وام فوری ۶ میلیاردی با سند خانه بدون ضامن | شرایط دریافت وام

کد خبر: 1111936

سقف وام اعطایی بانک‌ها برای خانه در حال حاضر یک میلیارد تومان است اما حالا موسسات آزاد بدون پشتوانه‌ای هستند که بدون ضامن و فوری به متقاضیان تا سقف شش میلیارد تومان وام می‌دهند. اما شرایط دریافت این وام چیست؟

وام فوری ۶ میلیاردی با سند خانه بدون ضامن | شرایط دریافت وام

وام شش میلیارد تومانی بر روی سند خانه از جمله طرح‌هایی است که موسسات آزاد بدون پشتوانه بانک به متقاضیان خود پیشنهاد می‌دهند. متقاضیان دریافت این وام باید ابتدا سند ملک خود را در اختیار این موسسات قرار بدهند و بعد از آن کارشناسان این مجموعه‌ها با برآورد ارزش خانه مبلغ وام را محاسبه می‌کنند.

وام با سند ملک مسکونی در این موسسات با شرایط عجیبی ارائه می‌شود. اولا مبلغ دریافت وام برا هر نفر بر روی سند ملک از ۱۰۰ میلیون تومان تا شش میلیارد تومان براساس ارزش ملک تعیین شده است اما فقط بر روی ۵۰ درصد ارزش آن وام تعلق می‌گیرد.

همچنین باید توجه داشت که این موسسات با سرمایه فردی شکل گرفته و به هیچ عنوان با پشتوانه موسسه یا بانک رسمی نیستند. علاوه بر آن زمانی که متقاضیان در این موسسات اقدام به دریافت وام می‌کنند باید سند ملک آن‌ها در رهن موسسه قرار بگیرد و تا زمان تسویه اقساط و سود وام که به صورت مضاربه‌ای است مالک حق فروش خانه را ندارد.

کارشناسی که وام را به مشتری می‌دهد در ازای مبلغ وام، ۱۰ درصد کارمزد دریافت می‌کند. خود موسسه هم ماهانه علاوه بر اقساط ماهانه سود وام را هم محاسبه می‌کند و از مشتری می‌گیرد.

وام بدون پشتوانه

اما دلیل تمایل افراد برای دریافت وام از این موسسات بدون پشتوانه چیست؟ چرا به جای آنکه به بانک اعتماد کنند و تسهیلات بگیرند اقدام به دریافت وام از این محل می‌کنند؟

دلیلی که به نظر می‌رسد متقاضیان دریافت وام گرایش بیشتری به این موسسات دارند میزان مبلغی است که برای وام اختصاص داده‌اند. بانک‌ها در حال حاضر مبالغ پایین با سود بالایی را برای اعطای تسهیلات مشخص کرده‌اند. علاوه بر آن شرایط سخت سپرده‌گذاری بلند مدت و معرفی ضامن رسمی به بانک تمایل افراد را گرفتن وام از بانک کمتر می‌کند.

به عنوان مثال سقف وام برای خانه که بانک‌ها به متقاضیان می‌دهند، یک میلیارد تومان است. اما برای دریافت آن باید از سال‌ها قبل در بانک سپرده‌گذاری انجام شود و به صورت ماهانه در حساب مبلغی که بانک مشخص کرده است واریز شود تا در ۱۰ سال بعد بانک به مشتری وام یک میلیارد تومانی را بدهد./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها