قیمت گلاب با پودر طلا چند؟

کد خبر: 1111872

گلاب در دوره کرونا گران شده است. برخی فروشندگان می‌گویند علت افزایش قیمت گلاب به افزایش قیمت حمل و نقل و نرخ دستمزد ارتباط دارد اما علاوه بر این چه عواملی در افزایش قیمت گلاب نقش داشته است؟

قیمت گلاب با پودر طلا چند؟

تقاضا برای خرید گلاب در دوران کرونا بالا گرفته است. از زمان شیوع ویروس کرونا تجویز داروهای گیاهی باب شد. همین مساله افزایش بی‌سابقه مصرف گلاب را در سال‌های اخیر به همراه داشته است.

اخیرا کاربران فضای مجازی هم نسبت به افزایش قیمت گلاب واکنش نشان دادند. یکی از کاربران نوشته‌ است: « چند روز پیش نگاهم افتاد به گلاب یک لیتریی که داشتم. تاریخ تولیدش آذر ۹۹ بود و قیمت آن ۲۶ هزار تومان حالا اما همون گلاب قیمتش به ۷۰ هزار تومان رسیده است.»

بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزان‌ترین گلاب ۴۳۰ لیتری در فروشگاه‌های اینترنتی ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان است اما عجیب آن که گران‌ترین گلاب نیز در همین فروشگاه‌ها با تخفیف ۱۰ درصدی ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

ارزان‌ترین گلاب ۴۳۰ لیتری در فروشگاه‌های اینترنتی ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان است اما گران‌ترین آن ۴۵۰ هزار تومان است.

فروشندگان اما می‌گویند علاوه بر افزایش تقاضا، بالا رفتن نرخ دستمزد و حمل و نقل در گرانی گلاب بی‌تاثیر نبوده است.

در همین حال رئیس اتحادیه صنف عطار و سقط فروش به تجارت‌نیوز گفت: چهار عامل در افزایش قیمت گلاب اثرگذار است. افزایش قیمت گل، نرخ دستمزد، کرایه حمل و نقل و خشکسالی از عواملی است که در گرانی گلاب تاثیر گذاشته.

قیمت گلاب

علیرضا رضایی قهرودی به تجارت‌نیوز توضیح داد: امسال در زمان برداشت دستمزد چیدن گل در شهرستان‌ها نسبت به سال گذشته چند برابر شده بود. اکثر کسانی که گل محمدی را می‌چینند کارگران افغانستانی هستند. سال گذشته نرخ دستمزد این کارگران حدودا ۱۰۰ هزار تومان بود اما امسال همین کارگران از کشاورزان روزانه ۳۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

گلاب وارداتی نداریم

او ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید گلاب زیاد شده است. این در حالی که به دلیل خشکسالی امسال وضعیت تولید چندان زیاد نبود و همین تقاضا باعث شد گلاب در بازار گران شود.

رضایی قهرودی بیان کرد: تاکنون هیچ گلابی وارد ایران نشده است. بیشتر گلاب‌های ایرانی به کشورهای منطقه صادر می‌شوند.

پیش‌تر، رئیس اتحادیه صنف عطار و سقط فروش به ایلناگفته بود: عطاری‌ها اجازه ندارند دارویی را بدون مجوز برای کرونا به مردم بدهند. بابت کرونا هیچ کسی بدون مجوز دانشکده طب سنتی یا وزارت بهداشت، اجازه فروش داروی طب سنتی در فروشگاه‌ها را ندارند. اگر کسی در این مورد برنامه‌ای دارد باید به دانشکده طب سنتی یا وزارت بهداشت مراجعه کند و مجوز مربوطه را بگیرد./ تجارت نیوز

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها