تاثیر کامفُواِستریپ بر گرفتگی عضلات زانو، کمر، شانه، کتف، دست و پا

کد خبر: 1141661

دردهای عضلانی از شایع ترین مشکلات زندگی مدرن هستند که همواره بدنبال درمان های سریع و زود بازده برای تسکین آنها هستیم. پد کامفُواِستریپ به عنوان یک درمان کمکی خانگی بدون اثر تهاجمی با بهره‌گیری از بروزترین تکنولوژی‌های پزشکی به عنوان یک درمان نوظهور در این عرصه شناخته شده است. این پد محصول کشور آلمان است که با استفاده از فناوری UICتراپی در درمان انواع دردهای عضلانی همانند: کمر و پشت، ران و ساق پا، انواع دردهای عضلانی دست و... موثر است.

تاثیر کامفُواِستریپ بر گرفتگی عضلات زانو، کمر، شانه، کتف، دست و پا

گرفتگی عضلات یکی از انواع عارضه‌های شایع در عصر مدرن تبدیل شده است که همهِ افراد برای یکبار هم که شده است در طول زندگی خود آن را تجربه میکنند. از این رو افراد زیادی بدنبال راه‌های درمانی مدرنتر و سریعتر هستند. اما چه روش درمانی به طور کامل و قطعی می‌تواند به بهبود مبتلایان به این عارضه کمک کند؟

در ادامه قرار است که در خصوص تکنولوژی نوین UIC در عرصه درمان و حوزه فیزویوتراپی یعنی، پد کامفُواِستریپ، اطلاعاتی به شما ارائه کنیم.

امروزه یافته‌های متنوع در علم پزشکی حیطه فیزیوتراپی را با تغییرات گسترده‌ای همراه کرده است یکی از این نوآوریهای قابل بحث تکنولوژی UIC است. این تکنولوژی به عنوان یک روش درمانی نوآورانه باعث شده است این عرصه جان تازه‌ای بگیرد و بیماران بتوانند با اعتماد و امید بیشتری نسبت به درمان انواع دردهای عضلانی مثل، شانه درد،کتف درد، درد ران ، زانو درد، گردن درد و کمردرد اقدام کنند. به دلیل اینکه روش درمانی پد کامفُواِستریپ یک روش خانگی محسوب می‌شود دیگر نیازی نیست بیماران به مراکز مختلف مراجعه کنند مراکزی که در بیشتر مواقع بجز صرف هزینه و انرژی نتیجه دلخواه را در بر نخواهد داشت.

البته باید گفت این تکنولوژی در کشورمان بسیار نوین است، اما در کشورهای اروپایی این تکنولوژی در سال‌های اخیر توانسته تاثیرات خودش را به اثبات برساند. در کشورهای اروپایی از این فناوری در درمان برای از بین بردن چسبندگی، رفع انسداد مفاصل ، کاهش دردهای عضلانی و بازیابی دامنه حرکتی به طور گسترده استفاده می‌شود.

کامفُواِستریپ و کاهش عارضه گرفتگی عضلات

فناوری UIC بکار رفته در پد کامفُواِستریپ خود از تکنولوژی‌هایی دیگری استفاده می‌کند که هر کدام از آن‌ها پیش از ترکیب در کامفو‌استریپ به تنهایی می‌توانستند روش درمانی مجزا باشند.

اما با اجتماع و ترکیب اولتراسوند، مادون قرمز و کلاک پالس شاهد بودیم که تاثیرات آن‌ها در کنار هم به حداکثر مقدار ممکن رسید. بنابراین زمانی که افراد برای بهبود عارضه گرفتگی عضلات‌ اندامهای مختلف همچون کمر، لگن و ساق پا و... به پد کامفواستریپ روی می‌آورند، بالاترین اثر‌گذاری درمانی را شاهد خواهند بود.

کامفُواِستریپ چگونه به رفع گرفتگی عضلات زانو، کمر و گردن کمک می کند؟

با امواج ساطع شده از اولتراسوند به عضلات و بافت‌های درونی بدن، تسکین و التیام درد از نتایج ضروری و قطعی این روش درمانی است. این امواج به درجات مختلف به بیماران ارائه شده و در ساطع کردن امواج کاملا شرایط بدنی افراد در نظر گرفته می‌شود.

مولد های التراسوند که عملکرد التراسوند تراپی را بر عهده دارند باعث التیام و تسکین درد در بافت مورد نظر می شوند و هم زمان مولد های اِنفرارد با قدرت نفوذ بالای خود بویژه در بافت‌هایی از قبیل : زانو، گردن و کمر  باعث افزایش خون رسانی، بهبود درد در بافت‌ها و کاهش گرفتگی و اسپاسم عضلات می‌شود، همچنین در کنار این دو، تکنولوژی دیگر کِلاک پالس است که بصورت ریتم های دقیق و هماهنگ باعث ماساژ عضلات به نحو موثری می‌شود.

در این روش که یک روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود می توان به عنوان یک روش درمان خانگی حتی برای نقاط درگیر دیگر همانند: شانه درد، درد استخوان دنبالچه، لگن درد و درد مچ دست و حتی دردهای پشتی کمری بکار گرفت.

 

آیا استفاده و درمان با کامفُواِستریپ دردناک است؟

آرامش بیماران در حین روند درمان

UIC تراپی یک روش غیرتهاجمی بدون درد و در دسترس در هر زمان مکانی در حین استراحت هست که نه تنها دردی در پی ندارد بلکه احساس خوشایندی در هنگام ماساژ درمانی ایجاد می‌‎ شود. شما در هنگامی که در روند درمانی قرار می‌گیرید و برای‌تان از این تکنولوژی استفاده می‌شود، هیچ‌گونه آسیبی را تجربه نخواهید کرد.

کامفُواِستریپ چگونه به کاهش گرفتگی عضلات کمک می‌کند؟

زمانی که شما از پد کامفُواِستریپ استفاده می‌کنید با ساطع شدن گروهی از اشعه‌ها (اولتراسوند و مادون قرمز) و نیز تا حدودی ماساژ عضلات (کلاک پالس) به عمقی‌ترین بخش بافت‌‌های عضلانی و ایجاد خون‌رسانی بیشتر و در نتیجه انتقال اکسیژن بیشتر می‌تواند از مشکلاتی همچون اسپاسم و انقباضات عضلات راحت شوید.

 

چقدر طول می‌کشد تا کامفُواِستریپ بر گرفتگی عضلات اثر بگذارد؟

گزارش تمامی افرادی که با این روش درمانی برای بهبود وضعیت عضلات‌شان اقدام کرده‌اند چنین بوده است که در همان جلسات ابتدایی شاهد بهبودی‌های قابل توجهی بودند.

بنابراین می‌توان این‌گونه گزارش کرد که شما از همان هفته‌های اول درمان شاهد اثرات درمانی خواهید بود و به مرور زمان این اثرات افزایش خواهند یافت.

البته دستیابی به درمان کامل می‌تواند در افراد مختلف اندکی متفاوت باشد. برای مثال این فرایند با توجه به نوع درد، محل وقوع آن، مزمن یا حاد بودن، میزان درد عضله و در نهایت چگونگی بازخورد عضلات هر فرد به درمان، تغییراتی خواهد داشت.

در بسیاری از مواقع افراد فقط بعد از چند روز استفاده از پد کامفواستریپ درمان و تسکین کامل درد را تجربه کرده‌اند. اما از سوی دیگر برای گروهی دیگر با همان درد و تغییر در شرایط فردی، درمان در زمانی دوبرابری اتفاق افتاده است. باید توجه داشته باشید که درمان دردو بهبودی شرایط اتفاقی لحظه‌ای نیست و کاربر پد کامفواستریپ از آغاز استفاده، می‌تواند روند بهبودی را حس کند و فقط وقوع نتیجه نهایی، شاید در افراد متفاوت باشد.

 

آیا کامفُواِستریپ باعث بروز عوارضی برای بیماران می‌شود؟

براساس گزارش‌ها و اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد می‌توان به طور قاطعانه گفت که خیر. تقریبا تمامی افرادی که از این تکنیک درمانی برای بهبود وضعیت عضلات‌شان کمک گرفتند هیچ‌گونه عارضه‌ای را در خودشان گزارش نکردند.

بنابراین می‌توان با اطمینان گفت این روش درمانی یعنی کامفواستریپ در رده روش‌های درمانی ایمنی است که با خیال آسوده می‌توان برای انجام آن اقدام کرد.

 

مزایای کامفُواِستریپ

از مهم‌ترین مزایایی که روش درمانی کامفواستریپ برای گرفتگی عضلات دارد به شرح زیر است:

  • بدون درد
  • بدون عوارض
  • روشی بدون خطر
  • بهبود گرفتگی عضلات
  • کاهش درد و التیام آن
  • پاسخ‌دهی درمانی در کوتاه‌ترین زمان
  • هزینه‌ای مقرون به صرفه در قیاس با نتیجه‌ای که برای‌تان حاصل خواهد شد
  • غیر تهاجمی: یعنی در این روش نیازی به ایجاد برش یا به وجود آوردن آسیبی جدی به بافت پوست و اندام‌ها وجود ندارد. بنابراین به راحتی با یک روش غیرتهاجمی به بهبود آن می‌توانید کمک کنید.

 

آیا همه افراد می‌توانند از کامفُواِستریپ استفاده کنند؟

کامفواستریپ درمانی بدون محدودیت برای همه افراد

استفاده از این تکنولوژی نوین برای همه افراد مجاز است. همچنین طراحی کامفواستریپ به گونه‌ای انجام شده است تمامی افراد بتوانند از آن به راحتی و برای تمام عضلات بدن خودبهره ببرند. در کنار این موضوع، جنسیت و سن و سال در استفاده از پد کامفواستریپ تاثیر خاصی ندارد و درمان درد عضلانی توسط این پد تسکین‌بخش، برای نوجوانان یا سالمندان به یک شکل است.

از آنجایی که استفاده از این پد به راحت‌ترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد، به همین دلیل به کارگیری آن برای همه افراد به صورت انفرادی ممکن است و این موضوع هم عاملی برای جلوگیری از درمان و تسکین دردهای عضلانی برای افراد متلف نمی‌شود.

اما با اینکه در استفاده از چنین فناوری نوینی، افراد آزادی عمل کامل دارند، باید بیان کرد که زنان بارادار از استفاده از هرگونه وسیله‌هایی که با امواج سر و کار دارند محروم‌اند و فقط در صورت صلاحدید پزشک می‌توانند از محصولات با این قبلی تکنولوژی استفاده کنند.

پژوهش‌ها هنوز نشان نداده است که آیا این امواج می‌تواند بر جنین اثر منفی داشته باشد یا خیر. همچنین نمی‌دانیم که اثر این تکنیک درمانی در بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز چگونه است. بنابراین عاقلانه‌ترین کار این است که تا زمان تکمیل اطلاعات‌مان در خصوص این موضوع نسبت به استفاده ار این روش درمانی با مشورت پزشک اقدام نمایند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها