت برمی‌دارد و می‌تواند در جهت ارتقای سلامت افراد جامعه مفید باشد.

همچنین دولت‌ها و ارگان‌های سلامت و بهداشت اطلاعات مختلفی درباره وضعیت سلامتی، رژیم غذایی و میزان فعالیت‌های روزانه مردم جمع می‌کنند و درنتیجه می‌تواند در جهت بهبود سلامت جامعه موثر باشد. البته این اطلاعات می‌تواند مفید  و در عین حال نشان‌دهنده ضعف‌های ما باشد. به این معنا که اطلاعات ژنتیکی و سلامتی به‌طور کامل در اختیار ارگان‌های بهداشتی قرار خواهد گرفت و ممکن است موجب جداسازی ما از سایر افراد جامعه شود و این چندان خوشایند نیست.

موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از جذابیت‌های عصر دیجیتال و رشد فناوری اینترنت و شبکه در آینده خواهد بود و در آینده باید انتظار رشد بیشتر این فناوری باشیم. رشدی که مزایا و معایب زیادی در زندگی دارد و حتما حریم شخصی را از ما خواهد گرفت؛ به‌طوری که اطلاعات شخصی خود را فدای زندگی راحت‌تر خواهیم کرد.

به هر صورت اینترنت و  فناوری دیجیتال زندگی همه ما را به شکلی در برگرفته است و بنابراین بهتر است از آن لذت ببریم. برای این کار به دنبال بسته‌های اینترنت مناسب با قیمت مقرون به‌صرفه و مناسب باشید. اپراتورهای مختلف تلفن همراه بسته‌های اینترنت مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این میان طرح اینترنت همراه اول و یا بسته اینترنت نامحدود همراه اول می‌تواند گزینه جذابی برای پیوستن به دنیای بزرگ شبکه و استفاده از فناوری دیجیتال باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها