از مبلغ یارانه جدید چه خبر/ کالاکارت در راه است؟

کد خبر: 1124623

هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، این سوال که تکلیف یارانه جدید چه می‌شود، پررنگ‌تر از قبل در ذهن‌ها نقش می‌بندد. تاکنون حذف ارز ترجیحی تقریبا قطعی شده و همه نمایندگان مجلس می‌گویند سال جدید ارز ترجیحی دیگر جایی در اقتصاد ندارد؛ البته در مورد ارز دارو و نان هنوز کمی تردید وجود دارد.

از مبلغ یارانه جدید چه خبر/ کالاکارت در راه است؟

از این دو مورد که بگذریم، با حذف ارز ترجیحی، لازم است یارانه‌ای جدید پرداخت شود تا نیاز مردم را پوشش دهد و به اقشار کم‌درآمد جامعه فشاری وارد نشود. ایده‌های متفاوتی هم در مورد یارانه جدید پس از حذف ارز ترجیحی مطرح شده است؛ دولت از یارانه ۱۱۰هزار تومان می‌گوید که برخی معتقدند نمی‌تواند تبعات ناشی از حذف ارز ترجیحی را جبران کند.

عده‌ای از یارانه‌هایی با مبالغ بالاتر می‌گویند؛ مثلا یارانه ۸۰۰هزار تومانی برای خانواده۴نفره یکی دیگر از فرضیه‌هاست که البته در این مورد هم هنوز هیچ چیز قطعی نیست و ممکن است یارانه ۸۰۰هزار تومانی هم تنها در حد حدس و گمان باقی بماند.

از سویی دیگر عده‌ای معتقدند یارانه نقدی نباید به مردم اعطا شود و یارانه جدید باید به صورت کالا و یا کالا کارت باشد؛ در این مورد هم مخالفت‌های زیادی وجود دارد؛ برای مثال مخالفان یارانه کالایی می‌گویند ممکن است عده‌ای از برخی کالاها استفاده نکنند. در این صورت تکلیف چیست؟

طرفداران یارانه نقدی هم معتقدند مردم خود می‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه برای یارانه‌ای که به آن‌ها اعطا می‌شود، برنامه بریزند. در واقع به بیان ساده‌تر باید گفت: نظرات در مورد یارانه جدید بسیار است و هیچ نظر قطعی در این باره اعلام نشده است.

حتی در میان مسئولان نیز هیچ چیز مشخص نیست و خود مسئولان هم نمی‌دانند چه اتفاقی قرار است بیفتد؛ این ناهماهنگی در حدی است که یک نماینده مجلس به اقتصاد آنلاین گفت: نمی‌توان چیزی حتی در مورد زمان یارانه جدید گفت؛ چراکه ما می‌گوییم یارانه جدید در سال جدید پرداخت خواهد شد؛ اما نمی‌توان قطعی گفت؛ ممکن است دولت فردا نظرش عوض شود و بگوید یارانه از همین امروز پرداخت می‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید بالاخره این کشمکش‌ها برای پرداخت یارانه جدید به کجا خواهد رسید؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها