سکه در آستانه ۱۳ میلیونی شدن؟

کد خبر: 1113731

قیمت سکه در صورت ادامه رشد دلار در روز جاری می تواند به سوی مقاومت بلندمدت ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت کند.

سکه در آستانه ۱۳ میلیونی شدن؟

قیمت سکه امامی با توجه به رشد دلار در بازار پشت خطی، تمایل بیشتری به صعود قیمت خواهد داشت. با این حال، ناتوانی اونس طلا برای صعود در بازارهای جهانی احتمالا مانع از آن می شود که فلز گران بهای داخلی در اولین روز هفته به اندازه دلار رشد پیدا کند.

قیمت سکه امامی دیروز در بازار پشت خطی از محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد و توانست وارد محدوده ۱۲میلیون و ۹۰۰ هزارتومانی شود. این اتفاق در حالی رخ داد که سکه در طول سال ۱۴۰۰ هرگز بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی حرکت نکرده بود. از نگاه فعالان، افزایش بهای سکه ناشی از رشد اسکناس آمریکایی بود. دلار دیشب با پایان مذاکرات وین توانست به سوی خط ۲۹ هزار و ۷۰۰ حرکت کند.

سکه در صورت ادامه رشد دلار در روز جاری می تواند به سوی مقاومت بلندمدت ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت کند.

مانع سکه برای رکوردشکنی؟

بهای اونس طلا در هفته های اخیر زیر محدوده هزار و ۸۰۰ دلار تثبیت شده است و با نزول خود، ‌ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی را به طور معناداری پایین آورده است. پایین آمدن ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی موجب شده است که انتظارات افزایشی تا حدی تعدیل شود.

هفته گذشته نیز مشخص بود که سکه نمی تواند پا به پای دلار رشد کند. در هفته ای که گذشت، دلار بالای یک درصد رشد قیمت را به ثبت رساند. این در حالی بود که سهم رشد سکه حتی به حدود نیم درصد نیز نرسید. چنانکه گفته شد نزول اونس طلا سد راه سکه بازان شده است.

منبع: اکوایران
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها